Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Постигната е сделка за продажбата на Нова броудкастинг груп

Очаква се Юнайтед груп да придобие активите на българската медийна група в началото на следващата година Снимка: Nova Broadcasting Group
Очаква се Юнайтед груп да придобие активите на българската медийна група в началото на следващата година

Сделката за продажбата на Нова телевизия и прилежащите ѝ медии на телекомуникационния доставчик Юнайтед Груп е била официално постигната, съобщават от компанията.

Очаква се Адванс Медиа Груп, която в момента е собственик на медиите, да прехвърли собствеността им в началото на следващата година, щом се получат всички необходими одобрения от регулаторните органи.

Портфолиото на Нова Броудкастинг Груп се състои от 10 телевизионни канала, включително и националната Нова телевизия, четири радио станции и онлайн портфолиото на Нетинфо.

"Ние сме изключително удовлетворени от постигнатото споразумение. Купуваме успешна компания от двама уважавани предприемачи, която има голям потенциал за растеж като част от Юнайтед Груп", коментира главният изпълнителен директор на Юнайтед Груп госпожа Виктория Боклаг.

"Покупката е в унисон с цялостната стратегия на Юнайтед Груп да се развива едновременно като телекомуникационен и медиен оператор на всички пазари, където присъстваме. Нова Броудкастинг Груп допълва съществуващите медийни канали на групата и съм убедена, че ще постигнем много добра синергия между всички тях, което ще ни даде още по-голяма възможност да инвестираме в локално съдържание и да достигнем бързо и качествено до аудиторията", допълва още тя.

Според изпълнителния директор на Адванс Медиа Груп Георги Домусчиев сделката представлява възможност както за самата телевизия, така и за нейните зрители и клиенти.

"Бих искал да благодаря на всички, които ни помогнаха да развием водещата търговска медийна група в България. Сделката с Юнайтед Груп ще осигури непрекъснатото развитие на NOVA", коментира Домусчиев.

Платформата на Юнайтед Груп е създадена през 2000 г. от сърбина Драган Шолак като сравнително малък кабелен оператор, но през годините компанията се развива. Миналата година той продаде по-голямата част от собствеността ѝ на базирания в Лондон фонд BC Partners, а друга част отиде за фонда KKR. Въпреки това Шолак остава миноритарен акционер с дял около 39%.

Това е четвърта поредна сделка за Юнайтед Груп, откакто беше придобита от британската инвестиционна компания. Така в момента Юнайтед груп комбинира водещи телекомуникационни оператори с най-добрите продуценти на съдържание в страните от Югоизточна Европа като част от стратегията за едновременно развитие в телекомуникационния и медийния сектор. Компанията има над 10 милиона клиенти и 11 000 служители, се казва в съобщението на компанията.

През лятото групата придоби и най-големия телеком в България - БТК (Vivacom), а преди това купи хърватския телеком Tele2 срещу 220 милиона евро, както и влезе в гръцкия доставчик на телевизия и интернет Forthner S.A.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените