Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Най-епичните екшън сцени в киното

“Жега” - Обирът на банката

Драматичната десетминутна гонитба в култовия филм на Майкъл Ман с Робърт ДеНиро и Ал Пачино отнема цели шест седмици, за да бъде заснета, като всеки уикенд в този период централната част на Лос Анджелис е напълно затворена и превърната във военна зона. За да бъде всичко максимално реалистично са наети и командоси от британските SAS, които обучават в стрелба Де Ниро, Пачино, Килмър и целия състав, участващ в сцената.  

Всъщност тази престрелка е толкова реалистично пресъздадена, че в следващите години се използва като учебен материал за обучението на зелени барети и морски пехотинци. Снимка: IMDB
“Жега” - Обирът на банката

Драматичната десетминутна гонитба в култовия филм на Майкъл Ман с Робърт ДеНиро и Ал Пачино отнема цели шест седмици, за да бъде заснета, като всеки уикенд в този период централната част на Лос Анджелис е напълно затворена и превърната във военна зона.

За да бъде всичко максимално реалистично са наети и командоси от британските SAS, които обучават в стрелба Де Ниро, Пачино, Килмър и целия състав, участващ в сцената.

Всъщност тази престрелка е толкова реалистично пресъздадена, че в следващите години се използва като учебен материал за обучението на зелени барети и морски пехотинци.

“Спасяването на редник Раян” - плажът “Омаха”

За да бъде заснето пресъздаването на десанта в Нормандия от Втората световна война екипът на Стивън Спилбърг използва 1000 души от армията на Ирландия, които в продължение на цяла седмица е трябвало да привикнат с американските униформи от това време. Резултатът в крайна сметка е една от най-реалистичните и впечатляващи военни сцени изобщо в киното. От най-малките детайли като мъртвата риба на плажа и кървавата вода, до абсолютния ужас, агония и тотален хаос по време на подобна битка. Снимка: IMDB
“Спасяването на редник Раян” - плажът “Омаха”

За да бъде заснето пресъздаването на десанта в Нормандия от Втората световна война екипът на Стивън Спилбърг използва 1000 души от армията на Ирландия, които в продължение на цяла седмица е трябвало да привикнат с американските униформи от това време.

Резултатът в крайна сметка е една от най-реалистичните и впечатляващи военни сцени изобщо в киното. От най-малките детайли като мъртвата риба на плажа и кървавата вода, до абсолютния ужас, агония и тотален хаос по време на подобна битка.

“Матрицата” - Престрелката във фоайето

“Матрицата” е толкова революционен и запомнящ се филм, че практически всеки един момент от него е велик сам по себе си. Това важи особено много за екшън сцените, които правят истинска революция в киното заради въвеждането на цял куп нови визуални ефекти.

Един от запомнящите се моменти, освен ръкопашните схватки, е престрелката във фоайето на бизнес сградата, когато Нео и Тринити отиват да спасят Морфей от плен. В нито един момент двамата не изглежда да бъдат в опасност, а целият акцент е поставен върху абсолютното им превъзходство над охраната на фона на пороя от олово и падащи отломки. Всичко това е заснето с няколко подхода на забавения кадър, които после започват да бъдат широко прилагани и в други филми. Снимка: IMDB
“Матрицата” - Престрелката във фоайето

“Матрицата” е толкова революционен и запомнящ се филм, че практически всеки един момент от него е велик сам по себе си. Това важи особено много за екшън сцените, които правят истинска революция в киното заради въвеждането на цял куп нови визуални ефекти.

Един от запомнящите се моменти, освен ръкопашните схватки, е престрелката във фоайето на бизнес сградата, когато Нео и Тринити отиват да спасят Морфей от плен. В нито един момент двамата не изглежда да бъдат в опасност, а целият акцент е поставен върху абсолютното им превъзходство над охраната на фона на пороя от олово и падащи отломки. Всичко това е заснето с няколко подхода на забавения кадър, които после започват да бъдат широко прилагани и в други филми.

“Междузвездни войни: Епизод I” - “Двубоят на съдбите”

Спокойно може да се каже, че това е единственият наистина запомнящ се момент от тази противоречива част от поредицата. Може би дори е най-силната сцена на двубой със светлинни мечове изобщо, като тук джедаите Куай Гон Джин и Оби Уан Кеноби се изправят срещу могъщия сит Дарт Моул, който не просто изглежда супер добре, но и има впечатляващи умения да борави с двоен светлинен меч.

Целият бой е перфектно балансиран между динамиката на цялата хореография и драматичните моменти на очакване и набиране на съспенс, когато участниците са разделени от енергийно поле. Кулминацията е драматичната смърт на Куай Гон Джин, която все пак е отмъстена по впечатляващ начин. Снимка: IMDB
“Междузвездни войни: Епизод I” - “Двубоят на съдбите”

Спокойно може да се каже, че това е единственият наистина запомнящ се момент от тази противоречива част от поредицата.

Може би дори е най-силната сцена на двубой със светлинни мечове изобщо, като тук джедаите Куай Гон Джин и Оби Уан Кеноби се изправят срещу могъщия сит Дарт Моул, който не просто изглежда супер добре, но и има впечатляващи умения да борави с двоен светлинен меч.

Целият бой е перфектно балансиран между динамиката на цялата хореография и драматичните моменти на очакване и набиране на съспенс, когато участниците са разделени от енергийно поле. Кулминацията е драматичната смърт на Куай Гон Джин, която все пак е отмъстена по впечатляващ начин.

“Хищникът” -  Финалната битка

Развръзката в тази велика фантастика от края на 80-те идва, когато героят на Арнолд Шварценегер, останал единствен оцелял от отряда си, решава да се справи с извънземния нашественик, прекарвайки го през поредица от смъртоносни капани. Кулминацията идва, когато Хищникът решава да махне оръжията и маската и се изправя лице в лице като равен срещу противника си. Снимка: YouTube
“Хищникът” - Финалната битка

Развръзката в тази велика фантастика от края на 80-те идва, когато героят на Арнолд Шварценегер, останал единствен оцелял от отряда си, решава да се справи с извънземния нашественик, прекарвайки го през поредица от смъртоносни капани. Кулминацията идва, когато Хищникът решава да махне оръжията и маската и се изправя лице в лице като равен срещу противника си.

“Тигър и Дракон” - Двубоят върху дърветата

В много случаи екшън филмите проявяват абсолютно неуважение към законите на физиката в стремежа да си към повече спектакъл и ефекти. И докато това може да изглежда по абсурдно гротескен начин като в “Бързи и яростни” например, то при “Тигър и дракон” съвсем не е така. Малко отричане на гравитацията съчетано с китайска естетика и мечове в крайна сметка произвеждат една абсолютна класика. Снимка: IMDB
“Тигър и Дракон” - Двубоят върху дърветата

В много случаи екшън филмите проявяват абсолютно неуважение към законите на физиката в стремежа да си към повече спектакъл и ефекти. И докато това може да изглежда по абсурдно гротескен начин като в “Бързи и яростни” например, то при “Тигър и дракон” съвсем не е така. Малко отричане на гравитацията съчетано с китайска естетика и мечове в крайна сметка произвеждат една абсолютна класика.

“Властелинът на пръстените: Двете кули” - Битката за “Шлемово усое”

Това е една от най-дългите битки в киното, а съчетанието между компютърна анимация и истински декор и персонажи се определя като истински технически шедьовър. За повече драматизъм всичко се случва на фона на проливен дъжд докато 10 000 орки се опитват да превземат последната крепост на Рохан. Снимка: YouTube
“Властелинът на пръстените: Двете кули” - Битката за “Шлемово усое”

Това е една от най-дългите битки в киното, а съчетанието между компютърна анимация и истински декор и персонажи се определя като истински технически шедьовър.

За повече драматизъм всичко се случва на фона на проливен дъжд докато 10 000 орки се опитват да превземат последната крепост на Рохан.