Стилните и забавни екшъни с автомобилни преследвания все още могат да бъдат и качествено кино с повече съдържание и характер от средностатистическото издание на „Бързи и яростни”. Доказателството е Baby Driver на британеца Едгар Райт - най-добре приетият от кинокритиката филм на лятото с 97% одобрителни рецензии в Rotten Tomatoes.
Райт и без това знае как да режисира екшън сцени, но тук успява да се разгърне в необичаен екшън, базиран на музиката. Главният герой е шофьор, който има задачата да измъква изпечени обирджии при мащабни обири, а проблеми със слуха го карат да слуша музика постоянно и така да създава саундтрак на живота си и на най-емоционалните моменти в него. Кевин Спейси, Джейми Фокс и Джон Хам са злодеи мечта, а зверските автомобилни каскади, хуморът и изненадващите моменти са допълвани от страхотно избраните песни в саундтрака. Филмът ще се завърти и по българските екрани от 28 юли.
Един от най-странните филми на годината. В Южна Корея огромно чудовище тип Годзила тероризира населението, но се оказва, че по някакъв мистериозен начин просто повтаря движенията на отчаяна от любовта и пиянстваща девойка, изиграна от Ан Хатауей. Едновременно забавен, трогателен и абсурден, филмът някак успява да балансира странния си сюжет, а личната история в центъра му придава истинската му стойност.
Кумаил Нанджани и Емили Гордън пишат този сценарий и разказват за истинската любовна история помежду си, за забавните моменти в нея и за тъжните (когато тя изпада в кома). Самият Нанджани играе главната роля, докато тази на Емили се изпълнява от Зоуи Казан. В най-свежата и затрогваща романтична комедия на годината дотук, влюбените се изправят пред много по-сериозна пречка от културните си различия. Емили изпада в кома и любимият й някак трябва да се справи с това – и да изгради взаимоотношения с родителите й (изиграни от Холи Хънтър и Рей Романо). При толкова силен сценарий и такива изпълнения от актьорите, добрите отзиви за филма не са изненадващи.
Все още подценяваната Кристен Стюарт прави върхова роля на американка в Париж, работеща като лична асистентка на голяма знаменитост. Междувременно, героинята се опитва да осъществи контакт с починалия си брат близнак и започва да получава определени свръхестествени знаци, но продължава да се съмнява, че всичко е в главата й. Това е една необичайна история за духове, разказана от режисьора Оливие Асаяс („Облаците на Силс Мария”), който отново избира да работи с Кристен Стюарт и да смеси филмовите жанрове по начин, който рядко можем да видим.
София Копола режисира нова адаптация на готическия роман A Painted Devil на Томас П. Кълинан и събира страхотен състав с Колин Фарел, Никол Кидман, Кирстен Дънст и Ел Фанинг на най-преден план. Историята е за ранен войник от Съюзническата армия, който намира убежище в девически пансион, разположен на територията на Конфедерацията. Присъствието му предизвиква не просто сексуално напрежение, но и завист и омраза сред обитателките, които първо се обръщат една срещу друга, а после и срещу самия него. Копола спечели наградата за режисура в Кан за филма, изграден със страхотна атмосфера, красиви кадри и постоянно покачващо се напрежение.
Време е Ричард Гиър най-сетне да бъде номиниран за „Оскар” и подходящата роля е пред очите ни. В „Норман” той играе дребен измамник и политически стратег, който се сприятелява с високопоставен израелски политик. За известно време кариерата на Норман бележи удивителен възход, но скоро проблемите пред него се натрупват и цялата му схема е на път да се срине. Кинокритиците заляха с хвалби изпълнението на Гиър и често може да се прочете твърдението, че това е сред най-великите роли в дългата му кариера. Добрият диалог, заплетената интрига и вниманието към детайла означават, че филмът си заслужава гледането не само заради главния актьор.
Искате ли да гледате отново „Запознай се с нашите”, но този път не като изтъркана комедия с неизбежен хепиенд, а като извратен филм на ужасите, изследващ корените на расизма? Значи е време за „Бягай!”, един от най-интересните експерименти и режисьорски дебюти напоследък. Тъкмо тази седмица филмът тръгва по екраните в България, но в САЩ излезе още през февруари и постигна огромен успех в бокс офисите при само 5-те си милиона долара бюджет.
Дебютантът Джордан Пийл показва сериозни умения в разгръщането на история за бяло момиче, което води своя чернокож приятел в уединеното имение на родителите си. Запознанството с родителите изглежда дружелюбно, но в къщата стават странни неща и скоро всичко се превръща в кошмар – а филмът успява да изненада и като концепция, и като изпълнение, както и да припомни, че хорър жанрът може да бъде третиран интелигентно и смислено.