Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Еволюцията на Дакота Джонсън - от софт еротиката до хард хоръра

Римейкът на "Суспирия" е огромен шанс за актрисата Снимка: IMDB
Римейкът на "Суспирия" е огромен шанс за актрисата

Творческата траектория на Дакота Джонсън е пример за впечатляваща холивудска еволюция.

Внучка на легендарната "блондинка на Хичкок" Типи Хедрън, дъщеря на прочутата двойка Мелани Грифит и Дон Джонсън, Дакота стана звезда с художествено съмнителната садо-мазо мелодрама "50 нюанса сиво" (и неговите продължения), а сега има възможност да стане актриса с римейка на смразяващата класика "Суспирия" на Дарио Ардженто.

От софт-порно към хард хорърa.

Новата "Суспирия" е режисирана от италианския майстор Лука Гуаданино и се превърна в едно от най-обсъжданите жанрови заглавия на годината. Това е шансът на Дакота да излезе едновременно от сенките на родителите си и "50 нюанса сиво" като се потопи в мрака на свръхестествения арт-ужас. Джонсън вече е в устата на филмовите сноби, критиците и ценителите на европейската хорър култура.

"Суспирия" беше представен на фестивала във Венеция, където успя да изкара ангелите на публиката с демоничната си естетика.

Ето го и сюжета: през 1977 г. младата американка Сузи Баниън (Джонсън) заминава за престижното танцово училище Markos Tanz Company в Берлин. Тя пристига точно когато една от членовете на трупата – Патриша, е изчезнала при мистериозни обстоятелства. Докато Сузи постига невероятен прогрес под ръководството на революционния артистичен директор на трупата мадам Бланк, тя се сприятелява с друга танцьорка – Сара. Тя сподели на Сузи подозренията си, че възпитателките и самата трупа крият мрачна и ужасна тайна.

Кръв, вещици, злокобни ритуали, мистика, диаболична женственост...

"Суспирия" предлага безупречна хореография на хоръра и естетика на страха. Оригиналът е тотална класика, но римейкът определено заслужава внимание. А в този филм  Дакота Джонсън – с мраморно бялата си кожа, червената коса, огромното чело, многопластовия поглед и изящно-страшните движения на тялото си – достига своя професионален връх.

Тук емоционалното разголване и физическите предизвикателства са по-големи, дълбоки и задоволителни от трилогията "50 нюанса".

"Аз съм безсрамна. Това е тайната ми", казва Дакота за своя подход към ролите. "Никога не съм участвала в нещо подобно. След тази роля си мислех, че имам нужда от терапия. В същото време бях екзалтирана и изпълнена с щастие и адреналин по време на снимките. Римейкът на "Суспирия" е нещо специално. За втори път работя с режисьора Лука Гуаданино и вече се чувствам в сигурни ръце с него. Филмът разработва мои любими теми – танци, вещици и магии", добавя актрисата за работата си по римейка на хорър шедьовъра.

На 29-годишна възраст Дакота е трето поколение холивудски секс-символ с огромен кариерен потенциал пред себе си. "Суспирия" несъмнено вдигна нейната актьорска стойност на пазара на качествени проекти.

Доскоро за много ценители на киното бе парадоксално, че глобалната слава дойде при нея с участие в един от най-лошите филми на десетилетието – "50 нюанса сиво", който от своя страна е екранизация на една от най-лошите книги в човешката история. Обсебената от "Здрач" авторка Е. Ел Джеймс капитализира върху наситените с насилие сексуални фантазии на милиони жени с лепкава история за доминация.

В трилогията по "литературния" оригинал Дакота Джонсън получи ролята на чувствителната репортерка Анастейша Стийл, пристрастена към травматично-еротичните си отношения с млад милиардер, която я бие, а на нея й харесва. Сексуалната гравитация и нежното излъчване на Джонсън бяха сред единствените плюсове на цялата сага.

Но петдесетте нюанса сиво са в миналото. Настоящето на Джонсън е окъпано в кървавочервеното на "Суспирия".

Най-четените