Иванка Тръмп е не просто дъщеря на новия президент на САЩ, но ръководи сериозна част от неговия бизнес. Тя е лице на модна империя за бижута, дрехи и аксесоари. Политиката си е политика, а бизнесът продължава.
Затова какъв по-добър случай от съвместно интервю с Тръмп и цялото семейство за CBS, за да рекламираш нова гривна от колекцията?
В неделя вечер, Тръмп, съпругата му Мелания и дъщеря му Иванка, дават голямо интервю за предаването "60 минути" по телевизия Си Би Ес. Иванка носи масивна златна гривна на дясната си ръка, която се вижда ясно. 20 милиона души са гледали телевизионното участие на президентската фамилия.
My family sat down for our first interview post-election with @60Minutes. Tune in at 7pm EST to watch! pic.twitter.com/RSSgv6oQqS
— Ivanka Trump (@IvankaTrump) November 13, 2016
"Семейството ми и аз се подготвяме за първото ни интервю след изборите!
В понеделник обаче, Ivanka Trump Fine Jewelry, фирмата за луксозни бижута на президентската дъщеря, пуска рекламен имейл със снимка на Иванка от предаването и текст „Иванка Тръмп носи любимата си гривна от колекция „Метрополис" в предаването „60 минути".
Получават го много модни журналисти от реномирани фешън списания. Те са озадачени от използването на случая за директна реклама на марка, която е концентрирана върху образа на Иванка Тръмп. При положение, че тя участва в интервюто като дъщеря на новоизбрания президент, а не в лично качество.
Гривната е масивна изработка от злато, покрита с диаманти по края и в средата, а отдолу представлява плетеница. Тя струва 10 800 долара според изпратения рекламен имейл.
В края на съобщението, получателите са приканени „Моля, споделете това с вашите клиенти".
Кой изпрати имейла?
Вицепрезидентът на компанията за бижута, изпратила писмото, Моника Мардър, отказа да даде коментар, нито да обясни кой и защо е пуснал имейла.
Впоследствие се разбра, че имейлът бил изпратен от служител от маркетинг отдела, който следвал обичайната политика на фирмата при медийни участия на Иванка Тръмп.
В САЩ наистина компаниите използват факта, че известни личности носят техните продукти, за да ги рекламират допълнително. На някои даже специално им се плаща за това.
„След изборите всички ние все още не сме ориентирани на 100 процента каква линия на поведения трябва да следваме. Ние активно обсъждаме нови политики и нови процедури с всички наши партньори" - казва Абигейл Клем, президент на бранда на Иванка Тръмп.
Не за първи път
Това не е първият път, когато дъщерята на новия американски президент извлича бизнес дивиденти от политическата кариера на баща си. През юли т по време на националния конгрес на републиканците, Иванка Тръмп носеше рокля от собствената си колекция, в комплект с обувки и бижута, също от нейния бранд.
На следващия ден, фирмата й пусна следната снимка в Tweeter:
Shop Ivanka's look from her #RNC speech: https://t.co/ma42A92DYa #RNCinCLE pic.twitter.com/DwHvSOu8Ue
— Ivanka Trump (@IvankaTrump) July 22, 2016
„Бъдете като Иванка на нейната реч от националния конгрес на републиканците. Купете сега!"
Роклята на стойност 138 долара е разпродадена за един ден.
Още тогава, когато Тръмп изглеждаше на светлинни години от президентството, тази постъпка беше сериозно критикувана.
Президентът Тръмп заяви, че децата му няма да бъдат назначени на постове в Белия Дом, защото те ще движат неговия бизнес. Няма законова забрана роднините на президента да продължат да развиват компаниите си. Но една законова разпоредба забранява използването на интереса към президентската институция за търговски цели.
Не е ясно и дали Иванка Тръмп е знаела за изпращането на въпросния имейл, но името й все още стои в началото на съобщението. А въпросът как милиардерът-президент ще съчетае функциите си на президент и бизнесмен ще излиза на дневен ред още много пъти. Това е само началото.