Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

YouTube пуска услуга за директно излъчване

YouTube е сайтът с най-голям развлекателен потенциал, има над един милиард уникални посещения месечно и е най-популярният сайт в САЩ, което дава огромно пазарно предимство и рекламен потенциал за Google Снимка: Getty Images
YouTube е сайтът с най-голям развлекателен потенциал, има над един милиард уникални посещения месечно и е най-популярният сайт в САЩ, което дава огромно пазарно предимство и рекламен потенциал за Google

YouTube обяви, че „скоро" ще пусне новата функция за директно излъчване, която потребителите очакват с нетърпение - и отдавна искаха да бъде разработена. Така популярният сайт за видеообмен и музика ще отговори на конкуренцията на Spotify, Рandora и други поточни услуги.

Тъй като има подписани договори с големите лейбъли за уреждане на авторските права, YouTube, част от гиганта Google, няма правни пречки, за да пусне такава платена услуга, която засега ще се фокусира върху музикалното съдържание.

За проекта се заговори усилено през миналата година, но компанията коментира, че ще пусне канала за живо излъчване, щом го направи както трябва - затова на няколко пъти стартът на услугата бе отлаган. Вероятно това ще стане в края на годината. Засега детайлите за инфертейса и функционалностите на стрийминг услугата остават неясни.

На технологична конференция преди няколко дни изпълнителният директор на YouTube Сюзан Войчички разкри, че работата по новата услуга продължава: „Има много възможности. Удивително е колко много музика има в YouTube. Оптимистът съм, че съвсем скоро може да я видите", заяви тя.

Абонамент без реклами

Войчички съобщи още, че се обмисля въвеждането на платен абонамент за потребителите на YouTube, като по този начин няма да им бъдат показвани реклами между клиповете, които гледат. Така видео платформата ще наподоби Spofity, където няма реклами, но абонаментът е платен. От Spofity също анонсираха въвеждане на рекламно съдържание.

Платеното ползване на YouTube е поредна възможност за увеличаване на печалбите на Google. Докато някои анализатори се опасяват от свиване в приходите на интернет гиганта, YouTube остава надежден източник на печалби, като за миналата година в САЩ те възлизат на 113 милиарда долара от комерсиално съдържание и реклами.

Междувременно се появи и проектът WatchMe - приложение, чрез което потребителите на Andriod - устройства могат да излъчват кадри в реално време чрез своите канали в YouTube. Причината е, че около половината от съдържанието на сайта за видеообмен се гледа през мобилни устройства.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените