Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Топ 100 на най-добрите филми на всички времена... според Variety

10. "Спасяването на редник Райън" (1998 г.)

В челната десетка в класацията на изданието Variety място намира военният епос на Стивън Спилбърг, който пресъздава събития от Втората световна война на екран така, че зрителите да се почувстват сякаш са там, докато същевременно разказва история, в която въпреки заобикалящия ги ад главните герои успяват да запазят своята човечност. Снимка: Dreamworks
10. "Спасяването на редник Райън" (1998 г.)

В челната десетка в класацията на изданието Variety място намира военният епос на Стивън Спилбърг, който пресъздава събития от Втората световна война на екран така, че зрителите да се почувстват сякаш са там, докато същевременно разказва история, в която въпреки заобикалящия ги ад главните герои успяват да запазят своята човечност.

9. "Всичко за Ева" (1950 г.)

Изданието посочват, че филмът от средата на миналия век разширява по "брилянтен начин" статия от списание "Космополитън", за да разкаже за актриса, легенда на Бродуей, и млада и напориста нейна колежка, която се намества в живота ѝ. Снимка: Getty Images
9. "Всичко за Ева" (1950 г.)

Изданието посочват, че филмът от средата на миналия век разширява по "брилянтен начин" статия от списание "Космополитън", за да разкаже за актриса, легенда на Бродуей, и млада и напориста нейна колежка, която се намества в живота ѝ.

8. "Животът е чудесен" (1946 г.)

Класическата история за мъж, който не успява да сбъдне мечтите си, само за да осъзнае, че всъщност животът около него е истинската мечта, която търси, и до днес остава коледна класика. Снимка: YouTube / Paramount
8. "Животът е чудесен" (1946 г.)

Класическата история за мъж, който не успява да сбъдне мечтите си, само за да осъзнае, че всъщност животът около него е истинската мечта, която търси, и до днес остава коледна класика.

7. "2001: Космическа одисея" (1968 г.)

"Единственият научнофантастичен спектакъл, който се усеща във всеки един момент сякаш те отвежда в друг свят" - така от изданието обобщават  шедьовъра на Стенли Кубрик. Снимка: MGM
7. "2001: Космическа одисея" (1968 г.)

"Единственият научнофантастичен спектакъл, който се усеща във всеки един момент сякаш те отвежда в друг свят" - така от изданието обобщават шедьовъра на Стенли Кубрик.

6. "Седемте самураи" (1954 г.)

Докато американските екшъни обикновено разказват за самотния герой, който се изправя срещу опасността, в драмата на Акира Куросава става дума за силата на това да си част от група. Историята за защитата на беззащитни фермери от бандити печели зрителя с разнообразните персонажи, а цялостният, епичен резултат е вдъхновение за всички филми оттук насетне, в които героите трябва да се обединят пред обща заплаха. Снимка: IMDB
6. "Седемте самураи" (1954 г.)

Докато американските екшъни обикновено разказват за самотния герой, който се изправя срещу опасността, в драмата на Акира Куросава става дума за силата на това да си част от група. Историята за защитата на беззащитни фермери от бандити печели зрителя с разнообразните персонажи, а цялостният, епичен резултат е вдъхновение за всички филми оттук насетне, в които героите трябва да се обединят пред обща заплаха.

5. "Криминале" (1994 г.)

Петото място е връчено на филма на Куентин Тарантино, трансформирал киното сякаш за една нощ, вдъхновил безброй имитации, освободил филмите от нуждата да разказват историите си хронологично и рестартирал кариерите на Брус Уилис и Джон Траволта. Снимка: Imbd
5. "Криминале" (1994 г.)

Петото място е връчено на филма на Куентин Тарантино, трансформирал киното сякаш за една нощ, вдъхновил безброй имитации, освободил филмите от нуждата да разказват историите си хронологично и рестартирал кариерите на Брус Уилис и Джон Траволта.

4. "Гражданинът Кейн" (1941 г.)

Творбата на 25-годишния тогава Орсън Уелс десетилетия наред е сочена за най-великия филм, създаван някога, а според изданието има защо - заради "визионерското вълнение, готическото великолепие, хипнотичната структура" и още, още. Снимка: Getty Images
4. "Гражданинът Кейн" (1941 г.)

Творбата на 25-годишния тогава Орсън Уелс десетилетия наред е сочена за най-великия филм, създаван някога, а според изданието има защо - заради "визионерското вълнение, готическото великолепие, хипнотичната структура" и още, още.

3. "Кръстникът" (1972 г.)

"Класически епос" - така е определен филмът на Франсис Форд Копола, в който няколкото основни актьори играят ролите си така, сякаш са родени за тях. Снимка: Paramount Pictures
3. "Кръстникът" (1972 г.)

"Класически епос" - така е определен филмът на Франсис Форд Копола, в който няколкото основни актьори играят ролите си така, сякаш са родени за тях.

2. "Магьосникът от Оз" (1939 г.)

На второ място е поставена класиката на Виктор Флеминг, която според изданието е "златният стандарт", с който биват сравнявани всички други кино приказки, и където е изграден шаблонът за франчайзи като "Аватар", "Междузвездни войни" и "Властелинът на пръстените". Снимка: Getty Images
2. "Магьосникът от Оз" (1939 г.)

На второ място е поставена класиката на Виктор Флеминг, която според изданието е "златният стандарт", с който биват сравнявани всички други кино приказки, и където е изграден шаблонът за франчайзи като "Аватар", "Междузвездни войни" и "Властелинът на пръстените".

1. "Психо" (1960 г.)

Първото място от изданието отреждат на класиката на Алфред Хичкок, за която отбелязват, че в нея почти не присъства кадър, който да не е емблематичен. Определят "Психо" като "най-хипнотизиращата, изкушаваща и пророческа медитация върху страха, похотта, невинността, насилието и идентичността". Отбелязват и че може би повече от всеки друг филм, този може да бъде гледан отново и отново. Снимка: IMDb
1. "Психо" (1960 г.)

Първото място от изданието отреждат на класиката на Алфред Хичкок, за която отбелязват, че в нея почти не присъства кадър, който да не е емблематичен. Определят "Психо" като "най-хипнотизиращата, изкушаваща и пророческа медитация върху страха, похотта, невинността, насилието и идентичността". Отбелязват и че може би повече от всеки друг филм, този може да бъде гледан отново и отново.