Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

„Спектър“ спечели много, но дали е достатъчно?

"Спектър" имаше чудовищна рекламна кампания зад гърба си, която му помогна да достигне сериозни печалби в дебютния си уикенд Снимка: Forum Film Bulgaria
"Спектър" имаше чудовищна рекламна кампания зад гърба си, която му помогна да достигне сериозни печалби в дебютния си уикенд
Фактор за привличането на толкова много спонсори е и продължителността на Бонд поредицата (над 50 години). За сравнение, поредици като Star Wars или „Хари Потър“ може и да печелят повече пари за отделен филм, но траят по 7-8 години, преди да прекъснат поне за известно време Снимка: Forum Film Bulgaria
Фактор за привличането на толкова много спонсори е и продължителността на Бонд поредицата (над 50 години). За сравнение, поредици като Star Wars или „Хари Потър“ може и да печелят повече пари за отделен филм, но траят по 7-8 години, преди да прекъснат поне за известно време
Въпросите дали "Спектър" ще надмине "Скайфол" са постоянно дискутирани - но не е нужно новият филм да достига висотите на предшественика си, за да бъде приет като финансово успешен Снимка: Getty Images
Въпросите дали "Спектър" ще надмине "Скайфол" са постоянно дискутирани - но не е нужно новият филм да достига висотите на предшественика си, за да бъде приет като финансово успешен

Не е изненада, че най-новият Бонд филм предизвика бум в дебютния си уикенд на голям екран.

„Спектър" събра близо $300 милиона в световен мащаб от премиерните си прожекции, благодарение и на спекулациите, че това може да е последният път, в който Даниел Крейг влиза в ролята на Джеймс Бонд. Лентата се отрази добре и на американската киноиндустрия (която записа най-слабия си октомври от 2007 г. насам), като само в САЩ събра $73 милиона.

В България „Спектър" се превърна в най-успешно дебютиралия филм от поредицата за Джеймс Бонд. За три дни над 38 хиляди души са гледали 24-я филм за шпионина и са донесли близо 345 000 лв. приходи на „Форум Филм България" - с което бяха изпреварени показателите на „007: Координати Скайфол", предишния фаворит на българските зрители.

Цифрите са внушителни, но въпросът е достатъчни ли са за филм, който има цяла индустрия зад себе си?

Защото „Спектър" върви заедно с мастити спонсори и продуктово позициониране на големи марки алкохолни напитки, автомобили, технологични гиганти, часовници, самобръсначки. Да не говорим, че Бонд обичайно промотира и оръжия като любимия си пистолет Walther PPK, макар и по официални данни да не получава пари за това.

С бюджет, изчисляван на $250 млн. и маркетинг в световен мащаб от порядъка на още $150 млн., сметките са, че филмът трябва да надмине $800 млн. приходи, за да оправдае финансово съществуването си.

Дотук по-критично настроените отчитат, че представянето на филма в световните бокс офиси е малко по-слабо от това на предшественика му „Скайфол". Но настоящият филм се появява при по-различни пазарни условия и все пак припечелва с по-добро темпо от „Скайфол" на някои ключови пазари. А ако се съди по първите оценки от критика и публика, масово се срещат твърденията, че самият филм е „добър, но не и на нивото на „Скайфол".

Всъщност каквито и да е финансови сравнения със „Скайфол" трябва да се правят с уговорката, че филмът за Бонд от 2012 г. беше изключение в доста отношения.

Той направи своя бум при благоприятни обстоятелства, които трудно могат да се повторят - страхотни отзиви от критиката и от зрителите, не особено силна конкуренция в периода на излизането и значим повод като 50-годишнината от началото на поредицата за Джеймс Бонд.

В момента предпоставките не са такива, но фактите са, че Бонд отново се представя много добре от финансова гледна точка. Дали това е добра новина или не, зависи от мнението ви за „Спектър" и от отношението ви към цялата поредица.

Така или иначе, следващото издание за британския шпионин е насрочено за 2017 г., навръх 55-годишнината на Джеймс Бонд в киното. Няма да е такава изненада, ако Даниел Крейг все пак е на линия и този път (въпреки всички слухове) и филмът отново се представи успешно, без реално да предложи нищо ново.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените