Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

10 от най-еротичните филми в историята на киното

Отричана или приветствана, цензурирана или промотирана, еротиката в киното винаги е била повод за горещи дискусии...
Отричана или приветствана, цензурирана или промотирана, еротиката в киното винаги е била повод за горещи дискусии...

The Outlaw, 1943 

Началото. Филмът на милионерa, авиатор и режисьор Хауърд Хюз е пионер в еротичния жанр. Първоначално замислен като трилър и екшън, това, което остава в паметта на зрителя след прожекцията е изобилието от кадри на актрисата Джейн Ръсел.
По-точно на гърдите й, все по-оскъдно покрити с развитието на действието. За "златните години на Холивуд" такова изобразяване на женското тяло на екрана е недопустимо и филмът е забранен за показ. Окончателната премиера се състои пет години след завършване на проекта, през 1946. Естествено става моментален хит. И макар кадрите да не са така детайлни както тези в съвременното кино, еротиката, която излъчва героинята на Джейн Ръсел е повече от въздействаща.
The Outlaw, 1943

Началото. Филмът на милионерa, авиатор и режисьор Хауърд Хюз е пионер в еротичния жанр. Първоначално замислен като трилър и екшън, това, което остава в паметта на зрителя след прожекцията е изобилието от кадри на актрисата Джейн Ръсел. По-точно на гърдите й, все по-оскъдно покрити с развитието на действието. За "златните години на Холивуд" такова изобразяване на женското тяло на екрана е недопустимо и филмът е забранен за показ. Окончателната премиера се състои пет години след завършване на проекта, през 1946. Естествено става моментален хит. И макар кадрите да не са така детайлни както тези в съвременното кино, еротиката, която излъчва героинята на Джейн Ръсел е повече от въздействаща.

"Тяло на показ" (Bоdy of Evidence, 1993)

Филмът с участието на Мадона и Уилям Дефо не добива особена популярност и е заклеймен както от критиците, така и от участниците в него, но това не пречи той да съдържа не по-малко еротични сцени от други утвърдени заглавия. В него Уилям Дефо е адвокат, който защитава своя клиентка (Мадона), обвинена в убийството на възрастния си любовник по време на секс. Продукцията е критикувана за прекалена сериозност в изобразяването на връзката между доминантната Мадона и подчинения Дефо. Въпреки това, не можем да отречем еротиката, която лъха от екрана, когато Дефо съблича Мадона на стълбището и я целува, или когато тя разтапя свещ върху тялото му...
"Тяло на показ" (Bоdy of Evidence, 1993)

Филмът с участието на Мадона и Уилям Дефо не добива особена популярност и е заклеймен както от критиците, така и от участниците в него, но това не пречи той да съдържа не по-малко еротични сцени от други утвърдени заглавия. В него Уилям Дефо е адвокат, който защитава своя клиентка (Мадона), обвинена в убийството на възрастния си любовник по време на секс. Продукцията е критикувана за прекалена сериозност в изобразяването на връзката между доминантната Мадона и подчинения Дефо. Въпреки това, не можем да отречем еротиката, която лъха от екрана, когато Дефо съблича Мадона на стълбището и я целува, или когато тя разтапя свещ върху тялото му...

"Дива орхидея" (Wild Orchids), 1989

Филмът по сценарии и режисура на Залман Кинг не се нарежда сред шедьоврите на киното, но не може да бъде подминат, когато говорим за еротика в киното. Появата му през 1989 бележи върха на еротичния жанр в Холивуд за десетилетието. Той разказва историята на младо момиче (Каре Отис), което получава предложение за работа в адвокатска кантора. Това я отвежда в Рио де Жанейро, където се запознава с двойка, обсебена от идеята за психологическо и сексуално надмощие. Жаклин Бисет изпраща неопитното момиче при Мики Рурк, за да се увери дали той е толкова безчувствен само към нея, или към всички жени. В края на филма Кари Отис става доброволна жертва на желанието за сексуално надмощие на Мики Рурк. Съблазнителен, интересен от психологическа гледна точна и, разбира се, наситен със секс, филмът и до днес се нарежда сред най-добрите еротични заглавия.
"Дива орхидея" (Wild Orchids), 1989

Филмът по сценарии и режисура на Залман Кинг не се нарежда сред шедьоврите на киното, но не може да бъде подминат, когато говорим за еротика в киното. Появата му през 1989 бележи върха на еротичния жанр в Холивуд за десетилетието. Той разказва историята на младо момиче (Каре Отис), което получава предложение за работа в адвокатска кантора. Това я отвежда в Рио де Жанейро, където се запознава с двойка, обсебена от идеята за психологическо и сексуално надмощие. Жаклин Бисет изпраща неопитното момиче при Мики Рурк, за да се увери дали той е толкова безчувствен само към нея, или към всички жени. В края на филма Кари Отис става доброволна жертва на желанието за сексуално надмощие на Мики Рурк. Съблазнителен, интересен от психологическа гледна точна и, разбира се, наситен със секс, филмът и до днес се нарежда сред най-добрите еротични заглавия.

"Нимфоманката" (Nymphomaniac, 2014)

Двете части на филма на датския режисьор и сценарист Ларс фон Триер, независимо дали се харесват на зрителите или не, не могат да бъдат подминати. И от гледна точка на еротика, и на дълбочина, филмът си струва да бъде преживян поне веднъж. Не е учудващо за никого, предвид заглавието, че лентата изобилства от секс сцени от различен характер. В нея героинята на Шарлот Генсбург (Джо) разказва на Стелан Скарсгард (Селигман) своята история - историята на една жена, чиято пристрастеност към секса се превръща в заболяване и накрая я довежда до емоционален, физически и социален крах. Снимка: Архив: София Филм Фест
"Нимфоманката" (Nymphomaniac, 2014)

Двете части на филма на датския режисьор и сценарист Ларс фон Триер, независимо дали се харесват на зрителите или не, не могат да бъдат подминати. И от гледна точка на еротика, и на дълбочина, филмът си струва да бъде преживян поне веднъж. Не е учудващо за никого, предвид заглавието, че лентата изобилства от секс сцени от различен характер. В нея героинята на Шарлот Генсбург (Джо) разказва на Стелан Скарсгард (Селигман) своята история - историята на една жена, чиято пристрастеност към секса се превръща в заболяване и накрая я довежда до емоционален, физически и социален крах.

"Срам" (Shame, 2011)

За разлика от много други филми, които засягат BDSM тематика, този на Стив Маккуийн напълно отстоява високата си позиция в класациите. Премерен, достоверен, той говори за проблемите на доминирането и потисничеството в днешната сексуална култура. Майкъл Фасбендър е в главната роля на мъж, който виждаме в множество различни ситуации. Посещение в ексцентричен гей бар, тройка с проститутки, интернет порно са част от тях. Тук еротиката и смисълът се допълват. Наред със сцените с разнообразно еротично съдържание, са показани и проблемите, с които се сблъсква пристрастеният към секса персонаж на Фасбендър.
"Срам" (Shame, 2011)

За разлика от много други филми, които засягат BDSM тематика, този на Стив Маккуийн напълно отстоява високата си позиция в класациите. Премерен, достоверен, той говори за проблемите на доминирането и потисничеството в днешната сексуална култура. Майкъл Фасбендър е в главната роля на мъж, който виждаме в множество различни ситуации. Посещение в ексцентричен гей бар, тройка с проститутки, интернет порно са част от тях. Тук еротиката и смисълът се допълват. Наред със сцените с разнообразно еротично съдържание, са показани и проблемите, с които се сблъсква пристрастеният към секса персонаж на Фасбендър.

"Последно танго в Париж" (Last Tango in Paris, 1972)

Марлон Брандо и секс. Резултат - класика (в жанра, разбира се). Критиците определят филма като „най-великото емоционално преживяване на своята епоха". Това е един филм за нуждата. За изгарящото желание, което главният герой Пол (Марлон Брандо) изпитва да докосне друго човешко сърце. Персонаж, чието цяло съществуване може да бъде обобщено с един зов за помощ, и който е бил до такава степен малтретиран, че може да изрази нежността единствено със същото малтретиране. Никой, освен Брандо, не би могъл да играе в известната сцена с изнасилването, както и никоя актриса не би могла да се съревновава с Мария Шнайдер, която зрителят вижда гола в толкова много сцени.
"Последно танго в Париж" (Last Tango in Paris, 1972)

Марлон Брандо и секс. Резултат - класика (в жанра, разбира се). Критиците определят филма като „най-великото емоционално преживяване на своята епоха". Това е един филм за нуждата. За изгарящото желание, което главният герой Пол (Марлон Брандо) изпитва да докосне друго човешко сърце. Персонаж, чието цяло съществуване може да бъде обобщено с един зов за помощ, и който е бил до такава степен малтретиран, че може да изрази нежността единствено със същото малтретиране. Никой, освен Брандо, не би могъл да играе в известната сцена с изнасилването, както и никоя актриса не би могла да се съревновава с Мария Шнайдер, която зрителят вижда гола в толкова много сцени.

"Мечтатели" (Тhe Dreamers, 2003)

Филмът не обещава нищо повече от шедьовър. Млад студент от Америка идва в Париж, за да учи. Запознава се с брат и сестра и тримата стават неразделни. Действието се развива в Париж през 1968-а. Еротичен от психологическа и физическа гледна точка, сюжетът разказва за младеж, въвлечен в странните сексуални игри на двама души, които му донасят безценен опит, но от които в последствие е жизнено важно да избяга.
"Мечтатели" (Тhe Dreamers, 2003)

Филмът не обещава нищо повече от шедьовър. Млад студент от Америка идва в Париж, за да учи. Запознава се с брат и сестра и тримата стават неразделни. Действието се развива в Париж през 1968-а. Еротичен от психологическа и физическа гледна точка, сюжетът разказва за младеж, въвлечен в странните сексуални игри на двама души, които му донасят безценен опит, но от които в последствие е жизнено важно да избяга.

"Девет седмици и половина", (9.5 Weeks, 1986)
 
Несъмнено едно от топ заглавията в жанра на еротиката и романса. Разказва историята на героите на Мики Рурк и Ким Бейсингър, които се запознават в бар. Следва предложение от негова страна за участие в еротична връзка. Оказва се, че мъжът има мания за контрол, на която героинята на Бейсингър се поддава. В последствие се налага да направи избор дали да съхрани достойнството си или да се подчини безусловно. Филм не просто за сексуалната свобода, а за сексуалната отговорност. А пък и кой не харесва сцената, в която Мики Рурк връзва очите на Ким Бейсингър или онази, в която  й дава различни храни и атмосферата се нажежава до червено?!
"Девет седмици и половина", (9.5 Weeks, 1986)

Несъмнено едно от топ заглавията в жанра на еротиката и романса. Разказва историята на героите на Мики Рурк и Ким Бейсингър, които се запознават в бар. Следва предложение от негова страна за участие в еротична връзка. Оказва се, че мъжът има мания за контрол, на която героинята на Бейсингър се поддава. В последствие се налага да направи избор дали да съхрани достойнството си или да се подчини безусловно. Филм не просто за сексуалната свобода, а за сексуалната отговорност. А пък и кой не харесва сцената, в която Мики Рурк връзва очите на Ким Бейсингър или онази, в която й дава различни храни и атмосферата се нажежава до червено?!

"Синият е най-топлият цвят" (Blue is the Warmest Colour, 2013)

"Златна палма" на кинофестивала в Кан през 2013 - не е нужно да казваме дали и колко стойностен е този филм. Достатъчно е да гледате трейлъра му, за да се убедите. В своя тричасов филм режисьорът Абделлатиф Кешиш разказва историята на гимназиална ученичка и студентка по изобразително изкуство, които преживяват много повече от обикновена любовна връзка, придружена от обичайните интимности. Интересна история с плътни герои, подходяща режисура и добри актриси в главните роли, които са достатъчни, за един стойностен филм. Но седемминутната секс сцена между двете актриси, заради която противниците на филма го нарекоха "порнографски", го издига до нови величини. Макар и необичаен, скандален и според някои отблъскващ, това е сред най-еротичните кадри в киното изобщо и нито един зрител не остава равнодушен след видяното.
"Синият е най-топлият цвят" (Blue is the Warmest Colour, 2013)

"Златна палма" на кинофестивала в Кан през 2013 - не е нужно да казваме дали и колко стойностен е този филм. Достатъчно е да гледате трейлъра му, за да се убедите. В своя тричасов филм режисьорът Абделлатиф Кешиш разказва историята на гимназиална ученичка и студентка по изобразително изкуство, които преживяват много повече от обикновена любовна връзка, придружена от обичайните интимности. Интересна история с плътни герои, подходяща режисура и добри актриси в главните роли, които са достатъчни, за един стойностен филм. Но седемминутната секс сцена между двете актриси, заради която противниците на филма го нарекоха "порнографски", го издига до нови величини. Макар и необичаен, скандален и според някои отблъскващ, това е сред най-еротичните кадри в киното изобщо и нито един зрител не остава равнодушен след видяното.

"Малена" (Malena, 2000)

Филмът "Малена" заслужава челното място в класацията. Достатъчно е Моника Белучи да се появи на екрана и получавате секс. Няма значение дали е облечена или не. Всичко в тази жена, дори дрехите, които носи, е еротика. Италия, младежи, прелестна жена, сексуално съзряване и за цвят обичайната католическа вина на италианците - няма какво повече да се каже... Дори думите звучат еротично, какво остава, когато им се придаде визуален образ.
"Малена" (Malena, 2000)

Филмът "Малена" заслужава челното място в класацията. Достатъчно е Моника Белучи да се появи на екрана и получавате секс. Няма значение дали е облечена или не. Всичко в тази жена, дори дрехите, които носи, е еротика. Италия, младежи, прелестна жена, сексуално съзряване и за цвят обичайната католическа вина на италианците - няма какво повече да се каже... Дори думите звучат еротично, какво остава, когато им се придаде визуален образ.