Спайдър-мен оплете в паяжината си и българските кина, завладявайки първото място в родния боксофис.
Филмът "Спайдър-мен: Няма път към дома" е изкарал 513 919 лева за премиерния си уикенд у нас. 45 хиляди души са отишли да видят новите приключения на Питър Паркър и неговите приятели на общо 80 екрана в страната.
Общите приходи на филма у нас - заедно с прожекциите в четвъртък преди официалната премиера - възлизат на 619 958 лева. Това превръща новия "Спайдър-мен" в един от най-финансово успешните филми в България за 2021 г.
За сравнение фантастиката "Дюн" е изкарала общо 611 хиляди за 9 седмици на екран, а другото комиксово предложение на Marvel Studios - "Вечните", за 7 седмици на екран има 363 хиляди лева приходи.
"Спайдър-мен: Няма път към дома" бие тези резултати още в първите си 4 дни в киносалоните и сега има да догонва "Венъм 2: Време е за Карнидж" с неговите 838 820 лева приходи (за 10 седмици на екран) и последното приключение на Даниъл Крейг като Джеймс Бонд - "Смъртта може да почака", което събра 979 941 лева за своите 12 седмици по кината.
На второ място сред най-гледаните в кината филми у нас е българската комедия "Бай Иван - Филмът". През уикенда той е изкарал над 106 хиляди лева от 11 486 зрители, а общите му приходи са 697 674 след 3 седмици на екран.
Анимационният "Ела, изпей 2" е трети в класацията с 59 хиляди лева приходи за уикенда и общо 175 хиляди за своите две седмици на екран.
В Топ 5 на най-гледаните филми в кината в България са и "Домът на GUCCI" (4 седмици на екран, 635 897 лева) и българското предложение "Чичо Коледа" с приходи от 254 хиляди лева за четири седмици на екран.
От тази седмица в битката се впуска и "Матрицата: Възкресения", който също има голям потенциал да привлече зрителския интерес. Проблемен фактор тук се явява, че това е последният филм на "Уорнър Брос.", който ще бъде пуснат едновременно по кината и в стрийминг услугата HBO Max в САЩ, а това носи риска от засилено пиратство на международните пазари.
Но в крайна сметка дори най-големият телевизор вкъщи не може да се сравни с киноекрана и споделената емоция от гледането с други почитатели.