Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Хаос и гафове на първите YouTube награди

Новият албум на Еминем The Marshall Mathers LP 2 излиза едва утре, но благодарение на него той грабна голямата награда на YouTube Снимка: Getty Images
Новият албум на Еминем The Marshall Mathers LP 2 излиза едва утре, но благодарение на него той грабна голямата награда на YouTube
Хаос и гафове на първите YouTube награди Снимка: Getty Images
Лейди Гага пя в изключително натурален вид, без грим и сложна прическа
Arcade Fire също представиха новия си албум Снимка: Getty Images
Arcade Fire също представиха новия си албум
Хаос и гафове на първите YouTube награди Снимка: Getty Images
Хаос и гафове на първите YouTube награди Снимка: Getty Images
Хаос и гафове на първите YouTube награди Снимка: Getty Images
Хаос и гафове на първите YouTube награди Снимка: Getty Images

Еминем е големият победител на първите в историята музикални награди на YouTube. Рапърът грабна приза за изпълнител на годината на снощното шоу, излъчвано на живо от онлайн видео гиганта. Най-вероятно то ще остане в историята не толкова с победителите, колкото с амбициозната си, но хаотична програма.

Освен Еминем, още десетки световни артисти пяха на живо от различни краища на света. Участваха не само звезди като Лейди Гага и Arcade Fire, но и някои от изпълнителите, добили известност директно в YouTube, като танцуващата дъбстеп цигуларка Линдзи Стърлинг и нестандартната кавър група CZDA.

Въпреки големия брой музиканти от различни жанрове, събитието не се радваше на особено висока гледаемост.

Наблюдаващите на живо през YouTube в повечето време бяха около 175 хиляди и достигнаха най-много 220 000 (по време на изпълнението на Лейди Гага).

Благодарим за бъркотията

Наградите в седемте категории бяха решени чрез предварителен потребителски вот в YouTube и резултатите бяха трудно обясними и силно нелогични.

Еминем грабна наградата за изпълнител на годината, въпреки че новият му албум все още не е излязъл. Той надделя над певци, които бяха изумително популярни тази година, като Джъстин Бийбър и PSY, чийто Gangnam Style стигна почти 2 милиарда гледания тъкмо в YouTube.

Корейската момичешка група Girls' Generation пък смаза конкуренцията при вота за най-добро видео. Техният клип към I Got A Boy получи над три милиона гласа, а първите им подгласници събраха малко повече от триста хиляди.

Самото шоу беше доста хаотично и изобилстваше от гафове, грешки и неуместни импровизации на водещите Джейсън Шварцман и Реджи Уотс.

Те предварително бяха предупредили, че няма да разчитат на никакъв сценарий, режисьорът на програмата Спайк Джоунс също обясни отрано, че планът е просто да остави нещата да се случват. Накрая той благодари на YouTube, че „ни позволиха да направим тази бъркотия".

Победителят закъсня

Въпросната бъркотия включваше няколко прекъсвания на видео stream-а, неработещи микрофони, несръчна операторска работа и забавяния между различните изпълнения.

Песента на победителя Еминем закъсня с 5 минути, като преди да започне се наложи техническо лице да влезе в кадър и да обясни на водещите, че имат да запълнят още само 20 секунди преди включването на рапъра.

Церемонията получи допълнителни критики от някои активни YouTube потребители, които упрекнаха сайта, че се съсредоточава върху големите изпълнители, вместо върху инди музикантите, които направиха име тъкмо благодарение на видео гиганта.

И наистина вотът определи лицата на големите лейбъли да вземат топ наградите, макар да имаше и изключения сред отличените като Линдзи Стърлинг и Destorm.

Конкуренция на телевизиите

Съществуват предположения, че музикалните награди на YouTube са прелюдия към абонаментната музикална услуга, която смята да пусне сайтът.

Това още не е потвърдено, но със сигурност една от целите на YouTube и корпоративния му партньор Google е да предложат съдържание, което досега беше ексклузивно за телевизиите.

Безспорно при първия си опит YouTube не може да си съперничи с наградите на MTV или Billboard, но след още няколко години може наистина да накара телевизията да изглежда като отживелица.

 

Най-четените