Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Първа фатална катастрофа за автопилота на Tesla

Системата за автопилот на Tesla изисква шофьорът да държи ръцете си на волана, като издава звукови сигнали, когато усети разсейване на вниманието Снимка: Getty Images
Системата за автопилот на Tesla изисква шофьорът да държи ръцете си на волана, като издава звукови сигнали, когато усети разсейване на вниманието

Американската национална агенция за пътна безопасност разследва смъртта на шофьор, загинал при пътуване с Model S на Tesla в режим "автопилот".

Автомобилът се е движил по четирилентов път в режим на самоуправление, когато на пътя е излязъл камион с ремарке, заставайки перпендикулярно на посоката на движение на Model S.

Нито автопилотът, нито шофьорът са успели да реагират на бялата каросерия на камиона на фона на силната слънчева светлина, затова спирачката не се е активирала.

Височината на камиона в комбинация с позиционирането му на пътя и изключително рядко срещаните обстоятелства при сблъсъка са довели дотам, че Model S е преминал между гумите на камиона, който е отнесъл предното стъкло на лекия автомобил, пише в съобщение на Tesla.

Инцидентът се е случил във Флорида на 7 май, но едва сега се разкриват дейталите около причините за катастрофата.

Според Tesla, това е първият смъртен случай при пътен инцидент с техен автомобил в режим "автопилот".

Компанията обяви, че досега собствениците на самоуправляващи се автомобили на Tesla са пропътували общо 209 милиона километра.

"Важно е да се подчертае, че разследването на Агенцията за пътна безопасност е само предварителна проверка, която тряба да определи дали системата е проработила според очакванията", пише в съобщение на Tesla.

До момента не е изяснено дали дефектът на автопилота е предизвикан от инцидентен технически срив или от системна грешка.

Създателят на компанията Илон Мъск изрази съболезнованията си за трагичния инцидент.

Системата за автопилот на Tesla изисква шофьорът да държи ръцете си на волана, като издава звукови сигнали, когато усети разсейване на вниманието му.

Това е функцията, която отличава моделите на Tesla от напълно автономните системи, тествани от Google, Uber и др.

Загиналият мъж е 40-годишният Джошуа Д. Браун от Охайо - бивш военен, който до 2008 г. е служил в спецчастите на Военноморските сили на САЩ. Браун е собственик на технологичната компания Nexu Innovations, която се занимава с безжични интернет мрежи и системи за видеонаблюдение.

 

Най-четените