Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Най-добрите филми на 2021 година

“Дюн”
Metacritic: 74
Rotten Tomatoes: 83%

Епос под режисурата на Дени Вилньов, с музиката на Ханс Цимер и с Тимъти Шаламе в ролята на Пол Атреидски - новата екранизация на романа “Дюн” се оказа едно от най-добрите предложения за 2021 г. Филмът е издържан и визуално, и като съдържание, заради което се превърна в една от сензациите на годината.

Историята, базирана на фантастиката от Франк Хърбърт, се развива около героя на Шаламе - Пол. Той заедно със семейството си пристига на пустинната планета Аракис - място за добив на ценната подправка и бойно поле за династии, впримчени в борба да сложат ръка върху ресурса, който прави междугалактическото пътуване възможно. Върху плещите на Пол лежи отговорността да донесе мир не само за планетата, но и за цялата галактика. Снимка: Warner Bros.
“Дюн”
Metacritic: 74
Rotten Tomatoes: 83%

Епос под режисурата на Дени Вилньов, с музиката на Ханс Цимер и с Тимъти Шаламе в ролята на Пол Атреидски - новата екранизация на романа “Дюн” се оказа едно от най-добрите предложения за 2021 г. Филмът е издържан и визуално, и като съдържание, заради което се превърна в една от сензациите на годината.

Историята, базирана на фантастиката от Франк Хърбърт, се развива около героя на Шаламе - Пол. Той заедно със семейството си пристига на пустинната планета Аракис - място за добив на ценната подправка и бойно поле за династии, впримчени в борба да сложат ръка върху ресурса, който прави междугалактическото пътуване възможно. Върху плещите на Пол лежи отговорността да донесе мир не само за планетата, но и за цялата галактика.

The Power of the Dog
Metacritic: 88
Rotten Tomatoes: 95%

The Power of the Dog е от онази рядка порода филми, при която в първата минута не е ясно какво точно гледате, но след финалните надписи не може да го забравите месеци наред. Сюжетът е центриран около Фил Бърбенк (Бенедикт Къмбърбач) - каубой и собственик на ранчо, който е много категоричен относно това, което харесва и не харесва. Ясно е например, че харесва дома си, стария си ментор Бронко Хенри и природата.

Това, което действа на нервите на Фил, са новата снаха му Роуз (Кирстен Дънст) и нейният син с женствени хобита и поведение Питър (Коди-Смит Макфий). Тримата оформят една много напрегната, но тиха буря помежду си, в която като следствие излизат интересните им тайни и прикрити слабости. Снимка: Netflix
The Power of the Dog
Metacritic: 88
Rotten Tomatoes: 95%

The Power of the Dog е от онази рядка порода филми, при която в първата минута не е ясно какво точно гледате, но след финалните надписи не може да го забравите месеци наред. Сюжетът е центриран около Фил Бърбенк (Бенедикт Къмбърбач) - каубой и собственик на ранчо, който е много категоричен относно това, което харесва и не харесва. Ясно е например, че харесва дома си, стария си ментор Бронко Хенри и природата.

Това, което действа на нервите на Фил, са новата снаха му Роуз (Кирстен Дънст) и нейният син с женствени хобита и поведение Питър (Коди-Смит Макфий). Тримата оформят една много напрегната, но тиха буря помежду си, в която като следствие излизат интересните им тайни и прикрити слабости.

Licorice Pizza
Metacritic: 91
Rotten Tomatoes: 92%

Ако заглавието ви е непознато, не се притеснявайте. За лентата на Пол Томас Андерсън се зашумя след обявяването на наградите “Златен глобус” и по отзивите може да се съди, че филмът си заслужава да се види. Премиерата в САЩ е предвидена за 25 декември, но според кинокритиците това е най-забавният и личен филм в 30-годишната кариера на Андерсън.

Филмът проследява взаимоотношенията на между помощник-фотографка и 15-годишен начинаещ предприемач, които изживяват първата си любов и първата си мания по холивудските типажи. Снимка: Imbd
Licorice Pizza
Metacritic: 91
Rotten Tomatoes: 92%

Ако заглавието ви е непознато, не се притеснявайте. За лентата на Пол Томас Андерсън се зашумя след обявяването на наградите “Златен глобус” и по отзивите може да се съди, че филмът си заслужава да се види. Премиерата в САЩ е предвидена за 25 декември, но според кинокритиците това е най-забавният и личен филм в 30-годишната кариера на Андерсън.

Филмът проследява взаимоотношенията на между помощник-фотографка и 15-годишен начинаещ предприемач, които изживяват първата си любов и първата си мания по холивудските типажи.

Drive My Car
Metacritic: 90 
Rotten Tomatoes:100%

Развиването на история зад волана на колата е примамвало не един и двама режисьори през годините, а последният проект, и при това много успешен, е на японския режисьор Рюсуке Хамагучи. Drive My Car проследява ежедневието на двама пътници. Единият е вдовец и театрален режисьор, а другият е млада жена, която доскоро е работила в театъра, а сега печели парите си с каране на коли.
Докато пътуват, двамата си припомнят миналото, грешките си и трагедиите, които ги правят по-близки. Снимка: Imbd
Drive My Car
Metacritic: 90
Rotten Tomatoes:100%

Развиването на история зад волана на колата е примамвало не един и двама режисьори през годините, а последният проект, и при това много успешен, е на японския режисьор Рюсуке Хамагучи. Drive My Car проследява ежедневието на двама пътници. Единият е вдовец и театрален режисьор, а другият е млада жена, която доскоро е работила в театъра, а сега печели парите си с каране на коли.

Докато пътуват, двамата си припомнят миналото, грешките си и трагедиите, които ги правят по-близки.

“Уестсайдска история”
Metacritic: 85
Rotten Tomatoes: 93%

Новата адаптация на класическия мюзикъл е под режисурата на небезизвестния Стивън Спилбърг и се превърна във филмово събитие още преди премиерата. Вдъхновяващата история отново ни връща към любовта на Мария и Тони, чиито семейства са във враждуващи банди. Двамата попадат в центъра на техните постоянни "престрелки" и трябва да намерят начин да останат заедно. Снимка: ForumFilm
“Уестсайдска история”
Metacritic: 85
Rotten Tomatoes: 93%

Новата адаптация на класическия мюзикъл е под режисурата на небезизвестния Стивън Спилбърг и се превърна във филмово събитие още преди премиерата. Вдъхновяващата история отново ни връща към любовта на Мария и Тони, чиито семейства са във враждуващи банди. Двамата попадат в центъра на техните постоянни "престрелки" и трябва да намерят начин да останат заедно.

“Френският бюлетин”
Metacritic: 74
Rotten Tomatoes:75%

Цветното пътешествие на Уес Андерсън този път ни отвежда в редакцията на списание, създадено по прототипа на популярното издание The New Yorker. Героите са автори и журналисти, всеки от които има собствените си странности и интереси, и ни разказват истории от измисления френски град Аннюи-сюр-Блазе. Един от материалите е за гениален луд художник и убиец, друг за студентски протест, а трети - за директор на полицейско управление и неговия превъзходен готвач. Снимка: Форум Филм
“Френският бюлетин”
Metacritic: 74
Rotten Tomatoes:75%

Цветното пътешествие на Уес Андерсън този път ни отвежда в редакцията на списание, създадено по прототипа на популярното издание The New Yorker. Героите са автори и журналисти, всеки от които има собствените си странности и интереси, и ни разказват истории от измисления френски град Аннюи-сюр-Блазе. Един от материалите е за гениален луд художник и убиец, друг за студентски протест, а трети - за директор на полицейско управление и неговия превъзходен готвач.

“Спенсър”
Metacritic: 76
Rotten Tomatoes: 83%

Последната биографична лента за Лейди Даяна също успя да влезе в класациите на критиката най-вече заради играта на Кристен Стюарт в образа на уелската принцеса. Под режисурата на Пабло Ларайн актрисата изобразява отделни драматични епизоди от живота на Лейди Ди, преди да се разведе с принц Чарлз и преди да загине трагично при автомобилна катастрофа в Париж. Снимка: NEON
“Спенсър”
Metacritic: 76
Rotten Tomatoes: 83%

Последната биографична лента за Лейди Даяна също успя да влезе в класациите на критиката най-вече заради играта на Кристен Стюарт в образа на уелската принцеса. Под режисурата на Пабло Ларайн актрисата изобразява отделни драматични епизоди от живота на Лейди Ди, преди да се разведе с принц Чарлз и преди да загине трагично при автомобилна катастрофа в Париж.

“Енканто”
Metacritic: 75
Rotten Tomatoes: 90%

Анимацията и потенциален претендент за “Оскар” в категорията за най-добър анимационен филм разказва историята на необикновеното семейство Мадригал, които живеят скрити в колумбийските планини. Техният вълшебен град се нарича Енканто, което е и магическа дума, дарила всяко дете с таланта да оцелява независимо от обстоятелствата. Снимка: Форум Филм България
“Енканто”
Metacritic: 75
Rotten Tomatoes: 90%

Анимацията и потенциален претендент за “Оскар” в категорията за най-добър анимационен филм разказва историята на необикновеното семейство Мадригал, които живеят скрити в колумбийските планини. Техният вълшебен град се нарича Енканто, което е и магическа дума, дарила всяко дете с таланта да оцелява независимо от обстоятелствата.

“Белфаст”
Metacritic: 77
Rotten Tomatoes: 86%

Последният до момента кинопроект на Кенет Брана се развива в родния му град Белфаст и разказва история за невинността на големите мечти от края на 60-те години. Тя е развита през перспективата на 9-годишния Бъди (Джуд Хил) и неговото семейство - ирландци, които преживяват бунтове, бедност, но въпреки това запазват позитивната си настройка за бъдещето. Снимка: Киномания
“Белфаст”
Metacritic: 77
Rotten Tomatoes: 86%

Последният до момента кинопроект на Кенет Брана се развива в родния му град Белфаст и разказва история за невинността на големите мечти от края на 60-те години. Тя е развита през перспективата на 9-годишния Бъди (Джуд Хил) и неговото семейство - ирландци, които преживяват бунтове, бедност, но въпреки това запазват позитивната си настройка за бъдещето.

“Методът Уилямс”
Metacritic: 76
Rotten Tomatoes: 91%

Полубиографичният филм за звездите на тениса Винъс и Серина Уилямс се фокусира върху техния баща - Ричард (Уил Смит). Още докато двете дъщерите му са деца, той създава план от 78 страници, с който да ги превърне в шампиони на корта. С разказа за непрестанни тренировки и амбиция филмът показва, че едно семейство от средната класа, за което не се очертава бляскаво бъдеще, може да си пробие път до върха. Снимка: Александра Филмс
“Методът Уилямс”
Metacritic: 76
Rotten Tomatoes: 91%

Полубиографичният филм за звездите на тениса Винъс и Серина Уилямс се фокусира върху техния баща - Ричард (Уил Смит). Още докато двете дъщерите му са деца, той създава план от 78 страници, с който да ги превърне в шампиони на корта. С разказа за непрестанни тренировки и амбиция филмът показва, че едно семейство от средната класа, за което не се очертава бляскаво бъдеще, може да си пробие път до върха.