Порнозвездите като правило напускат музикалната индустрия с чувството, че са били употребени. Някои, като Андреа Тру и Трейси Лордс, остават в историята с клиширани танцови парчета, а за други като Джеф Страйкър (и песента му Pop You in the Pooper) вероятно ще е по-добре да не казваме нищо.
Не е такъв случаят със Саша Грей. Брюнетката с магнетичен поглед се е снимала в 270 порно филма между 2006 г. и 2011 г., но това по никакъв начин не й пречи да рисува мистериозни сънувани пейзажи с многопластовата и много натоварена психологически музика на групата й aTelecine.
Те свирят експериментален и силно електронен индъстриъл, като използват всичко: „от дигитални плъгини до консервна кутия и микрофон". Според Саша, aTelecine не работи като останалите групи - свирят и записват всичко, което им хрумне. Забъркват го с шум и ефекти, докато накрая планината от звук не се превърне в мелодия.
Бандата направи живия си дебют на полски фестивал в края на 2012 г., но проектът датира още от 2008 г., като в началото той е бил само на Саша и Пабло Франсис. Сега в състава са още съпругът на бившата порнозвезда Йън Синъмън и Антъни дьо Жоан.
Всеки идва със своя музикален вкус. „Предизвикателството е интересно - ти харесваш ембиънт, аз харесвам дет метъл, той харесва R&B - слагаме всичко това в едно гърне", обяснява Синъмън.
На концерт той и жена му стоят почти неподвижни зад лаптопи, но и двамата не крият, че са им идвали и по-провокативни идеи. Саша Грей посочва, че с обвързването на порно и музика вероятно са щели да привлекат повече внимание, но това за нея е евтино заиграване с очакванията на хората.
Тя винаги е търсела неочакваното. През периода си в порно индустрията тя се преборва за правото на силни собствени монолози между горещите сцени. Това е начинът й да изпъкне отвъд стандартните стереотипи на бавачката, ученичката и подобните. „Хората мога да те облекат както си поискат, могат да ти сложат грим, но не могат да ти отнемат гласа", категорична е Саша.
За нея порното вече е затворена страница. Признава, че индустрията в момента върви надолу - заради пиратството и свиващите се бюджети. „Точно като в музикалната индустрия - пре*ана история, буквално. Всичко прилича на Дивия Запад, макар за някои момичета все още това да изглежда като работата-мечта, с която ще си плащат сметките и ще спестят пари за колежа", обяснява Саша. Сега тя има роли в киното, работи като модел и пише роман.
Кариерата й много наподобява тази на Коузи Фани Тути от Throbbing Gristle, която също е правила секс пред камера. Двете са работили заедно. „Тяхната (на Throbbing Gristle-бел.ред) идеология като отделно взети личности винаги ме е вдъхновявала и ми се ще да ги бях открила по времето, когато бях на 13 г. - у хората не се насърчава достатъчно това да се гордеят със себе си и да не се чувстват виновни за разминаванията с нормите на обществото", откровена е Саша Грей.
Тя не е феминистка и посочва, че се интересува повече от възможностите за самоизява и позитивизма в секса. Как се връзва това с нелепите сюжети и сексизма на порно индустрията?
„Имаме изкривени представи за собствените си фантазии в обществото, но това е защото говорим малко за тях. Също както мъжете искат да правят секс като този от екрана, жените искат грамаден пръстен с диамант от мъж, който никога няма да им изневери. Научени сме да очакваме невъзможни неща. Това не е проблем само на порнографията; това засяга отношенията между хората".