Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

От Game of Thrones до "Седемте самураи": Великите бойни сцени в киното

Game of Thrones: Битката на копелетата

До неотдавна се смяташе, че телевизионно фентъзи не може да се надява на спектакли от калибъра на „Властелинът на пръстените“ например, дори само поради бюджетни ограничения. Но времената се промениха и днес „Битката на копелетата“ (съдържаща моменти като например един невероятен проследяващ кадър на Джон Сноу в сърцето на сраженията) е сравнявана с най-епичните боеве в киното. Тази битка е била заснета за цели 25 дни, по 10 часа снимки всеки.
Game of Thrones: Битката на копелетата

До неотдавна се смяташе, че телевизионно фентъзи не може да се надява на спектакли от калибъра на „Властелинът на пръстените“ например, дори само поради бюджетни ограничения. Но времената се промениха и днес „Битката на копелетата“ (съдържаща моменти като например един невероятен проследяващ кадър на Джон Сноу в сърцето на сраженията) е сравнявана с най-епичните боеве в киното. Тази битка е била заснета за цели 25 дни, по 10 часа снимки всеки.

„Завръщането“: началната битка

Смразяваща откриваща битка, невероятно реализирана и доста различна от обичайните кратки, размазани кадри, с които и до днес се измъкват доста екшън сцени. Експедицията на Леонардо Ди Каприо е внезапно нападната от индианци и сражението им се разгръща в един-единствен кадър, с проследяващи движения от камерата и изцяло естествено осветление, донесли трети пореден „Оскар“ на оператора Емануел Любецки.
„Завръщането“: началната битка

Смразяваща откриваща битка, невероятно реализирана и доста различна от обичайните кратки, размазани кадри, с които и до днес се измъкват доста екшън сцени. Експедицията на Леонардо Ди Каприо е внезапно нападната от индианци и сражението им се разгръща в един-единствен кадър, с проследяващи движения от камерата и изцяло естествено осветление, донесли трети пореден „Оскар“ на оператора Емануел Любецки.

„Властелинът на пръстените: Двете кули“: Битката за Хелмс Дийп

С нея през 2002 г. Питър Джаксън постави нови стандарти за епични битки в холивудското кино. Мащабът на сблъсъка между орките на Саруман и предвожданите от Арагорн сили не можеше да се сравни с нищо друго на големия екран и си остава върхов момент във фентъзи трилогията.
„Властелинът на пръстените: Двете кули“: Битката за Хелмс Дийп

С нея през 2002 г. Питър Джаксън постави нови стандарти за епични битки в холивудското кино. Мащабът на сблъсъка между орките на Саруман и предвожданите от Арагорн сили не можеше да се сравни с нищо друго на големия екран и си остава върхов момент във фентъзи трилогията.

„Смело сърце“: Битката при Стърлинг

Може и да знаете наизуст речта на Уилям Уолъс преди битката, но щом мечовете зазвънят, зрелището също си заслужава. Шотландци и англичани  вкарват в боя копия, коне и брадви, а колкото и историците да посочват историческите неточности в показаното на екрана, Стърлинг си остава сред незабравимите сражения в киното.
„Смело сърце“: Битката при Стърлинг

Може и да знаете наизуст речта на Уилям Уолъс преди битката, но щом мечовете зазвънят, зрелището също си заслужава. Шотландци и англичани вкарват в боя копия, коне и брадви, а колкото и историците да посочват историческите неточности в показаното на екрана, Стърлинг си остава сред незабравимите сражения в киното.

„Убий Бил“: Булката срещу Crazy 88s

Булката (Ума Търман) има да си отмъщава на героинята на Луси Лиу, но преди това трябва да елиминира безмилостните самураи Crazy 88s. Успява да го направи с изпълнение на невъзможни каскади и трикове с меч, които режисьорът Куентин Тарантино разгръща в съвсем комиксов стил – с  трудни за понасяне кървища и жестокости.
„Убий Бил“: Булката срещу Crazy 88s

Булката (Ума Търман) има да си отмъщава на героинята на Луси Лиу, но преди това трябва да елиминира безмилостните самураи Crazy 88s. Успява да го направи с изпълнение на невъзможни каскади и трикове с меч, които режисьорът Куентин Тарантино разгръща в съвсем комиксов стил – с трудни за понасяне кървища и жестокости.

„300“: Битката при Термопилите

Първият сблъсък между 300 спартанци и персийската армия е емблематичен за филма, спечелил си множество фенове и доказал Зак Снайдер като подчертано визуален режисьор. На забавен каданс воините на Леонидас секат противниковата армия, а стилизираната визия, вярна на графичния роман на Франк Милър, е постигната чрез заснемане в студио и впоследствие добавяне на фона.
„300“: Битката при Термопилите

Първият сблъсък между 300 спартанци и персийската армия е емблематичен за филма, спечелил си множество фенове и доказал Зак Снайдер като подчертано визуален режисьор. На забавен каданс воините на Леонидас секат противниковата армия, а стилизираната визия, вярна на графичния роман на Франк Милър, е постигната чрез заснемане в студио и впоследствие добавяне на фона.

”Спасяването на Редник Райън“: Битката на плажа Омаха

Втората световна война в цялата й съкрушаваща жестокост: откриващият епизод от филма е върхов момент в режисьорската кариера на Стивън Спилбърг. Струвала $12 млн. и съдържаща 1500 статисти, тази 22-минутна сцена е ужасяваща смесица от кръв, сълзи и изгаряща плът, в която, типично за Спилбърг, блестят моменти на индивидуален героизъм.
”Спасяването на Редник Райън“: Битката на плажа Омаха

Втората световна война в цялата й съкрушаваща жестокост: откриващият епизод от филма е върхов момент в режисьорската кариера на Стивън Спилбърг. Струвала $12 млн. и съдържаща 1500 статисти, тази 22-минутна сцена е ужасяваща смесица от кръв, сълзи и изгаряща плът, в която, типично за Спилбърг, блестят моменти на индивидуален героизъм.

„Седемте самураи“: Финалната битка

Великият Акира Куросава успява още през 1954 г. да заснеме бойни сцени, които до днес си остават сред най-значимите в киното. Финалната екшън сцена от „Седемте самураи“ е реализирана с напрегнат монтаж и брилянтно използване на тишина в най-драматичните моменти, когато само природни звуци (или отделни ударни инструменти) дават тон на сражението. С елиминирането на музиката и постепенното покачване на темпото на битката, Куросава постига въздействие, на което все още малко филми могат да съперничат, въпреки днешните технологични възможности.
„Седемте самураи“: Финалната битка

Великият Акира Куросава успява още през 1954 г. да заснеме бойни сцени, които до днес си остават сред най-значимите в киното. Финалната екшън сцена от „Седемте самураи“ е реализирана с напрегнат монтаж и брилянтно използване на тишина в най-драматичните моменти, когато само природни звуци (или отделни ударни инструменти) дават тон на сражението. С елиминирането на музиката и постепенното покачване на темпото на битката, Куросава постига въздействие, на което все още малко филми могат да съперничат, въпреки днешните технологични възможности.