Забравете Ернст Ставро Блофелд и Орик Голдфингър. Легендарният екранен шпионин Джеймс Бонд има нов архивраг и неговото име - о, каква изненада - е COVID-19.
Пандемията, предизвикана от коронавируса, се превърна в сериозен проблем за много холивудски продукции, които или не могат да бъдат заснети, или няма как да стигнат до зрителите в кината (просто защото там просто няма зрители). Сред най-засегнатите е именно 25-ият филм за Бонд - No Time To Die.
"Смъртта може да почака", българското му заглавие, се явява интересна закачка с факта, че премиерата на филма очевидно също може да почака и беше отложена няколко пъти.
Трябваше да видим филма през април т.г., след това го отложиха за ноември, а към момента очакваната премиерна дата е 2 април 2021 г.
Това "чакане" обаче не може да продължава вечно. Отлагането има своите финансови последствия за студиото зад филма - MGM. "Върайъти" цитира свои източници, според които загубите за студиото само до момента възлизат на между 30 и 50 милиона долара.
По-любопитното е, че очевидно Apple, Netflix и други стрийминг услуги са проверили възможността да закупят правата за разпространение на филма за Бонд.
"Не коментираме слухове. Филмът не е за продажба. Премиерата му е отложена за април 2021 г., за да се запази кино преживяването за зрителите", коментира говорител на MGM пред "Върайъти".
Въпреки това има информации, че студиото все пак е имало готовност да обсъжда евентуална продажба, но е търсило цена от порядъка на 600 милиона долара - твърде голяма дори за някои от бегемотите в стрийминг бранша.
Пропускането на кината и премиерата на малък екран на "Смъртта може да почака" ще е разочарование поради редица причини. Не само заради разликата в преживяването за зрителите, но и поради факта, че "Смъртта може да почака" е сбогуването на Даниъл Крейг с ролята на агент 007 - събитие, което заслужава зрелището на големия киноекран.
Освен това евентуална продажба на филма за излъчване онлайн би довело до редица усложнения - ще изисква съгласието на продуцентите на поредицата, както и сериозно финансово обезщетение за международния киноразпространители - Universal Pictures.
A последният филм за Бонд и без това вече е доста скъп - създаването му струваше 250 милиона долара.
С оглед на растящия брой случай на коронавирус в света обаче, не е сигурно дали и през април ще е възможно "Смъртта може да почака" да тръгне в кината. И, още повече, колко зрители ще са склонни да се съберат накуп в залите, за да го гледат. Шансовете филмът да излезе на печалба, които бяха доста добри преди пандемията, постепенно намаляват.
Накрая е възможно MGM да нямат избор.
Студиа като "Парамаунт" и "Сони" вече си спестиха нервите и спечелиха десетки милиони като продадоха на стрийминг компании филми като "Грейхаунд" и продължението на комедията "Пристигане в Америка" с Еди Мърфи, вместо да чакат положението в кината да се нормализира.
Но с продукции от мащаба на "Смъртта може да почака" решението да се лишиш от потенциален блокбъстър не е така лесно.