Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

10 филма, които не бива да пропускаме на "Киномания"

“Земя на номади”
Филмът, фаворит за предстоящите награди “Оскар”, проследява живота на 60-годишната Фърн (Франсис Макдорманд), която след финансово сътресение на компанията, в която работи, губи и доходите, и дома си. Остава ѝ малък кемпер, с който тя решава да обиколи Америка, започвайки от родния си щат Невада. Като един съвременен номад, тя постоянно сменя адреса си и се среща с различни хора, които оформят картинката на съвременното американско общество. Снимка: Киномания
“Земя на номади”

Филмът, фаворит за предстоящите награди “Оскар”, проследява живота на 60-годишната Фърн (Франсис Макдорманд), която след финансово сътресение на компанията, в която работи, губи и доходите, и дома си. Остава ѝ малък кемпер, с който тя решава да обиколи Америка, започвайки от родния си щат Невада. Като един съвременен номад, тя постоянно сменя адреса си и се среща с различни хора, които оформят картинката на съвременното американско общество.
“Сянката на шпионина”
Филмът проследява една истинска история, разиграла се през 60-те години на миналия век - Кубинската ракетна криза, която за малко не довежда до Трета световна война. През 1962 г.  СССР разполага в Куба ядрени ракети, което САЩ разчита като потенциална заплаха. За да съберат информация около плановете на Москва, американците вербуват английския търговец Гревил Уин (Бенедикт Къмбърбач), който трябва да шпионира руснаците с помощта на полковника от разузнаването Олег Пенковски (Мераб Нинидзе). Снимка: Twitter, The Courier
“Сянката на шпионина”

Филмът проследява една истинска история, разиграла се през 60-те години на миналия век - Кубинската ракетна криза, която за малко не довежда до Трета световна война. През 1962 г. СССР разполага в Куба ядрени ракети, което САЩ разчита като потенциална заплаха. За да съберат информация около плановете на Москва, американците вербуват английския търговец Гревил Уин (Бенедикт Къмбърбач), който трябва да шпионира руснаците с помощта на полковника от разузнаването Олег Пенковски (Мераб Нинидзе).
“Фестивалът на Рифкин” 
Последният филм на Уди Алън се развива по времето на филмов фестивал. В центъра са семейна двойка американци, които решават да посетят кинофестивала в Сан Себастиан и се запленяват от магията на киното и красотата на Северна Испания. Но покрай хубавите филми се появяват и проблеми във връзката им. Случва се точно това, от което главният герой Морт (Уолъс Шон), винаги се е страхувал - по-младата му жена Сю (Джина Гершон) се впуска в любовна афера пред очите му. Снимка: Киномания
“Фестивалът на Рифкин”

Последният филм на Уди Алън се развива по времето на филмов фестивал. В центъра са семейна двойка американци, които решават да посетят кинофестивала в Сан Себастиан и се запленяват от магията на киното и красотата на Северна Испания. Но покрай хубавите филми се появяват и проблеми във връзката им. Случва се точно това, от което главният герой Морт (Уолъс Шон), винаги се е страхувал - по-младата му жена Сю (Джина Гершон) се впуска в любовна афера пред очите му.
“Пътуване към спомените”
След 20 години заедно животът на еднополовата двойка Сам и Тъскър изглежда безоблачен, докато не разбират, че Тъскър (Станли Тучи) страда от деменция. Партньорът му Сам (Колин Фърт) обаче е решен да остане до него и да поддържа спомените му възможно най-дълго. Двамата тръгват на пътуване из Англия със стария им кемпер и посещават всички важни места и хора от миналото си. Но техният път назад към началото на любовта им често е прекъсван от изострящите се симптоми на болестта на Тъскър. Снимка: Киномания
“Пътуване към спомените”

След 20 години заедно животът на еднополовата двойка Сам и Тъскър изглежда безоблачен, докато не разбират, че Тъскър (Станли Тучи) страда от деменция. Партньорът му Сам (Колин Фърт) обаче е решен да остане до него и да поддържа спомените му възможно най-дълго. Двамата тръгват на пътуване из Англия със стария им кемпер и посещават всички важни места и хора от миналото си. Но техният път назад към началото на любовта им често е прекъсван от изострящите се симптоми на болестта на Тъскър.
“Голямото плюскане”
Френската комедия разказва историята на четирима успели мъже на средна възраст - пилот, съдия, телевизионен продуцент и ресторантьор, които решават да се съберат в къщата на единия от тях и да се натъпчат. Канят жени и един от най-добрите готвачи в Париж, които ще им помогнат да си напълнят стомасите. И макар да е представен като черна комедия за ненаситната лакомия, филмът е доста проницателен портрет на консуматорското общество. Снимка: Киномания
“Голямото плюскане”

Френската комедия разказва историята на четирима успели мъже на средна възраст - пилот, съдия, телевизионен продуцент и ресторантьор, които решават да се съберат в къщата на единия от тях и да се натъпчат. Канят жени и един от най-добрите готвачи в Париж, които ще им помогнат да си напълнят стомасите. И макар да е представен като черна комедия за ненаситната лакомия, филмът е доста проницателен портрет на консуматорското общество.
“Човешкият глас”
Късометражният филм на Педро Алмодовар разказва за жена,която очаква доскорошният ѝ любовник да се върне. Но дните минават и той така и не се появява. С времето дори кучето ѝ приема идеята, че са останали сами. Жената обаче, изиграна от Тилда Суинтън, продължава да обикаля около вещите му и да се подготвя за неговото завръщане. Гримира се, облича се като за парти и чака обаждане край телефона. Снимка: Киномания
“Човешкият глас”

Късометражният филм на Педро Алмодовар разказва за жена,която очаква доскорошният ѝ любовник да се върне. Но дните минават и той така и не се появява. С времето дори кучето ѝ приема идеята, че са останали сами. Жената обаче, изиграна от Тилда Суинтън, продължава да обикаля около вещите му и да се подготвя за неговото завръщане. Гримира се, облича се като за парти и чака обаждане край телефона.
“Страх”
Филмът на Ивайло Христов (“Каръци”) представя живота на вдовицата Светла (Светлана Янчева)  - загубила работата си като учителка, понеже в селото, в което живее, няма достатъчно деца. Селото на Светла се намира край границата, от която често минават африкански мигранти и докато се разхожда в гората, тя се сблъсква с един от тях. Преминавайки от първоначалния страх от чужденеца и стигайки до комедия, представяща различията между двамата персонажи, филмът показва как отношенията им малко по малко се стоплят. Снимка: Киномания
“Страх”

Филмът на Ивайло Христов (“Каръци”) представя живота на вдовицата Светла (Светлана Янчева) - загубила работата си като учителка, понеже в селото, в което живее, няма достатъчно деца. Селото на Светла се намира край границата, от която често минават африкански мигранти и докато се разхожда в гората, тя се сблъсква с един от тях. Преминавайки от първоначалния страх от чужденеца и стигайки до комедия, представяща различията между двамата персонажи, филмът показва как отношенията им малко по малко се стоплят.
“Селин Дион: Силата на любовта”
Филмът за живота на Селин Дион е базиран на реални моменти от нейната биография, но част от историята е художествена измислица. Лентата проследява живота на Алин (Валери Лемерсие), която се превръща в поп сензация през 90-те с гласовите си данни. Лентата проследява реалната връзка на Селин Дион с нейния мениджър Рене Анжелил, който впоследствие става и неин съпруг, както и създаването на най-големите ѝ хитове. Снимка: Киномания
“Селин Дион: Силата на любовта”

Филмът за живота на Селин Дион е базиран на реални моменти от нейната биография, но част от историята е художествена измислица. Лентата проследява живота на Алин (Валери Лемерсие), която се превръща в поп сензация през 90-те с гласовите си данни. Лентата проследява реалната връзка на Селин Дион с нейния мениджър Рене Анжелил, който впоследствие става и неин съпруг, както и създаването на най-големите ѝ хитове.
“Скъпи другари”
Черно-бялата драма представя засекретения по съветско време погром на стачката в Новочеркаск. В центъра на филма е Людмила (Юлия Висоцка), отдадена комунистка, която бичува всичко, различно от нейната идеология. Стачката във фабриката, в която работи, обаче я хваща неподготвена. Стотици работници излизат по улиците на Новочеркаск, а Москва решава да отвърне на недоволството им със сила. Извършват се масови арести, убийства, хора изчезват безследно, а сред тях е и дъщерята на Людмила. Докато се опитва да открие детето си, убедеността ѝ в партийните повели започва малко по малко да се пропуква. Снимка: Киномания
“Скъпи другари”

Черно-бялата драма представя засекретения по съветско време погром на стачката в Новочеркаск. В центъра на филма е Людмила (Юлия Висоцка), отдадена комунистка, която бичува всичко, различно от нейната идеология. Стачката във фабриката, в която работи, обаче я хваща неподготвена. Стотици работници излизат по улиците на Новочеркаск, а Москва решава да отвърне на недоволството им със сила. Извършват се масови арести, убийства, хора изчезват безследно, а сред тях е и дъщерята на Людмила. Докато се опитва да открие детето си, убедеността ѝ в партийните повели започва малко по малко да се пропуква.
“Ханът и империята”
Девет години след голямата му премиера в НДК класическият за българското кино филм отново е на голям екран. Версията от трилогията за хан Аспарух е премонтирана спрямо съвременните тенденции - с нова музика и по-динамична монтажна структура. Но са запазени оригиналните гласове на актьорите: Васил Михайлов, Джоко Росич, Йосиф Сърчаджиев, Петър Слабаков, както и историята за оформянето на българската държава. Снимка: Киномания
“Ханът и империята”

Девет години след голямата му премиера в НДК класическият за българското кино филм отново е на голям екран. Версията от трилогията за хан Аспарух е премонтирана спрямо съвременните тенденции - с нова музика и по-динамична монтажна структура. Но са запазени оригиналните гласове на актьорите: Васил Михайлов, Джоко Росич, Йосиф Сърчаджиев, Петър Слабаков, както и историята за оформянето на българската държава.

Колкото и комфортно да е гледането на филм от удобния диван вкъщи, най-качественият начин да оценим сюжета, актьорите и режисьора си остава прожекцията на голям екран.

Кината у нас вече са отворени, макар и на 30% от капацитета си, и ни дават възможност да си припомним защо "магията на киното" се усеща най-силно именно в киносалона. 

А от 8 до 22 април имаме и повече възможности да се насладим на седмото изкуството с фестивала "Киномания", който събира едни от най-добрите заглавия както от последните години, така и от класическите времена за киното.

Стартът на фестивала е днес в зала №1 НДК, а до 22 април може да избирате между разнообразните предложения в програмата.

От шедьоври на европейското кино до филми, за които очакваме да станат сензация покрай предстоящото раздаване на наградите "Оскар", програмата на "Киномания" и тази година ще се опита да удовлетвори всеки вкус.

Кои от подбраните заглавия според нас не бива да пропускате, може да разберете от галерията по-горе.

Най-четените