Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Скорсезе с ново определение за филмите на Marvel: Те са нова форма на изкуство

Режисьорът разясни какво е имал предвид, когато е казал, че филмите на Marvel "не са кино", а му приличат на "увеселителен парк". Снимка: IMDB
Режисьорът разясни какво е имал предвид, когато е казал, че филмите на Marvel "не са кино", а му приличат на "увеселителен парк".

Вероятно трябваше да очакваме да се стигне и до този момент - моментът, в който Мартин Скорсезе ще разяснява какво всъщност е искал да каже с коментарите си за филмите на Marvel. В свое интервю режисьорът посочи, че те "не са кино" и гледа на тях по-скоро като на увеселителни паркове.

Думите на Скорсезе доведоха до дебат не сред зрителите, които традиционно са разделени по темата за филмите по комикси, ами сред самите кинотворци - от Франсис Форд Копола, през Джеймс Гън, до самия шеф на "Дисни" (собственици на Marvel Studios) Боб Айгър.

След всичко това се наложи Скорсезе да разясни пред Entertainment Tonight какво е имал предвид с коментарите си, а новата интерпретация звучи като отстъпване от първоначалната позиция.

"Нека кажем, че семейство иска да отиде в увеселителен парк, това е хубаво нещо, знаете. И в тези паркове присъстват тези кинематографични изразни средства. Те са нова форма на изкуство. Това е нещо напълно различно от филмите, които обикновено се показват в кината, това е всичко", казва режисьорът, чийто нов филм The Irishman ще има ограничен престой на голям екран в САЩ преди премиерта си в платформата на Netflix в края на ноември.

Скорсезе допълва, че неговото притеснение е филмите на Marvel да не направят така, че творбите на талантливите по негово мнение режисьори да не могат да се преборят за място в кината.

"Що се отнася до тях, моето притеснение е да не изгубят големи екрани заради масови филми-увеселителни паркове, които, отново казвам, представляват собствена нова форма на изкуство", допълва режисьорът.

"Киното сега се променя. Имаме толкова много сцени, има толкова много начини да направиш филм. Това е чудесно. Добре, иди и на подобно събитие - [защото е] хубаво да отидеш на събитие като увеселителен парк, но не избутвай встрани Грета Гъруиг и не избутвай Пол Томас Андерсън и Ноа Баумбах и [всички тези хора], когато става дума за кината", посочва Скорсезе.

Режисьорът на The Irishman първоначално коментира пред Empire, че не гледа филмите на Marvel, макар да е опитал. Изказванията му срещнаха както подкрепа, така и опозиция в лицата на някои от хората, режисирали или участвали във филми на Marvel Studios.

Едно от последните важни имена във филмовата индустрия, изказало се по темата, беше изпълнителният директор на "Дисни" Боб Айгър.


На събитие миналата седмица той обясни, че е озадачен от коментарите както на Скорсезе, така и на Копола.

"Ако искат да се оплакват от филми, това опредлено си е тяхно право. [Но] изглежда толкова неуважително спрямо всички онези хора, които са се трудили по тези филми, които работят така упорито, както и онези, които работят по филмите [на Скорсезе и Копола] и влагат творческите си души по същия начин като тях", каза Айгър.

Той посочи, че уважава и двамата кинотворци, но има особено голям проблем с това, че Копола определя филмите на Marvel Studios за "достойни за презрение".

"Когато Франсис използва думите "тези филми са достойни за презрение", на кого говори? На Кевин Файги, който управлява Marvel [Studios] ли говори? Или на Тайка Уайтити, който режисира ["Тор: Рагнарок"], или на Райън Куглър, който режисира за нас ["Черната пантера"], или на Скарлет Йохансон?", попита шефът на "Дисни".

"Не мога да разбра за какво ни критикуват, когато правим филмите, които хората очевидно харесват толкова много, че милиони отиват да ги гледат", допълва Айгър.

Ако не друго, поне покрай цялата какофония от коментари около казаното от Скорсезе за филмите на Marvel Studios, се вдига и повече шум около собствения му филм. The Irishman, една гангстерска история в духа на някои от класиките на режисьора, е сочена от критиците за може би най-добрия му филм до момента. Премиерата в Netflix е на 27 ноември.

 

Най-четените