Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Епичните филми на режисьори като Тарантино и Нолан, които те така и не заснеха

"Double V Vega" на Куентин Тарантино

След успеха на "Криминале" Тарантино има идеята за филм-предистория, който да събере на екран братята Винсънт Вега от "Криминале" (Джон Траволта) и Вик Вега от "Глутница кучета" (Майкъл Медсън). Режисьорът и сценарист разкри пред Cinema Blend, че е разполагал само с основната идея - действието да се развива в Амстердам по времето, в което Винсънт е бил там, за да ръководи клуб на Марселъс Уолъс (Винг Реймс). Филмът щял да разкаже за това как брат му Вик го посещава и как двамата са прекарват уикенда - какво преживяват и в какви неприятности се забъркват.
Снимка: Getty
"Double V Vega" на Куентин Тарантино

След успеха на "Криминале" Тарантино има идеята за филм-предистория, който да събере на екран братята Винсънт Вега от "Криминале" (Джон Траволта) и Вик Вега от "Глутница кучета" (Майкъл Медсън). Режисьорът и сценарист разкри пред Cinema Blend, че е разполагал само с основната идея - действието да се развива в Амстердам по времето, в което Винсънт е бил там, за да ръководи клуб на Марселъс Уолъс (Винг Реймс). Филмът щял да разкаже за това как брат му Вик го посещава и как двамата са прекарват уикенда - какво преживяват и в какви неприятности се забъркват.

Биографичен филм за Хауърд Хюз от Кристофър Нолан

Режисьорът на Inception и Interstellar започва да пише сценария на биографичната драма за милиардера и кинотворец малко след големия си студиен дебют в Холивуд - трилърът Insomnia от 2002 г. Няколко години по-късно казва в интервю, че сценарият му за филма за Хюз е най-доброто нещо, което е писал. Стига се дотам, че да се говори как Джим Кери може да получи ролята на милаирдера (по думите на Нолан това е роля, която Кери е "роден да изиграе"). Проектът обаче умира, когато започва работата по "Авиаторът" на Мартин Скорсезе, в който Леонардо ДиКаприо играе Хюз. Снимка: Getty
Биографичен филм за Хауърд Хюз от Кристофър Нолан

Режисьорът на Inception и Interstellar започва да пише сценария на биографичната драма за милиардера и кинотворец малко след големия си студиен дебют в Холивуд - трилърът Insomnia от 2002 г. Няколко години по-късно казва в интервю, че сценарият му за филма за Хюз е най-доброто нещо, което е писал. Стига се дотам, че да се говори как Джим Кери може да получи ролята на милаирдера (по думите на Нолан това е роля, която Кери е "роден да изиграе"). Проектът обаче умира, когато започва работата по "Авиаторът" на Мартин Скорсезе, в който Леонардо ДиКаприо играе Хюз.

"Batman: Year One" на Дарън Аронофски

През 2000 г. е обявено, че режисьорът, който по-късно ще направи "Черният лебед" и "Кечистът", ще оглави филм за един от най-популярните супергерои в света. Това е много преди бума на този жанр и след като ужасния "Батман и Робин" (1997 г.) на Джоел Шумахер едва ли не е убил франчайза. Аронофски трябва да адаптира комиксовата история на автора Франк Милър, която разказва за първата година на Батман като борец срещу престъпността. Неговият филм е планиран като рестарт на поредицата, но заради проблеми с графика режисьорът все пак се отказва от проекта. До рестарт обаче се стига - с "Batman Begins" (2005 г.) на Кристофър Нолан. Снимка: Getty
"Batman: Year One" на Дарън Аронофски

През 2000 г. е обявено, че режисьорът, който по-късно ще направи "Черният лебед" и "Кечистът", ще оглави филм за един от най-популярните супергерои в света. Това е много преди бума на този жанр и след като ужасния "Батман и Робин" (1997 г.) на Джоел Шумахер едва ли не е убил франчайза. Аронофски трябва да адаптира комиксовата история на автора Франк Милър, която разказва за първата година на Батман като борец срещу престъпността. Неговият филм е планиран като рестарт на поредицата, но заради проблеми с графика режисьорът все пак се отказва от проекта. До рестарт обаче се стига - с "Batman Begins" (2005 г.) на Кристофър Нолан.

"Планините на безумието" на Гийермо дел Торо

Този проект е предвиден като адаптация на новелата на хорър писателя Х.Ф.Лъвкрафт. Години наред дел Торо иска да я пренесе на големия екран и в един момент работата по филма започва в Universal. Към проекта са прикачени големи продуценти (сред които и Джеймс Камерън и Том Круз). Спънка се оказват творчески различия, заради които филмът така и не бива направен. Режисьорът по-късно разказва пред Collider, че е имал осигурен бюджет от 150 милиона долара, a ефектите са щели да бъдат дело на магьосниците от ILM. Проблемът е бил във визията му за филма - дел Торо е искал хорър, който да е 18+ (или с рейтинг "R" по американската система), и не се е съгласил на варианта да смекчи насилието и ужаса, за да могат и по-млади зрители да го гледат (а с това и студиото да спечели повече).
Снимка: Getty Images
"Планините на безумието" на Гийермо дел Торо

Този проект е предвиден като адаптация на новелата на хорър писателя Х.Ф.Лъвкрафт. Години наред дел Торо иска да я пренесе на големия екран и в един момент работата по филма започва в Universal. Към проекта са прикачени големи продуценти (сред които и Джеймс Камерън и Том Круз). Спънка се оказват творчески различия, заради които филмът така и не бива направен. Режисьорът по-късно разказва пред Collider, че е имал осигурен бюджет от 150 милиона долара, a ефектите са щели да бъдат дело на магьосниците от ILM. Проблемът е бил във визията му за филма - дел Торо е искал хорър, който да е 18+ (или с рейтинг "R" по американската система), и не се е съгласил на варианта да смекчи насилието и ужаса, за да могат и по-млади зрители да го гледат (а с това и студиото да спечели повече).

"Кървав меридиан" на Ридли Скот

Излезлият през 2013 г. трилър "Съветникът" (The Counselor) не е трябвало да бъде първият път, в който Ридли Скот екранизира книга на писателя Кормак Маккарти. След "Небесно царство" (2004 г.) режисьорът, заедно със сценариста Уилям Монахан, се заема с адаптация на книгата "Кървав меридиан". Това, което убива проекта, е многото насилие в едноименната книга. През 2008 г. Скот потвърждава, че не е имало как то да бъде смекчено, а никое студио не е било готово да одобри филм, който е толкова... кървав. Снимка: Getty
"Кървав меридиан" на Ридли Скот

Излезлият през 2013 г. трилър "Съветникът" (The Counselor) не е трябвало да бъде първият път, в който Ридли Скот екранизира книга на писателя Кормак Маккарти. След "Небесно царство" (2004 г.) режисьорът, заедно със сценариста Уилям Монахан, се заема с адаптация на книгата "Кървав меридиан". Това, което убива проекта, е многото насилие в едноименната книга. През 2008 г. Скот потвърждава, че не е имало как то да бъде смекчено, а никое студио не е било готово да одобри филм, който е толкова... кървав.

Филмът за Александър Македонски на Баз Лурман

Помните ли "Александър" на Оливър Стоун? Ако не, може би е за добро. Друг режисьор обаче също е искал да създаде исторически епос за Александър Велики. През 2002 г. Баз Лурман разкрива, че работи по такъв проект с Леонардо Ди Каприо, с когото вече са направили "Ромео и Жулиета". Проблемът е, че по това време вече са работи по филма на Стоун с Колин Фаръл, поради което Лурман така и не успява да се сдобие с желания бюджет от 150 милиона долара.
Снимка: Getty
Филмът за Александър Македонски на Баз Лурман

Помните ли "Александър" на Оливър Стоун? Ако не, може би е за добро. Друг режисьор обаче също е искал да създаде исторически епос за Александър Велики. През 2002 г. Баз Лурман разкрива, че работи по такъв проект с Леонардо Ди Каприо, с когото вече са направили "Ромео и Жулиета". Проблемът е, че по това време вече са работи по филма на Стоун с Колин Фаръл, поради което Лурман така и не успява да се сдобие с желания бюджет от 150 милиона долара.

"20 000 левги под водата" на Дейвид Финчър

По тази адаптация на класиката на Жул Верн Финчър работи с "Дисни", като успява дори да подбере локации за снимките и да си гарантира огромен бюджет. В крайна сметка споровете между режисьора и студиото около това кой да е актьорът в главната роля слагат край на проекта. Има информация, че Финчър е искал Брад Пит или Чанинг Тейтъм за главната роля, докато "Дисни" са държали на Крис Хемсуърт. Снимка: Getty
"20 000 левги под водата" на Дейвид Финчър

По тази адаптация на класиката на Жул Верн Финчър работи с "Дисни", като успява дори да подбере локации за снимките и да си гарантира огромен бюджет. В крайна сметка споровете между режисьора и студиото около това кой да е актьорът в главната роля слагат край на проекта. Има информация, че Финчър е искал Брад Пит или Чанинг Тейтъм за главната роля, докато "Дисни" са държали на Крис Хемсуърт.

"Лигата на справедливостта: Смъртни" (Justice League: Mortal) на Джордж Милър

Визионерът зад "Лудия Макс" Милър трябваше да качи на голям екран най-известните супергерои на DC много преди филмът на Зак Снайдър (и Джос Уедън) да разочарова публика и критици. Той дори има подбран актьорски състав - Арми Хамър ("Призови ме с твоето име", "Самотният рейнджър") трябва да играе Батман, а Адам Броуди ("Кварталът на богатите") е предвиден за ролята на супербързия The Flash. Стачката на гилдията на сценаристите през 2008 г. обаче порязва плановете филмът да бъде реализиран. Едно от любопитните неща около филма е визията за Батман, която е залегнала и в сценария - да се покаже колко побъркан трябва да е един мъж, за да си сложи черен костюм и да се промъква през нощта, за да пребива престъпници. (между другото, сценарият може да бъде открит онлайн)
Снимка: Getty
"Лигата на справедливостта: Смъртни" (Justice League: Mortal) на Джордж Милър

Визионерът зад "Лудия Макс" Милър трябваше да качи на голям екран най-известните супергерои на DC много преди филмът на Зак Снайдър (и Джос Уедън) да разочарова публика и критици. Той дори има подбран актьорски състав - Арми Хамър ("Призови ме с твоето име", "Самотният рейнджър") трябва да играе Батман, а Адам Броуди ("Кварталът на богатите") е предвиден за ролята на супербързия The Flash. Стачката на гилдията на сценаристите през 2008 г. обаче порязва плановете филмът да бъде реализиран. Едно от любопитните неща около филма е визията за Батман, която е залегнала и в сценария - да се покаже колко побъркан трябва да е един мъж, за да си сложи черен костюм и да се промъква през нощта, за да пребива престъпници. (между другото, сценарият може да бъде открит онлайн)

"Малката русалка" на София Копола

През 2014 г. Копола оглавява проекта на Universal за игрален филм за Малката русалка. Колкото повече расте бюджетът обаче, толкова повече режисьорката разбира, че няма да може да запази първоначалната си визия за продукцията. Тя няма желание да прави семейно ориентирана версия ала "Дисни", а вместо това иска да запази мрачните елементи от историята на Ханс Кристиан Андерсен. Студиото обаче не е склонно да похарчи много пари за такъв рисков филм и Копола се отказва след година разработване на идеята. И макар да не потъва веднага в небитието, така и не бива реализирана. Снимка: Getty
"Малката русалка" на София Копола

През 2014 г. Копола оглавява проекта на Universal за игрален филм за Малката русалка. Колкото повече расте бюджетът обаче, толкова повече режисьорката разбира, че няма да може да запази първоначалната си визия за продукцията. Тя няма желание да прави семейно ориентирана версия ала "Дисни", а вместо това иска да запази мрачните елементи от историята на Ханс Кристиан Андерсен. Студиото обаче не е склонно да похарчи много пари за такъв рисков филм и Копола се отказва след година разработване на идеята. И макар да не потъва веднага в небитието, така и не бива реализирана.

"Ronnie Rocket" на Дейвид Линч

Линч започва работа по този проект малко след успеха си с "Eraserhead" от 1977 г. Идеята е да бъде разказана историята на еднокрак детектив, който се озовава в друго измерение и бива преследван от трикрако джудже, което може да контролира електричеството. Едва ли е изненада, че Линч има проблем да намери студио, което да подкрепи подобна история. Така той се преориентира към "Човекът-слон", а идеята за "Ronnie Rocket" остава на заден план. До заснемането му обаче така и не се стига. Снимка: Getty Images
"Ronnie Rocket" на Дейвид Линч

Линч започва работа по този проект малко след успеха си с "Eraserhead" от 1977 г. Идеята е да бъде разказана историята на еднокрак детектив, който се озовава в друго измерение и бива преследван от трикрако джудже, което може да контролира електричеството. Едва ли е изненада, че Линч има проблем да намери студио, което да подкрепи подобна история. Така той се преориентира към "Човекът-слон", а идеята за "Ronnie Rocket" остава на заден план. До заснемането му обаче така и не се стига.

"То" на Кари Фукунага

Макар двете части на "То", режисирани от Анди Мушети, да изкараха над 1 милиард долара в боксофиса, новите адаптации на книгата на Стивън Кинг е трябвало да бъдат оглавени от друг режисьор. Става дума за Кари Фукунага ("Истински детектив" и следващият филм за Бонд). Той обаче напуска проекта през 2015 г. заради "творчески различия" с New Line Cinema. По-късно разкрива пред GQ, че според него хората в студиото са се уплашили, че няма да могат да го контролират. Напускането на Фукунага става 2 седмици преди снимките да започнат и той е толкова ангажиран с разработката на продукцията, че името му остава посочено като сценарист. Снимка: Getty
"То" на Кари Фукунага

Макар двете части на "То", режисирани от Анди Мушети, да изкараха над 1 милиард долара в боксофиса, новите адаптации на книгата на Стивън Кинг е трябвало да бъдат оглавени от друг режисьор. Става дума за Кари Фукунага ("Истински детектив" и следващият филм за Бонд). Той обаче напуска проекта през 2015 г. заради "творчески различия" с New Line Cinema. По-късно разкрива пред GQ, че според него хората в студиото са се уплашили, че няма да могат да го контролират. Напускането на Фукунага става 2 седмици преди снимките да започнат и той е толкова ангажиран с разработката на продукцията, че името му остава посочено като сценарист.

Биографичен филм за Че Гевара от Терънс Малик

Филмът "Че" (2008 г.) на Стивън Содърбърг първоначално е замислян като драма, режисирана от Терънс Малик. Режисьорът е бил обсебен от Че Гевара, докато е бил репортер в списания LIFE. Бенисио дел Торо вече е избран за главната роля. Малик започва да работи по сценария, който се фокусира върху кампанията на Че в Боливия между 1966 и 1967 г. Содърбърг обаче казва, че този вариант е бил "нечетим". Същото по-късно признава и продуцентът Бил Полад. В крайна сметка Содърбърг се заема с проекта и започва от нулата. Снимка: Wikimedia Commons
Биографичен филм за Че Гевара от Терънс Малик

Филмът "Че" (2008 г.) на Стивън Содърбърг първоначално е замислян като драма, режисирана от Терънс Малик. Режисьорът е бил обсебен от Че Гевара, докато е бил репортер в списания LIFE. Бенисио дел Торо вече е избран за главната роля. Малик започва да работи по сценария, който се фокусира върху кампанията на Че в Боливия между 1966 и 1967 г. Содърбърг обаче казва, че този вариант е бил "нечетим". Същото по-късно признава и продуцентът Бил Полад. В крайна сметка Содърбърг се заема с проекта и започва от нулата.