Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Как скандалът със Скарлет Йохансон отблъсна публиката от Ghost in the Shell

Надеждата на продуцентите е филмът да спечели много от разпространението си в Китай и Япония - тъй като на американския пазар Ghost in the Shell тръгна слабо
Главната героиня Мотоко Кусанаги в анимацията Ghost in the Shell

Раздирана от критики още от своето анонсиране, холивудската екранизация по японската сайбърпънк манга Ghost in the Shell („Дух в броня") записа слаб резултат в бокс офисите.

Филмът е по екраните от петък, но шумът около него не вкара зрители в киносалоните, а изглежда само предизвика кинокритиците, които не са никак ласкави в своите рецензии.

Ghost in the Shell породи доста дебати, когато стана ясно, че Скарлет Йохансон ще изпълнява главната роля на киборга Майор Мотоко Кусанаги. Веднага последваха бурни реакции срещу решението бяла американска актриса да изиграе обичания японски персонаж и отново се заговори за т. нар. whitewashing в Холивуд - твърдението, че белите актьори са с предимство при получаването на роли, дори когато става въпрос за персонажи от други етноси.

Когато Йохансон беше избрана за ролята, тя вече се беше доказала като екшън звезда в „Отмъстителите" и „Люси". Далеч не всички бяха против нейния избор и някои настояваха, че тя е много подходяща за героиня като Мотоко, която и в анимационния филм не е изобразена с азиатски черти.

Дали заради полемиката или по други причини, в северноамериканския бокс офис Ghost in the Shell припечели едва $19 млн. в откриващия си уикенд и остана на трето място сред премиерните ленти след анимацията „Бебе бос" ($49 млн.) и „Красавицата и Звяра" на Disney ($47.5 млн.).

Изглежда Ghost in the Shell пострада и от хладните ревюта на кинокритиците (само 43% одобрителни рецензии в събирателния сайт Rotten Tomatoes), както и от недостатъчната запознатост на аудиторията в САЩ с първообраза.

Японският комикс Ghost in the Shell е от 1989 г., а последвалият анимационен филм излиза през 1995-а и има култов статут сред феновете на сайбърпънка.

Извън Щатите екранизацията се представи малко по-добре и събра $40 млн., като стана номер 1 в 11 страни, включително Хонконг и Тайван. В края на тази седмица продукцията с бюджет $110 млн. тръгва и по кината в Китай и Япония, където се очаква доста по-силно представяне.

„Мисля, че в крайна сметка свършихме прилична работа с фен базата, много от тях се отзоваха", коментира Меган Колигън, президент на глобалната дистрибуция и маркетинг в Paramount. "Но на този филм не му беше позволено да бъде просто филм".

В рецензиите на критиците някои от екшън сцените и визуалните решения получават похвали, но често срещана критика е свързана с опростено представения сюжет спрямо този на първообраза.

Дебатите около Ghost in the Shell не са единствените от този тип напоследък. През лятото предстои да излезе екранизация по друго популярно аниме - Death Note и там за главната роля също е избран не азиатец, а американецът Нат Уолф от „Хартиени градове".

 

Най-четените