Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

"Оскар"-ите се местят в YouTube от 2029 г.

"Оскар"-ите се местят в YouTube от 2029 г.

Наградите "Оскар" ще преминат от телевизионно излъчване към такова онлайн като част от нова сделка с YouTube.

От 2029 г. видео платформата ще има изключителни права над най-голямата нощ в Холивуд, включително репортажи от червения килим, задкулисно съдържание и достъп до Бала на губернаторите.

Сделката за момента е до 2033 г.

От Академията определят YouTube като "бъдещия дом" на "Оскар"-ите. "Това ще ни позволи да разширим достъпа до възможно най-голямата световна аудитория, което ще бъде от полза за членовете на Академията и филмовата общност", заявиха в изявление главният изпълнителен директор на Бил Крамер и президентът Линет Хауел Тейлър.

През последните години Академията се опитва да разнообрази своя състав, като увеличава броя на международните избиратели, които вече са 21% извън САЩ.

Нийл Мохан, главен изпълнителен директор на YouTube, се надява, че партньорството ще "вдъхнови ново поколение творци и любители на киното, като същевременно съхрани легендарното наследство на "Оскар"-ите".

Сделката ще включва и достъп до Наградите на губернаторите, обявяването на номинациите, Студентските награди на Академията, интервюта с членове и филмови дейци, филмови образователни програми, подкасти и други. 

Тази година YouTube постигна рекордни дялове на гледаемост в САЩ, оставайки най-гледаната стрийминг платформа, докато ефирните телевизионни мрежи се борят да останат конкурентоспособни. През септември платформата беше домакин на първия си мач от NFL на живо, достигайки до над 17 милиона зрители.

Според Hollywood Reporter анализи предвиждат YouTube TV да стане най-голямата услуга за платена телевизия в САЩ през следващата година. Към април тази година тя имаше 9,4 милиона абонати.

Снимка: iStock

Новината идва, след като телевизия ABC (собственост на Disney) в САЩ отбеляза лек ръст в рейтингите на тазгодишната церемония с 19,7 милиона зрители. Вечерта беше доминирана от победи за комедийната драма на Шон Бейкър "Анора".

Най-гледаната церемония в историята беше през 1998 г., когато блокбъстърът на Джеймс Камерън "Титаник" обра всички награди, а над 57 милиона американци проследиха предаването по телевизията.

"ABC е дом на "Оскарите" повече от половин век", заяви говорител на телевизията. "Очакваме с нетърпение следващите три церемонии, включително честването на стогодишнината на шоуто през 2028 г. Желаем на Академията за филмово изкуство и наука само успех занапред."

През 2023 г. Netflix придоби правата за наградите на Гилдията на филмовите актьори (SAG), сега известни като "Наградите на актьорската гилдия" (The Actor Awards), премествайки ги от ефирна телевизия към стрийминг.

Според Variety, Netflix, както и NBC Universal, също са били сред потенциалните купувачи на правата за "Оскарите".

Disney плащаше около 100 милиона долара годишно за правата за излъчване и се смята, че също е участвал в наддаването този път. Миналата година компанията предава наградите онлайн за първи път в платформата Hulu.

Церемонията през 2026 г., която ще се състои на 16 март, ще включва първия в историята "Оскар" за кастинг. Номинациите се очаква да бъдат обявени през януари. До този момент фаварити са филми като "Битка след битка", "Грешници" и "Хамнет".

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.

Най-четените