Бритни е била на косъм от това да се размине с една от най-запомнящите се свои песни. Текстът на Макс Мартин първоначално е предложен на групата TLC за техния албум "Fan Mail", но RnB изпълнителките я отхвърлят. Така "Baby One More Time" е дадена на младата по това време Спиърс и се превръща в един от най-големите й хитове. И макар TLC да успяват да получат номинация за "Грами" за албума си, безспорен факт е, че днес отхвърлената от тях песен се помни от много повече хора.
Танцувалното парче е само една от няколкото песни, които Кралят на попа отказва при подготовката на своя последен албум. Така те намират пътя си до първия албум на Джъстин Тимбърлейк - "Justified", и спомагат за превръщането на самия него в истинска поп-звезда.
Тук вече ситуацията е малко по-сложна, защото не е ясно в каква степен намесата на Джей Зи и Уест е причина за това песента да стане такъв хит. Може би, ако Pusha T се беше съгласил да я запише, тя щеше да остане незабелязана от публиката. Самият рапър има подобни съмнения. В свое интервю от 2011-а той посочва, че може би е щял да подходи различно към песента и в крайна сметка тя е можело да се получи "не чак толкова специална".
През 2007-а не беше толкова сигурно, че Спиърс ще успее да се върне на върха след поредицата от кризи в личен план. Според "легендата" в бранша авторът на текстове и продуцент The-Dream предлага на Бритни "Umbrella" като начин тя да се върна на трона си. Мениджърите й обаче отхвърлят песента и така тя се озовава в ръцете на Риана, а малко след това се превръща и в чудовищен хит.
Бритни има и други пропуски. Такава е "Telephone", която първоначално е написана от Гага, за да влезе в албума на Спиърс "Circus". Поп звездата дори записва демо на песента, което изтича в интернет през 2010-а. Бритни все пак отхвърля "Telephone", а Гага я запазва за себе си. Тя впоследствие става един от големите хитове.
Помните ли Кели Кларксън? Тя и лешниковите й очи се радваха на стабилна популярност преди малко повече от десетилетие. За това спомогна и хитът "Since U Be Gone", който има интересна история - отказван е не от една, а от две изпълнителки. Д-р Люк и Макс Мартин (отново) обединяват сили, за да създадат нов хит за Пинк. Когато тя отхвърля песента, те се обръщат към Хилъри Дъф. В крайна сметка продуцентът Клайв Дейвис ги убеждава да дадат песента на Кларксън. "Since U Be Gone" е акцент в нейния албум "Breakaway" и спомага много за популяризирането на младата певица.
Коя? Точно така. Подобно на другия хит с участието на Уест, и тук въпросът е следният - щеше ли "Gold Digger" да е хит, ако беше изпълнена не от Кание, а от слабоизвестна рапърка? Няма да научим отговора на този въпрос. Shawnna отказва песента, а Уест пренаписва части от нея, за да внесе мъжката перспектива. Резултатът се оказва златен за самия него.
Пинк, изглежда, има навика да се отказва от песни, които по-късно стават хитове. В случая тя написва песента заедно с Макс Мартин и Shellback за албума си "Funhouse". По-късно решава да я преотстъпи на младия изпълнител, сдобил се с популярност покрай един от сезоните на "American Idol". По-късно Пинк записва своя версия на песента за албума си с най-големи хитове, издаден през 2010-а, но версията на Ламбърт определено звучи по-добре.
Песента от 2004-а, която донесе на Бритни нейната първа награда "Грами", можеше изобщо да не е изпълнена от нея. Спиърс отново има късмет. Песента е предвидена за Миноуг, която чува кратка част от нея и решава, че не желае да я изпълнява. По-късно, след като "Toxic" става хит, Кайли казва, че човек просто трябва да се примири с такива пропуснати възможности.
Песента е може би най-запомнящото се парче на някогашната група на потенциалната българска снаха Никол Шерцингер, но преди това Sugababes и Парис Хилтън вече са я отхвърлили. Да, Хилтън някога се опита да гради музикална кариера. "Don't Cha" е била една от възможностите за нейния дебютен запис - "Paris", но вместо това се оказва в дебютния албум на "куклите" от 2005-а "PCD". А наследничката на хотелската верига така и не успява да "произведе" хит с подобни мащаби.