една седмица от живота на римския журналист Марчело Рубини в неговото непрестанно търсене на любов и щастие, които никога не идват.
Действието се развива през 60-те години на 20 век, като основа на сюжета е развитието на любовна връзка между мъж и жена, които са съседи и са женени, но съпрузите им често отсъстват.
Един филм за младежкия гняв и неразбирането, което може да те убие отвътре. В центъра на историята е Антоан - момче в предтийнейджърската възраст, което търси себе си, заобиколено от неразбиране и студенина както в училище, така и у дома.
Филмът описва спомените и фантазиите на един творец, който търси своето ново вдъхновение. Лентата е полубиографична и представя трудностите и предизвикателствата, пред които самият Фелини се изправя в кариерата си, докато се опитва да прави изкуство.
Това е филмът, за който Бергман казва, че е един най-значимите в кариерата му. Той засяга темата за идентичността, за границите между реалност и фантазия. Главната героиня е Алма. Тя е медицинска сестра и се грижи за актрисата Елизабет Воглер - видимо здрава, но отказваща да говори. Двете прекарват заедно часове наред, в които Алма непрекъснато споделя с Елизабет, докато накрая открива, че собствената и личност се е сляла с тази на пациентката й.
Филмът е комедия на нравите, описваща живота във френското висше общество в навечерието на Втората световна война. Група отегчени богаташи и техните слуги се впускат в игра на сплетничене и любовни драми. Още с излизането си на екран през 1939 г. филмът е забранен от френското правителство като уронващ морала в навечерието на войната.
Безспорно един от най-добрите и многопластови филми на Куросава, "Рашомон" разказва историята на едно изнасилване и последвалото го убийство, но го представя през различните гледни точки на отделните герои. Впоследствие този ефект на предаване на историята ще бъде наречен "Ефектът на Рашомон".
Филмът разказва историята на възрастна двойка от Япония, която пътува до Токио, за да посети своите вече пораснали деца. Сюжетът противопоставя поведението на техните деца, прекалено заети с проблемите си, за да обърнат внимание на своите родители, с отношението към тях на овдовялата им снаха.
В основата си сюжетът представя един беден семеен мъж, който броди из улиците на Рим със сина си и се опитва да намери откраднатия му велосипед. Това, с което лентата е ценна, е своеобразната картина на човешките ценности, която представя.
Познатата на всички история за седемте смели самураи, които се обединяват, за да спасят едно бедно село, заплашвано от бандити. Това е филмът, който затвърждава световната слава на Куросава. Това е и един от най-добрите филми на японското кино и едно от най-одобряваните от световната критика кино произведения.