Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Най-големите боксофис провали на 2025-а

Снежанка, Бен Афлек и Ди Каприо са в списъка Снимка: Disney/WBD
Снежанка, Бен Афлек и Ди Каприо са в списъка
“Снежанка”
Най-голямото унижение на годината - и финансово, и от критиката - отнесе филмът „Снежанка“. Историята на провала му е достатъчна, за да послужи като сценарий за отделен филм, но сега да се фокусираме върху числата. За да реализира игралната адаптация, Disney инвестира внушителните 270 милиона долара, без в тази сума да са включени разходите за маркетинг. В замяна студиото успя да възвърне едва 205 милиона от глобалното разпространение на филма.
Премиерата беше придружена от мощна вълна от негативни реакции, а заглавието и до днес стои сред най-ниско оценените филми в IMDb - едва 2,2 от 10 звезди. Снимка: Disney
“Снежанка”

Най-голямото унижение на годината - и финансово, и от критиката - отнесе филмът „Снежанка“. Историята на провала му е достатъчна, за да послужи като сценарий за отделен филм, но сега да се фокусираме върху числата. За да реализира игралната адаптация, Disney инвестира внушителните 270 милиона долара, без в тази сума да са включени разходите за маркетинг. В замяна студиото успя да възвърне едва 205 милиона от глобалното разпространение на филма.

Премиерата беше придружена от мощна вълна от негативни реакции, а заглавието и до днес стои сред най-ниско оценените филми в IMDb - едва 2,2 от 10 звезди.
“Елио”
Голяма дупка в бюджета на Pixar отвори и анимацията “Елио”. След миналогодишния провал със “Стихии” студиото отново не успя да улучи вкуса на най-младата част от публиката.
За реализирането на филма Pixar са вложили между 150 и 200 милиона долара, а световният боксофис успя да им възвърне едва 154 милиона - сума, която заслужено ги изпраща при най-големите касови провали за годината. Снимка: Disney
“Елио”

Голяма дупка в бюджета на Pixar отвори и анимацията “Елио”. След миналогодишния провал със “Стихии” студиото отново не успя да улучи вкуса на най-младата част от публиката.

За реализирането на филма Pixar са вложили между 150 и 200 милиона долара, а световният боксофис успя да им възвърне едва 154 милиона - сума, която заслужено ги изпраща при най-големите касови провали за годината.
“Тъндърболтс*”

Единствените супергерои, които тази година не успяха да се представят прилично на боксофиса, се оказаха новите „Отмъстители“. „Thunderbolts*“ достигна до кината с бюджет от 180 милиона долара, но донесе едва 380 милиона – сума, която e недостатъчна, за да осигури печалба на Marvel. Снимка: Disney+
“Тъндърболтс*”

Единствените супергерои, които тази година не успяха да се представят прилично на боксофиса, се оказаха новите „Отмъстители“. „Thunderbolts*“ достигна до кината с бюджет от 180 милиона долара, но донесе едва 380 милиона – сума, която e недостатъчна, за да осигури печалба на Marvel.
“Битка след битка”
Пол Томас Андерсън никога не е бил известен като режисьор на касови хитове, а последният му филм „Битка след битка“ потвърждава това. 
Дори с участието на Леонардо ди Каприо в главната роля, продукцията не успя да привлече широката публика. Световният боксофис донесе малко над 200 милиона долара приходи, като в същото време разходите за заснемането са между 130 и 170 милиона, а за рекламата - около 70 милиона.
С други думи, филмът е трябвало да спечели поне 400 милиона долара, за да не отчете загуба. Но вместо това се нареди сред най-сериозните касови разочарования на годината.
Все пак надеждата остава, че „Битка след битка“ ще получи заслужено признание на предстоящите награди „Оскар“, където критиците очакват да бъде оценен далеч по-високо. Снимка: WBD
“Битка след битка”

Пол Томас Андерсън никога не е бил известен като режисьор на касови хитове, а последният му филм „Битка след битка“ потвърждава това.

Дори с участието на Леонардо ди Каприо в главната роля, продукцията не успя да привлече широката публика. Световният боксофис донесе малко над 200 милиона долара приходи, като в същото време разходите за заснемането са между 130 и 170 милиона, а за рекламата - около 70 милиона.

С други думи, филмът е трябвало да спечели поне 400 милиона долара, за да не отчете загуба. Но вместо това се нареди сред най-сериозните касови разочарования на годината.

Все пак надеждата остава, че „Битка след битка“ ще получи заслужено признание на предстоящите награди „Оскар“, където критиците очакват да бъде оценен далеч по-високо.
“Tron: Арес”

Рекордни загуби тази година регистрира и научнофантастичния филм с Джаред Лето в главната роля. Лентата е заснетa с бюджет около 180 милиона долара, а за реклама, според The Hollywood Reporter, са похарчени още около 200 милиона. В крайна сметка приходите от продажба на билети достигат малко над 140 милиона долара. Снимка: Forum Film
“Tron: Арес”

Рекордни загуби тази година регистрира и научнофантастичния филм с Джаред Лето в главната роля. Лентата е заснетa с бюджет около 180 милиона долара, а за реклама, според The Hollywood Reporter, са похарчени още около 200 милиона. В крайна сметка приходите от продажба на билети достигат малко над 140 милиона долара.
“Балерина” 

Спинофът на “Джон Уик” с Ана де Армас също не успя да събере достатъчно зрители в киносалоните. За реализирането на екшъна бяха вложени близо 100 милиона долара, а от световната си обиколка по кината филмът донесе 137 милиона долара. Снимка: Lionsgate Movies
“Балерина”

Спинофът на “Джон Уик” с Ана де Армас също не успя да събере достатъчно зрители в киносалоните. За реализирането на екшъна бяха вложени близо 100 милиона долара, а от световната си обиколка по кината филмът донесе 137 милиона долара.
“Счетоводителят 2”

И Бен Афлек не успя да отчете успех с втората част на екшън трилъра „Счетоводителят“. Снимките на филма струваха 80 милиона долара, а в световния боксофис продукцията донесе малко над 100 милиона долара от продажба на билети. Снимка: FFB
“Счетоводителят 2”

И Бен Афлек не успя да отчете успех с втората част на екшън трилъра „Счетоводителят“. Снимките на филма струваха 80 милиона долара, а в световния боксофис продукцията донесе малко над 100 милиона долара от продажба на билети.
“Аматьорът”

Рами Малек в ролята на самозван агент на ЦРУ, който се опитва да предотврати терористична атака, също не се класира сред историите, събудили интереса на киноманите. Продукцията донесе 96 милиона долара от продажби на билети, с което не оправда 60 милиона долара бюджет, без да се включват разходите за реклама. Снимка: FFB
“Аматьорът”

Рами Малек в ролята на самозван агент на ЦРУ, който се опитва да предотврати терористична атака, също не се класира сред историите, събудили интереса на киноманите. Продукцията донесе 96 милиона долара от продажби на билети, с което не оправда 60 милиона долара бюджет, без да се включват разходите за реклама.
“Мики 17”

Голямо боксофис разочарование се оказа и научнофантастичният филм на Пон Джун Хо („Паразитът“) с Робърт Патинсън в главната роля. От световното си киноразпространение лентата донесе 133 милиона долара приходи, а според информация на Variety продукцията е струвала на Warner Bros. около 150 милиона долара.  И това без да се включват разходите за реклама. Снимка: WBD
“Мики 17”

Голямо боксофис разочарование се оказа и научнофантастичният филм на Пон Джун Хо („Паразитът“) с Робърт Патинсън в главната роля. От световното си киноразпространение лентата донесе 133 милиона долара приходи, а според информация на Variety продукцията е струвала на Warner Bros. около 150 милиона долара. И това без да се включват разходите за реклама.

И тази кино година отлетя, оставяйки след себе си както стойностни, така и далеч по-спорни заглавия. Но покрай премиерите се открои и една любопитна и донякъде тревожна тенденция: все по-често чуваме как самата индустрия признава, че вече трудно привлича хора в киносалоните.

Публиката, която държи да гледа даден филм на голям екран, осезаемо намалява. Причините са няколко.

Стрийминг услугите продължават убедително да доминират над традиционното кино, а удобството на домашния диван все по-често надделява над усещането от тъмната зала.

Паралелно с това режисьорите не понижават финансовите си претенции към студиата. Така се стига до парадоксалния резултат: високобюджетни продукции едва-едва успяват да излязат на печалба, а други направо се провалят на боксофиса.

Своят принос имат и звездите пред камера. Някои актьори не успяват да мобилизират феновете си да отидат на кино, а понякога едно зле преценено интервю е напълно достатъчно, за да потопи многомилионна продукция още преди премиерата ѝ.

Каквито и да са причините, факт е, че и тази година станахме свидетели на няколко впечатляващи касови катастрофи.

Най-големите сред тях можете да видите в галерията горе.

••• Филмите, които може да гледате по телевизията през седмицата:

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.

Най-четените