Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

С мъки изкарваше Том Харди от караваната, а студиото беше убедено, че снима високобюджетна простотия

Режисьорът Джордж Милър разказва задкулисната история на "Лудия Макс" Снимка: WBD
Режисьорът Джордж Милър разказва задкулисната история на "Лудия Макс"

Режисьорът Джордж Милър е прекарал близо 40 години влизайки и излизайки от постапокалиптичния свят на "Лудия Макс".

Мястото не е сред най-приятните, на които може да се пребивава - горещо е, опустяло и изпълнено с насилие. Но изглежда Милър не може да стои далеч от него дълго време.

На 24 май режисьорът се завръща към култовата за кариерата си поредица с "Фюриоза: Сагата за Лудия Макс".

Предисторията разглежда ранните години на свирепата Император Фюриоза, която е изтръгната от родния си дом като дете, поставена е в извънредно опасни условия, но се бори, за да избяга от похитителите си и да отмъсти на тези, които погубиха детството ѝ.

Трейлъра на "Фюриоза: Сагата за Лудия Макс" гледайте тук:

Ролята на младата Фюриоза е поверена на 28-годишната Аня Тейлър-Джой, която попада на снимачната площадка на Милър след посредничеството на режисьора Едгар Райт. Тейлър-Джой и Райт снимаха заедно трилъра "Последна нощ в Сохо" и според режисьора актрисата притежава стария холивудски блясък, който има силата да продава всеки филм.

Тепърва ще се обсъждат противоречията около снимките на "Фюриоза", но Аня Тейлър-Джой дава хляб за размисъл с признанията, че е стигала до сълзи на снимачната площадка и е водела големи спорове с Джордж Милър.

В пресата вече плъзна информацията, че диалогът на актрисата в новия филм се ограничава до 30 реда текст. А в скорошно интервю пред "Ню Йорк Таймс" на въпрос как би описала работата си с Милър Тейлър-Джой отговаря: "Питайте ме отново след 20 години".

Интригуващото обаче е, че независимо от пикантериите, които ще излязат от снимачния терен на "Фюриоза", малко вероятно е те да засенчат скандалните сблъсъци в "Лудия Макс: Пътят на яростта" от 2015 г.

Снимка: WBD

Високоскоростният екшън бе определян от медиите като "най-трудната за заснемане продукция в Холивуд" заради постоянните търкания по време на снимките.

От една страна, Warner Bros. - студиото зад "Лудия Макс", не е имало капка доверие във визията на Джордж Милър. Суровите кадри от епичния екшън карали студиото да смятат, че филмът се превръща във високобюджетна глупост.

Неколкократно от Warner спират продукцията, понеже бюджетът растял пропорционално с притесненията им, че филмът на Милър ще се сгромоляса в боксофиса.

В същото време режисьорът се опитвал да изглади различията между двете водещи звезди в лентата - Шарлиз Терон, която влиза в ролята на Император Фюриоза, и Том Харди, който изиграва Лудия Макс.

Снимка: Imdb

Актьорите имали коренно противоположни темпераменти, което създавало неудобства при спояването им пред камера.

В интервю за британския The Telegraph Милър си спомня, че актрисата е спазвала войнишка дисциплина, което той си обяснява с дългогодишната ѝ танцова кариера.

Всеки ден Терон е пристигала първа на снимачната площадка с грим, облекло и перфектно научени реплики. Била е истински професионалист, готов да влезе в образ в секундата, в която Милър изкрещи "Начало!".

Ангажираността на звездата към филма се простирала до степен, в която тя не се стеснявала да споделя личното си мнение за героинята и да дава съвети на режисьора.

"Няма да забравя как веднъж дойде при мен и ми каза, че изпитва физическа непоносимост към пясъка, а ние снимахме в пустиня в Намибия. Огледах се наоколо и отвърнах: "Ами, не мисля, че ще ти е лесно". А тя [Терон] веднага ме поправи: "Не, не, казвам ти го, защото можеш да го използваш", разказва Джордж Милър.

Снимка: WBD

С Том Харди обаче преживяванията са напълно различни.

Докато снимат "Лудия Макс: Пътят на яростта", актьорът минава през интензивен меланхоличен период и е предпочитал да стои в караваната си - мястото, което е събирало неговата спалня, кухня и гримьорна на снимачната площадка.

Звездата почти не е разговарял с останалите членове на екипа, затварял се е в себе си и редовно е закъснявал за снимки, което е влудявало точната като швейцарски часовник Терон.

Актрисата неколкократно е изпадала в пристъпи на гняв, понеже цяла група професионалисти пред и зад камера е трябвало да чакат Том Харди да се появи на работа.

"Том си имаше проблеми, но също така е брилянтен актьор. Качествата и недостатъците му са неразривно свързани. Не му беше лесно по онова време и затова трябваше да го извеждам насила от караваната му", споделя Милър.

Терон никак не е била склонна да съчувства на колегата си при положение, че продукцията се бави заради него. И е вдигала страхотни скандали в минутата, в която той благоволи да се появи.

От един момент на снимките нататък актрисата е отказала да общува директно с Харди, а са си разменяли реплики през режисьора и през една от продуцентките.

"Аз съм оптимист и гледах на поведението им като огледало на техните герои, на които им се налагаше да си сътрудничат, за да оцелеят. Нямам извинение за това и смятам, че има тенденция в този бизнес да се използват страхотните изпълнения като оправдание за някои търкания, които биха могли да бъдат избегнати", споделя Джордж Милър.

По-големият му проблем през 2015 г. обаче се явяват Warner Bros., които до приключването на "Лудия Макс: Пътят на яростта" са вярвали, че са пропилели парите си на вятъра.

От студиото не са смятали, че филмът ще събере зрители, както го прави оригиналът от 80-те години, и са били бесни на режисьора, понеже не е спазил предварително уговорения бюджет.

От 100 милиона долара разходите на "Лудия Макс" нараснали на 180 милиона долара. Warner Bros. решили, че скокът не спазва предварителната уговорка и затова са в правото си да не изплатят договорения процент от продажбите на билети на Джордж Милър.

Дори когато прогнозите им се оказали погрешни и "Лудият Макс" се справил блестящо на голям екран с приходи от 380 милиона долара, студиото отказвало да отдели процент за създателя на екшън сагата,

Месеци след премиерата Милър обяви, че ще съди Warner за неизплатените печалби, но по-късно между филмовото студио и режисьорът бе постигнато извънсъдебно споразумение.

Триумфът на "Лудия Макс: Пътят на яростта" се пренесе и на наградите "Оскар", където лентата грабна шест от статуетките във второстепенните категории.

Успехите му дадоха причина на Милър отново да върне в нечовешки осакатения свят и да го представи от нова перспектива, този път през погледа на жената-воин Фюриоза.

"Фюриоза запълва празните места от "Пътят на яростта". Ще видите как е построена нейната бойна платформа. Несъмнено ще отвори тема за разговори, но аз не се боя от това, което предстои", заявява още Джордж Милър.





 

Най-четените