Има ли полза за хората, които участват в музикалните формати у нас? До този момент изданията на Music idol, Star academy и т.н. направиха ПОПулярни няколко певци и певици и нищо повече.
За телевизиите това едва ли е проблем, защото за тях ключови са рейтингите, приходите, разходите и профита в края на всеки формат.
За децата и неосъществили мечтите си да станат музиканти, изданията на Гласът на България и Х Factor през тази есен отвориха широко врати. Уж за нови музикални таланти.
Поводите за този текст са няколко:
Изгонването на Радослав Гергов от Гласът на България
Прея Осeсей от X Factor
Стела от X Factor
И тримата не се вписват в създадения стереотип по всичките тези музикални формати – универсални певци.
И тримата тези са артисти, които са по-скоро алтернатива на цялостната телевизионна боза от сълзливи баладки, вечни български песни и т.н.
Не са невероятни певци, но си имат собствена светлина. Нямат и нужда от невероятни гласове. Най-хубавите албуми и песни на този свят не са създадени от брилятни музиканти.
Радослав си пя каквото му е кеф и по неговия си начин през целия формат и в резултат на това беше пратен от Кирил Маричков вкъщи, заради поредната универсална певачка. Заради тоя пич чухме в ефир неща, които скоро няма да ни огрее.
Прея от X Factor, за тези, които не си спомнят е чернокожо момиче от Люлин 7, което, не е първа красавица и не се вписва в тв модела на хубавиците певици, но пее страшно и има характерен негърски глас и страшно излъчване.
Нея не я пуснахме между финалистите във формата, а набутаха там някакви, които вече трето предаване не могат да си уцелят тоналностите на песните.
Остана Стела, която каквото и да си говорим е откритието на сезона.
Художничката спечели огромна част от аудиторията с кавъра си на Jessie J – „Price tag”. Журито и продуцентите се възползваха от това и я вкараха сред финалистите, въпреки че тя е всичко друго, но не и универсална певица.
За Стела това ще бъде пагубно, защото в момента всички без да го осъзнават, опитвайки се да я направят по-добра, осигурявайки и музикални педагози, стилисти и какви ли още не специалисти, убиват нейната уникалност.
Най-доброто за нея ще бъде час по-скоро да бъде ИЗГОНЕНА, за да се спаси.
Стига универсални певци. Имаме нужда от нови автори на нова българска музика, които не се оставят да бъдат шлифовани от „светилата“ на родния поп - доказано неслушаем.