Когато журналистът Гари Хирши интервюира Мишел Пфайфър през 1992 г. на снимачната площадка на "Батман се завръща", той я описва като жена, която по-скоро ще дъвче дъвка, отколкото да си сипва шампанско.
Това интервю е скоро след пробива на актрисата в "Опасни връзки", "Омъжена за мафията" и "Невинни години". Макар че така и не завършва актьорско майсторство, талантът на Пфайфър пред камера е неоспорим. И с получаването на точните роли, звездата ѝ в Холивуд изгрява рязко.
От незабележима красавица на заден план, тя се превръща в търсена актриса и то за главни роли, като по нейни думи този ѝ успех се дължи основно на режисьора Джонатан Деми, който тласка кариерата ѝ напред с филма "Омъжена за мафията".
Но въпреки че Деми е човекът, който запознава Холивуд с Мишел Пфайфър, актрисата отказва да участва в следващия му голям проект - "Мълчанието на агнетата" и до днес съжалява за това.
Пфайфър е първият избор на Деми за ролята на агента на ФБР Кларис Старлинг, но сценарият не се харесва на актрисата и тя решава да отхвърли предложението за участие. Вместо нея на екран се появява Джоди Фостър.
"Този филм ме изпълни с някаква особена нервност. В него имаше толкова много зло", разказва актрисата пред New Yorker.
Днес обаче тя съжалява за пропуснатия шанс отново да работи с Джонатан Деми, който напуска този свят през 2017 г.
"Толкова е тъжно, че вече не е сред нас. Беше мил и много забавен, един от хората, които най-лесно са ме разсмивали. Но зад камера беше взискателен и ме караше да се старая усилено, докато не изиграя ролята си", добавя Пфайфър.
Тя споделя и че финалът на "Мълчанието на агнетата" е сред моментите, които най-силно въздействат за отказа ѝ от ролята.
"В края на филма злото печели, то просто властваше в този момент. Завършекът на филма наистина ме накара да се чувствам не на място. Не исках да дам това послание на света", обяснява тя отказа си.
Истината обаче е, че и без Пфайфър в главната роля, "Мълчанието на агнетата" постига колосален успех. Приходите достигат 270 млн. долара, лентата получава няколко номинации на наградите "Оскар", а ролята на Кларис заедно с тази на доктор Ханибал Лектър, изигран от Антъни Хопкинс, заемат заслужено място в историята на киното.
Въпреки този отказ Джонатан Деми остава за Пфайфър режисьорът, който ѝ отваря вратата към киното. Преди ролята в "Омъжена за мафията", тя се появява предимно като статистка, която да краси обстановката наоколо.
Макар че учи известно време драма в академията "Джулиард" в Ню Йорк и играе професионално в театрални постановки, Мишел казва, че до 30-та си година никой не я взима на сериозно заради красотата ѝ.
"В един от първите телевизионни сериали, в които участвах, играех русата секс бомба. Бях с перука, фалшиви гърди и без реплики. Дори нямах име, бях просто русата секс бомба", споделя Пфайфър.
Тя от малка мечтае да се занимава с изкуство и сменя няколко поприща, включително и продавачка на щанд за плодове и зеленчуци, преди да открие реалното си призвание - киното.
"От дете обичам да майсторя различни неща. Най-щастлива се чувствам, когато създавам нещо с ръцете си. Не се чувствах щастлива като продавачка и не се справях с работата с клиенти, въпреки че заплащането беше добро", разказва актрисата.
Но днес работата в магазините е далеч в миналото ѝ. Тя е съпруга на сценаристът и режисьор Дейвид Е. Кели, който стои зад успешните минисериали на HBO "Големите малки лъжи" и "Отмяната" и макар че половинката ѝ задвижва проектите, тя не си и помисля да работят заедно по филм или сериал.
"Познавам двойки, които са подавали молба за развод до една година, след като са работели заедно", обяснява решението си актрисата.
Мишел предпочита сама да намира филмите си и да работи с млади актьори.
За последния ѝ филм "Господарката на злото 2", тя казва, че е очарована от играта на Ел Фанинг и предпочита да вижда все повече млади актьори на екран, като им пожелава да не повтарят нейните грешки и да не пропускат добрите възможности.
Очевидно говори от личен опит.