Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Топ моделът Кендал Дженър си няма идея какво е да си топ модел

„Почувстваш ли желание да критикуваш някого - ми рече той, - просто си спомни, че не всички хора на този свят са имали преимуществата, които си имал ти." - Ник Карауей, "Великият Гетсби".

Кендал Дженър обаче едва ли е чела Фицджералд, за да си вземе поука от тези мъдри думи.

В последното си интервю за списание Love моделът се изказа доста нескромно за колежките си и показа, че си няма никаква идея как функционира светът на модата, от който все пак и тя е част. 22-годишната манекенка каза, че още от началото на кариерата си е много претенциозна в избора си на ангажименти.

Допълва, че не разбира манекенките, които имат по 30 шоута на сезон или "каквото там правят тези ш****и момичета".

На следващия ден представители на Дженър се опитаха да смекчат отговора й с обяснението, че думите й са извадени от контекста.

Само че думите не могат да бъдат върнати назад, а голяма част от моделите, които не са имали привилегии като нейните, се засегнаха сериозно. Все пак далеч не всички са гурута на социалните мрежи и звезди от риалити формати. За да стигнеш до ревюта и договори с марки като Calvin Klein и Chanel се налага да се потрудиш здраво.

А Кендал просто доказва, че няма никаква солидарност към този труд.

Тя е във видимо по-изгодно положение в сравнение с повечето си колежки, които по пътя си към върха са се сблъскали с тежки условия на работа, дискриминация и дори сексуален тормоз.

Дженър е част от този 1% топ имена, чиято кариера е коренно различна от масовия случай. Тя и популярните колкото нея модели често нехаят за проблемите на останалите. И грешката им не е, че са си спечелили специално отношение, а че са слепи за неравностойното положение на колегите си.

Кардашиян-Дженър са бранд сами по себе си, дори и да не се снимат за нито едно списание и да нямат нито един рекламен договор. Кендал има много предимства - телевизионно шоу, което вече започва шестнайстия си сезон, над 94 млн. последователи в Instagram, блог, който изисква месечен абонамент от минимум 3 долара, и напътствията на един от най-влиятелните мениджъри в Лос Анджелис - майка й, Крис Дженър.

Дженър и сестрите й са израснали в луксозен балон, така че изказването й не е някаква грандиозна изненада. Само че участието в поредица от ревюта е много различно от селфитата за Instagram и позирането за поредната корица.

Организирането на модно шоу е труден и изморителен процес. Често той означава липса на сън и нередовно хранене в продължение на месеци, както и изтощителни полети между различните модни столици, често на собствени разноски.

За никого не е тайна и през какви екстремни диети преминават манекенките преди участия. Към това прибавете умората от часовата разлика, както и физическото и психическото изтощение.

А накрая Кендал ги нарича "тези ш****и момичета".

Понякога тази въртележка от ангажименти завършва с "бърн аут" и отказ от кариерата на модел. В някои случаи манекенките участват в по пет шоута на ден. Пробите на дрехите се правят в нощта преди ревютата. Реално моделите почти напълно губят контрол над графика и живота си.

Размерът на заплащането от своя страна се определя от популярността. То може да варира от 100 до 100 000 долара - няма общовалидно правило. Седмиците на модата изглеждат бляскави, но всъщност някои марки заплащат на манекените си в дрехи.

Моделите се включват в тези събития с надеждата да бъдат забелязани и наети за някой по-престижен ангажимент, а заради ниското заплащане в края на кариерата им се оказва, че някои манекенки дължат пари на агенциите си или са затънали в заеми.

В немалко случаи паралелно с работата си моделите учат и плащат сами за образованието си или издържат семействата си.

Защо тогава в ревютата виждаме дори и най-елитните имена от света на модата? Защото те са начина моделите да се срещат с важните за тях хора - кастинг директори, режисьори, дизайнери, фотографи, стилисти.

Кендал Дженър обаче няма такава нужда - тя открай време работи с някои от топ агентите и мениджърите в индустрията и може да си позволи да избира по-внимателно къде да се появи без опасения, че ще бъде пренебрегната. Но кариерата на други на нейно място би пострадала от такава капризност, дори и да са отказали ангажимента по здравословни причини.

В интервюто си за Love Дженър казва още, че има нужда да бъде по-внимателна. Може би няма да е лошо следващия път да последва собствения си съвет...

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените