Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

7 филма, съсипани от продуцентска намеса

Фантастичната четворка (2015)

Истински продукционен кошмар, дал като резултат катастрофален филм, превърнал се в символ на всичко сбъркано в съвременен Холивуд. Голяма част от филма е била презаснета в по-късен етап, режисьорът Джош Транк беше отстранен от постпродукционния процес, а след това се отрече от филма и обясни, че неговият вариант е бил съвсем различен от този, който в крайна сметка излезе. 

Всъщност обаче Транк не изглежда невинна жертва на продуцентите. Упоритите слухове гласят, че се е изпокарал не само с тях, но и с актьорите, екипа и даже с хазяина си. А готовият филм явно е смесица между направеното от режисьора и последвалите спешни промени, като първият един час е бавен и скучен, а случващото се след това е внезапен и претупан финал, сякаш от съвсем различен филм, със смехотворни визуални ефекти като за 2015 г. 

Най-показателна за снимачните периоди е прическата на Кейт Мара, която в някои кадри е с естествена дълга коса, а в други (очевидно част от спешни допълнителни снимки) е с ужасна перука в различен цвят. След вълна от негативен ПР и отрицателни оценки на кинокритиците, „Фантастичната четворка" се провали напълно.
Фантастичната четворка (2015)

Истински продукционен кошмар, дал като резултат катастрофален филм, превърнал се в символ на всичко сбъркано в съвременен Холивуд. Голяма част от филма е била презаснета в по-късен етап, режисьорът Джош Транк беше отстранен от постпродукционния процес, а след това се отрече от филма и обясни, че неговият вариант е бил съвсем различен от този, който в крайна сметка излезе.

Всъщност обаче Транк не изглежда невинна жертва на продуцентите. Упоритите слухове гласят, че се е изпокарал не само с тях, но и с актьорите, екипа и даже с хазяина си. А готовият филм явно е смесица между направеното от режисьора и последвалите спешни промени, като първият един час е бавен и скучен, а случващото се след това е внезапен и претупан финал, сякаш от съвсем различен филм, със смехотворни визуални ефекти като за 2015 г.

Най-показателна за снимачните периоди е прическата на Кейт Мара, която в някои кадри е с естествена дълга коса, а в други (очевидно част от спешни допълнителни снимки) е с ужасна перука в различен цвят. След вълна от негативен ПР и отрицателни оценки на кинокритиците, „Фантастичната четворка" се провали напълно.

Нашествие (2007)

Почти изцяло забравен филм с Никол Кидман и Даниел Крейг, разказващ за плъзването на вирус с извънземен произход. Първоначалният режисьор го е планирал като бавен психологически трилър, но щом изгледали неговия вариант, от Warner Bros. решили да наемат известните братя Уашовски да преработят филма. 

Тяхното протеже Джеймс Мактейг се заел да вкара повече екшън, включително едно голямо автомобилно преследване. Краят също бил променен, като била добавена неправдоподобна щастлива развръзка, а излезлият филм е безумно съчетание от трилър в началото и шумен зомби филм накрая.
Нашествие (2007)

Почти изцяло забравен филм с Никол Кидман и Даниел Крейг, разказващ за плъзването на вирус с извънземен произход. Първоначалният режисьор го е планирал като бавен психологически трилър, но щом изгледали неговия вариант, от Warner Bros. решили да наемат известните братя Уашовски да преработят филма.

Тяхното протеже Джеймс Мактейг се заел да вкара повече екшън, включително едно голямо автомобилно преследване. Краят също бил променен, като била добавена неправдоподобна щастлива развръзка, а излезлият филм е безумно съчетание от трилър в началото и шумен зомби филм накрая.

Аз съм легенда (2007)

Уил Смит е лицето на тази адаптация на известния вампирски роман, която обаче заменя вампирите с доста зле изработени CGI мутанти. Няколко месеца преди премиерата Warner Bros. заръчва да бъде изработен различен финал, който изглежда внезапен, съсипва логиката на филма и пренебрегва намеците, че мутантите са по-интелигентни същества, отколкото изглеждат. Така „Аз съм легенда” разочароващо деградира до поредния зомби екшън, който няма да се помни дълго.
Аз съм легенда (2007)

Уил Смит е лицето на тази адаптация на известния вампирски роман, която обаче заменя вампирите с доста зле изработени CGI мутанти. Няколко месеца преди премиерата Warner Bros. заръчва да бъде изработен различен финал, който изглежда внезапен, съсипва логиката на филма и пренебрегва намеците, че мутантите са по-интелигентни същества, отколкото изглеждат. Така „Аз съм легенда” разочароващо деградира до поредния зомби екшън, който няма да се помни дълго.

X-Мен Началото: Върколак (2009)

Режисьорът Гавин Худ се изпокарва с Fox за всеки аспект от филма. Стигнало се дотам той да отиде на една от снимачните площадки и да я намери в различен цвят против волята му, с цел тя да не изглежда твърде депресиращо. Слуховете гласят, че режисьорът на „Супермен” Ричард Донър тайно режисирал части от „Върколак” и че продукцията преминала през мащабни допълнителни снимки.

Крайният резултат е объркана история от бегло свързани една с друга сцени, криволичеща между комиксов филм, трилър за отмъщение, шантава комедия и романтична драма. Това е филм, в който в един момент невинни селяни биват избити, а в следващия Уолвърин без да иска разсича предмети в банята с дългите си нокти (пресъздадени чрез плачевен компютърен ефект) в сцена, целяща някакъв комедиен ефект.
X-Мен Началото: Върколак (2009)

Режисьорът Гавин Худ се изпокарва с Fox за всеки аспект от филма. Стигнало се дотам той да отиде на една от снимачните площадки и да я намери в различен цвят против волята му, с цел тя да не изглежда твърде депресиращо. Слуховете гласят, че режисьорът на „Супермен” Ричард Донър тайно режисирал части от „Върколак” и че продукцията преминала през мащабни допълнителни снимки.

Крайният резултат е объркана история от бегло свързани една с друга сцени, криволичеща между комиксов филм, трилър за отмъщение, шантава комедия и романтична драма. Това е филм, в който в един момент невинни селяни биват избити, а в следващия Уолвърин без да иска разсича предмети в банята с дългите си нокти (пресъздадени чрез плачевен компютърен ефект) в сцена, целяща някакъв комедиен ефект.

Екзорсистът: Началото (2004)

Ето един доста радикален пример. Режисьорът Пол Шрадър искал да създаде бавен и злокобен психологически трилър, който не разчита на екстремно насилие и стряскащи моменти. Щом изгледали неговата версия обаче, Warner Bros. решили, че искат съвсем различен филм, който да е чист хорър с не толкова бавно развитие. 

Режисьорът на „Умирай трудно 2” Рени Харлин приел поставената му задача и фактически направил цял нов филм с исканото от продуцентите кърваво зрелище. Новата версия запазила малки части от направеното от Шрадър и главния актьор Стелан Скарсгард. Както може да се очаква в такива случаи, крайният резултат е хаотичен, съсипан от кинокритиците и провалил се в бокс офисите. Иронията е, че студиото решава да довърши и издаде на DVD версията на Шрадър с цел да намали финансовите си загуби, но тя също получава предимно негативни ревюта.
Екзорсистът: Началото (2004)

Ето един доста радикален пример. Режисьорът Пол Шрадър искал да създаде бавен и злокобен психологически трилър, който не разчита на екстремно насилие и стряскащи моменти. Щом изгледали неговата версия обаче, Warner Bros. решили, че искат съвсем различен филм, който да е чист хорър с не толкова бавно развитие.

Режисьорът на „Умирай трудно 2” Рени Харлин приел поставената му задача и фактически направил цял нов филм с исканото от продуцентите кърваво зрелище. Новата версия запазила малки части от направеното от Шрадър и главния актьор Стелан Скарсгард. Както може да се очаква в такива случаи, крайният резултат е хаотичен, съсипан от кинокритиците и провалил се в бокс офисите. Иронията е, че студиото решава да довърши и издаде на DVD версията на Шрадър с цел да намали финансовите си загуби, но тя също получава предимно негативни ревюта.

Пришълецът 3 (1992)

„Пришълецът 3” е първият пълнометражен игрален филм на Дейвид Финчър, но същевременно разочароваща трета част на една дотогава страхотна поредица. Безброй промени в сценария и допълнителни снимки, повечето против волята на Финчър, спъват продукцията, а за неговите творчески различия с продуцентите се носят легенди.

Нищо чудно, че по-късно Финчър се отрече от филма и отказа да бъде замесван в издаденото от Fox DVD с филмите от поредицата. Специалното издание на тетралогията включваше премонтирана версия на третата част, която попълваше някои дупки в сюжета, но все още не притежаваше искрата на страхотните филми, направени от Финчър впоследствие.
Пришълецът 3 (1992)

„Пришълецът 3” е първият пълнометражен игрален филм на Дейвид Финчър, но същевременно разочароваща трета част на една дотогава страхотна поредица. Безброй промени в сценария и допълнителни снимки, повечето против волята на Финчър, спъват продукцията, а за неговите творчески различия с продуцентите се носят легенди.

Нищо чудно, че по-късно Финчър се отрече от филма и отказа да бъде замесван в издаденото от Fox DVD с филмите от поредицата. Специалното издание на тетралогията включваше премонтирана версия на третата част, която попълваше някои дупки в сюжета, но все още не притежаваше искрата на страхотните филми, направени от Финчър впоследствие.

Великолепните Амберсън (1942)

Името ви е Орсън Уелс, на 27 години сте, а първият ви филм е бил „Гражданинът Кейн”. Ще си помислите, че точно на вас студиото не би ви се бъркало и във втория си филм ще имате възможността да разгърнете всичките си идеи. Но грешите.

„Великолепните Амберсън” спокойно може да бъде наречен дядото на съсипаните от продуценти филми. Близо един час от оригиналната версия на режисьора е била отрязана, различен по-ведър финал е бил допълнително заснет от асистент-режисьора, а студиото си позволило промени и по саундтрака на Бърнард Херман, заради което той изискал да се премахне името му от финалните надписи.

Създаването на този филм е цяла сапунена опера, а Орсън Уелс бил сринат от начина, по който продуцентите провалили обичния му проект. „Те съсипаха Амберсън, а това съсипа мен”, казва той по-късно. Най-лошото е, че версията на Уелс била изгорена и ще си остане единствено в легендите.
Великолепните Амберсън (1942)

Името ви е Орсън Уелс, на 27 години сте, а първият ви филм е бил „Гражданинът Кейн”. Ще си помислите, че точно на вас студиото не би ви се бъркало и във втория си филм ще имате възможността да разгърнете всичките си идеи. Но грешите.

„Великолепните Амберсън” спокойно може да бъде наречен дядото на съсипаните от продуценти филми. Близо един час от оригиналната версия на режисьора е била отрязана, различен по-ведър финал е бил допълнително заснет от асистент-режисьора, а студиото си позволило промени и по саундтрака на Бърнард Херман, заради което той изискал да се премахне името му от финалните надписи.

Създаването на този филм е цяла сапунена опера, а Орсън Уелс бил сринат от начина, по който продуцентите провалили обичния му проект. „Те съсипаха Амберсън, а това съсипа мен”, казва той по-късно. Най-лошото е, че версията на Уелс била изгорена и ще си остане единствено в легендите.