Сидни Суини има страхотни дънки, гласи клип от новата реклама на деним бранда American Eagle. Думата "дънки" умишлено е произнесена така, че да звучи и малко като "Сидни Суини има страхотни гени".
И въпреки че последното е извън всякакво съмнение, кампанията предизвика огромно недоволство.
В социалните мрежи рекламата със Суини се определя като расистка и дори фашистка.
Някои стигат дотам, че да наричат цялата кампания на American Eagle "нацистка пропаганда", защото в нея се намеква, че страхотните гени са само едни - руса коса, сини очи и снежнобяла кожа.
Плюс слабото тяло и сочните форми, с които актрисата от "Еуфория" е известна.
Всъщност Сидни Суини не е само лице на рекламната кампания - тя работи с бранда за създаването на новата колекция.
Есенните модели от деним са в някои от любимите кройки на звездата - от широки и удобни дънки до практични дънкови якета за сезона. Нещо повече, много от дрехите са избродирани с емблема на пеперуда, която е символ на борбата срещу домашното насилие.
Приходите от продажбите пък ще бъдат дарени на неправителствена организация, която поддържа гореща линия за жертви на домашен тормоз.
В сайта на American Eagle пък се отбелязва, че Сидни има чара на съседското момиче и способността да не се взима твърде сериозно и тези ѝ качества са залегнали в основата на тази дръзка, по техни думи, кампания.
Нищо от това не успокоява онези, които виждат расизъм и нацизъм в рекламата със Суини.
"Сякаш вече не можем да изгледаме реклама с една удивителна млада жена, която говори за дънки", отбелязва една от водещите по Fox Business, докато разговаря с Дженифър Фей, основателка на бранда. Самата Фей казва: И аз съм нацист, защото смятам, че женските спортове са за жени.
Тя бърза да допълни, че рекламите на дънки са изглеждали точно по същия начин през 80-те и 90-те, без да предизвикват такъв шум.
"Това е отмъщението на нормалните. Хората обичат да гледат красиви жени", убедена е Фей.
По нейно мнение зрителите по същия начин обичат да гледат дечица или сладки кученца и котенца.
Немалко потребители са съгласни с Фей и смятат, че рекламата е "завръщане към нормалността", в която в кампаниите не присъстват задължително цветнокожи, LGBTQ и други малцинствени групи.
Пазарът също е съгласен - откакто излезе рекламата със Суини, акциите на American Eagle тръгват бавно, но сигурно нагоре.