Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

10 анти-Свети Валентин филми за изтрезняване от романтиката

“Не казвай сбогом’ 

Изтърканата фраза, че до всяка превъзходна жена стои един мъж, на когото му е омръзнало от нея, влиза в действие с трилъра на Дейвид Финчър “Не казвай сбогом”. Тук има кръв, разочарования и разбити фантазии за любовта след брака.

Във филма Ник Дън (Бен Афлек) се жени за момичето на мечтите си. Ейми (Розамунд Пайк) е красива, интелигентна, забавна, с богати родители, които са ѝ осигурили безоблачно финансово бъдеще чрез наследствения ѝ фонд. Но Ейми е и човек, който не прощава грешките. Щом съпругът ѝ сгази лука, тя отговаря по най-чудовищния и отмъстителен начин, който може да си представите. Снимка: 20th Century Fox
“Не казвай сбогом’

Изтърканата фраза, че до всяка превъзходна жена стои един мъж, на когото му е омръзнало от нея, влиза в действие с трилъра на Дейвид Финчър “Не казвай сбогом”. Тук има кръв, разочарования и разбити фантазии за любовта след брака.

Във филма Ник Дън (Бен Афлек) се жени за момичето на мечтите си. Ейми (Розамунд Пайк) е красива, интелигентна, забавна, с богати родители, които са ѝ осигурили безоблачно финансово бъдеще чрез наследствения ѝ фонд. Но Ейми е и човек, който не прощава грешките. Щом съпругът ѝ сгази лука, тя отговаря по най-чудовищния и отмъстителен начин, който може да си представите.

“Войната на семейство Роуз”

Любовта има много точки на пречупване, но ако търсите темата, от която най-често извират семейните войни, то това е подялбата на имоти. През 1989 г. режисьор Дани Де Вито и актьорите Майкъл Дъглас и Катлийн Търнър брилянтно се вписаха в тази идея с "Войната на семейство Роуз". За близо 2 часа те показаха как подялбата на една уютна къща в предградията може да закопае и най-горещите чувства. 

Искрата между Барбара (Търнър) и Оливър (Дъглас) пламва по рецептата на най-захаросаните романтични филми - двамата се влюбват в абсурдните си навици и различията си още на първата си среща, женят се, раждат им се деца, купуват си дом и заживяват щастливо, но само за няколко години. Връзката им минава през обрати, които ги карат да охладеят един към друг и когато взимат решението да се разведат, между тях застава общата им къща, от която нито един от съпрузите не иска да се откаже. Снимка: Imbd
“Войната на семейство Роуз”

Любовта има много точки на пречупване, но ако търсите темата, от която най-често извират семейните войни, то това е подялбата на имоти. През 1989 г. режисьор Дани Де Вито и актьорите Майкъл Дъглас и Катлийн Търнър брилянтно се вписаха в тази идея с "Войната на семейство Роуз". За близо 2 часа те показаха как подялбата на една уютна къща в предградията може да закопае и най-горещите чувства.

Искрата между Барбара (Търнър) и Оливър (Дъглас) пламва по рецептата на най-захаросаните романтични филми - двамата се влюбват в абсурдните си навици и различията си още на първата си среща, женят се, раждат им се деца, купуват си дом и заживяват щастливо, но само за няколко години. Връзката им минава през обрати, които ги карат да охладеят един към друг и когато взимат решението да се разведат, между тях застава общата им къща, от която нито един от съпрузите не иска да се откаже.

“Брачна история”

Друг филм, който показва, че любовта има срок на годност, дори когато съпрузите са свързани от общи интереси, е полубиографичната изповед на режисьора Ноа Баумбах в “Брачна история”. Противно на заглавието, това е киноразказ за един развод, в който главна действаща роля играят не само съпрузите, но също бракоразводните адвокати и семейните терапевти.

Агонията на това да си женен за човек, когото не понасяш, се представя от Чарли (Адам Драйвър) и Никол (Скарлет Йохансон). Той е театрален режисьор, а тя - актриса. Двамата има дете и споделят обща страст по изкуството, но въпреки това нещо помежду им се е пропукало, което ги води към парадоксално положение. Колкото повече се стремят да изгладят отношенията си, толкова повече се нараняват. Снимка: Netflix
“Брачна история”

Друг филм, който показва, че любовта има срок на годност, дори когато съпрузите са свързани от общи интереси, е полубиографичната изповед на режисьора Ноа Баумбах в “Брачна история”. Противно на заглавието, това е киноразказ за един развод, в който главна действаща роля играят не само съпрузите, но също бракоразводните адвокати и семейните терапевти.

Агонията на това да си женен за човек, когото не понасяш, се представя от Чарли (Адам Драйвър) и Никол (Скарлет Йохансон). Той е театрален режисьор, а тя - актриса. Двамата има дете и споделят обща страст по изкуството, но въпреки това нещо помежду им се е пропукало, което ги води към парадоксално положение. Колкото повече се стремят да изгладят отношенията си, толкова повече се нараняват.

“Пасажери”

Любов на светлинни години разстояние от Земята. Какво може да се обърка тук? Какво ли не, но филмът “Пасажери” внася един специфичен оттенък, който може да четете като предупреждение в случай, че се залюбите с някого в открия Космос.

Историята разказва за 120-годишно пътешествие на космическия кораб “Авалон”, който е потеглил към далечна планета с над 5000 спящи пътници на борда си. Една повреда обаче събужда двама от тях - Джим (Крис Прат) и журналистката Аурора (Дженифър Лорънс). Предвид факта, че са сами, и вероятността да не доживеят кацането на крайната дестинация, двамата се отдават на романтика, докато не става ясно, че един от тях не е особено честен. Снимка: Imdb
“Пасажери”

Любов на светлинни години разстояние от Земята. Какво може да се обърка тук? Какво ли не, но филмът “Пасажери” внася един специфичен оттенък, който може да четете като предупреждение в случай, че се залюбите с някого в открия Космос.

Историята разказва за 120-годишно пътешествие на космическия кораб “Авалон”, който е потеглил към далечна планета с над 5000 спящи пътници на борда си. Една повреда обаче събужда двама от тях - Джим (Крис Прат) и журналистката Аурора (Дженифър Лорънс). Предвид факта, че са сами, и вероятността да не доживеят кацането на крайната дестинация, двамата се отдават на романтика, докато не става ясно, че един от тях не е особено честен.

“Да спиш с врага”

Лора Бърни (Джулия Робъртс) е жена със задоволени материални нужди. Съпругът ѝ Мартин (Патрик Бъргин) се е погрижил да има модерен дом на разположение, пълен гардероб с красиви дрехи, скъпи бижута и океан на пешеходно разстояние. Щеше да е животът мечта, ако половинката ѝ не бе насилник, който я пребива до посиняване при всеки техен спор. 

За Лора има само един изход - да заличи самоличността си и да избяга от мъжа си, който обаче е готов да я следва навсякъде и да я върне при себе си. С добро или лошо. Снимка: Imdb
“Да спиш с врага”

Лора Бърни (Джулия Робъртс) е жена със задоволени материални нужди. Съпругът ѝ Мартин (Патрик Бъргин) се е погрижил да има модерен дом на разположение, пълен гардероб с красиви дрехи, скъпи бижута и океан на пешеходно разстояние. Щеше да е животът мечта, ако половинката ѝ не бе насилник, който я пребива до посиняване при всеки техен спор.

За Лора има само един изход - да заличи самоличността си и да избяга от мъжа си, който обаче е готов да я следва навсякъде и да я върне при себе си. С добро или лошо.

“Изневяра”

Този филм е манифестация, че извънбрачните афери никнат и в идеалните семейства. Историята показва щастливият семеен живот на Кони (Даян Лейн) и Едуард (Ричард Гиър), които имат прекрасна къща, 8-годишен син и страхотни взаимоотношения. Те са приятели, партньори и любовници, които изглеждат неразрушими като двойка.

Но една среща на Кони с красив млад французин успява да разклати този стабилен брак. Пол (Оливие Мартинес) провокира домакинята от предградията да изневери на мъжа си и въпреки угризенията на съвестта, след като правят секс, да се върне обратно в перфектния си дом. Снимка: Imdb
“Изневяра”

Този филм е манифестация, че извънбрачните афери никнат и в идеалните семейства. Историята показва щастливият семеен живот на Кони (Даян Лейн) и Едуард (Ричард Гиър), които имат прекрасна къща, 8-годишен син и страхотни взаимоотношения. Те са приятели, партньори и любовници, които изглеждат неразрушими като двойка.

Но една среща на Кони с красив млад французин успява да разклати този стабилен брак. Пол (Оливие Мартинес) провокира домакинята от предградията да изневери на мъжа си и въпреки угризенията на съвестта, след като правят секс, да се върне обратно в перфектния си дом.

“Берлинският синдром”

Тази история започва като реплика на “Преди изгрев” - една от най-романтичните ленти в киното. “Берлинският синдром” ни запознава с двама младежи, които се срещат случайно в Германия и изживяват най-страстната си първа среща. 

Клеър (Териса Палмър) е фотожурналист, която по време на отпуската си в Берлин се запознава с Анди (Макс Римелт) - харизматичен мъж, който ѝ предлага да я разходи из улиците на столицата. Разговорът между тях е изпълнен с химия и електричество и на пръв поглед изглежда като началото на бурен романс, докато отношенията им не поемат в по-зловеща посока. Снимка: Imdb
“Берлинският синдром”

Тази история започва като реплика на “Преди изгрев” - една от най-романтичните ленти в киното. “Берлинският синдром” ни запознава с двама младежи, които се срещат случайно в Германия и изживяват най-страстната си първа среща.

Клеър (Териса Палмър) е фотожурналист, която по време на отпуската си в Берлин се запознава с Анди (Макс Римелт) - харизматичен мъж, който ѝ предлага да я разходи из улиците на столицата. Разговорът между тях е изпълнен с химия и електричество и на пръв поглед изглежда като началото на бурен романс, докато отношенията им не поемат в по-зловеща посока.

“Разкриване”

Интригата тук тръгва от двама колеги, които на старата си работа са имали афера. Том (Майкъл Дъглас) е женен мъж, който чака да бъде повишен, когато в офиса му се появява Мередит (Деми Мур) - жена, с която някога е имал извънбрачна авантюра. Повторната им среща отново разпалва предишните страсти и по инициатива на Мередит любовниците започват да се виждат отново.

Но този път тя влиза във връзката с таен план - да отмъсти на Том, понеже аферата им се е разиграла по по-различен начин, отколкото той си я спомня. Снимка: Imdb
“Разкриване”

Интригата тук тръгва от двама колеги, които на старата си работа са имали афера. Том (Майкъл Дъглас) е женен мъж, който чака да бъде повишен, когато в офиса му се появява Мередит (Деми Мур) - жена, с която някога е имал извънбрачна авантюра. Повторната им среща отново разпалва предишните страсти и по инициатива на Мередит любовниците започват да се виждат отново.

Но този път тя влиза във връзката с таен план - да отмъсти на Том, понеже аферата им се е разиграла по по-различен начин, отколкото той си я спомня.

“Синя валентинка”

Този анти-валентински филм съсипва цялата романтика на грандиозните  жестове и силните чувства с тежестта на битовизмите. Сюжетът на “Синя валентика” се развива в период от няколко години, достатъчни за героите на Мишел Уилямс и Райън Гослинг да забравят за сладкото начало на връзката си и големия компромис, който са направили, за да бъдат заедно. 

Сидни (Уилямс) и Дийн (Гослинг) се събират малко след като тя разбира, че е бременна от бившия си приятел. Въпреки тази новина решават да дадат шанс на връзката си. Влюбват се, женят се и отглеждат заедно момиченцето, което Сидни ражда. Приемането на дете, което не е негово, обаче се оказва фасулска работа за Дийн в сравнение с проблемите, пред които семейният живот го изправя по-късно. Снимка: Imdb
“Синя валентинка”

Този анти-валентински филм съсипва цялата романтика на грандиозните жестове и силните чувства с тежестта на битовизмите. Сюжетът на “Синя валентика” се развива в период от няколко години, достатъчни за героите на Мишел Уилямс и Райън Гослинг да забравят за сладкото начало на връзката си и големия компромис, който са направили, за да бъдат заедно.

Сидни (Уилямс) и Дийн (Гослинг) се събират малко след като тя разбира, че е бременна от бившия си приятел. Въпреки тази новина решават да дадат шанс на връзката си. Влюбват се, женят се и отглеждат заедно момиченцето, което Сидни ражда. Приемането на дете, което не е негово, обаче се оказва фасулска работа за Дийн в сравнение с проблемите, пред които семейният живот го изправя по-късно.

“Момиче с потенциал”

Каси (Кери Мълиган)  е момиче, което е прекъснало медицинското си образование, работи в кафене, живее с родителите си и всяка вечер си тръгва с непознат мъж, който я кани да прекара нощта у тях. Не Каси обаче е момичето с пропилян потенциал, а нейната най-добра приятелка Нина. Студентката по медицина, която се напива до безпаметност на парти, а един от нейните състуденти се възползва от уязвимостта ѝ и прави секс с нея, без тя да осъзнава какво се случва. 

Каси не може да си прости, че не е била с Нина във въпросната нощ, за да я прибере в стаята ѝ, и измисля странен начин да “поправи” станалото. Докато се прехвърля от мъж на мъж обаче, тя среща Райън (Бо Бърнам), с когото изживява всички романтични клишета на поп културата. Но напук на очакванията, той не я отказва от навиците ѝ, а още повече засилва жаждата ѝ за отмъщение. Снимка: Focus Features
“Момиче с потенциал”

Каси (Кери Мълиган) е момиче, което е прекъснало медицинското си образование, работи в кафене, живее с родителите си и всяка вечер си тръгва с непознат мъж, който я кани да прекара нощта у тях. Не Каси обаче е момичето с пропилян потенциал, а нейната най-добра приятелка Нина. Студентката по медицина, която се напива до безпаметност на парти, а един от нейните състуденти се възползва от уязвимостта ѝ и прави секс с нея, без тя да осъзнава какво се случва.

Каси не може да си прости, че не е била с Нина във въпросната нощ, за да я прибере в стаята ѝ, и измисля странен начин да “поправи” станалото. Докато се прехвърля от мъж на мъж обаче, тя среща Райън (Бо Бърнам), с когото изживява всички романтични клишета на поп културата. Но напук на очакванията, той не я отказва от навиците ѝ, а още повече засилва жаждата ѝ за отмъщение.