
Студът и снегът са ключови компоненти от стратегията на великия Стенли Кубрик за изграждане на злокобна атмосфера на лудост и заплаха в хорър шедьовъра "Сиянието"...

В просторните празни зали и коридори на величествената сграда, той и семейството му се движат като призрачни откриватели на злото и странното...


Ледовете на Антарктида рамкират клаустрофобичното бижу на Джон Карпентър "Нещото"...



Черният хумор на братята Коен оставя кървавочервени следи в белия сняг на "Фарго". Тази история за отвличане, алчност, нихилизъм и семейни ценности нямаше да се усеща по същия величествен и въздействащ начин ако не бяха зимните пейзажи на средния запад в САЩ...


"Омразната осморка" обединява съспенса и смъртоносната снежна атмосфера на "Нещото" с жанровите тръпки на спагети уестърна и криминалните истории на Агата Кристи...



Свирепото безразличие на оголената природа пред човешкото страдание е показано в епичното платно на Иняриту "Завръщането". Това е студен филм едновременно за мащаба и мощта на снежния пейзаж, за деликатността на човешката телесност, но и за силата на инстинкта за оцеляване...

