Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

"Всеки ден изглежда като уикенд": В Spotify се търси все повече успокояваща музика

Потребителите на стрийминг услугата вече са 286 милиона и слушат повече музика и подкасти в сравнение с периода преди пандемията. Снимка: iStock
Потребителите на стрийминг услугата вече са 286 милиона и слушат повече музика и подкасти в сравнение с периода преди пандемията.

В слушалките и успокояващата музика може би се крие спасението от целия медиен и социален шум за пандемията по света. Очевидно все повече хора търсят подкрепа именно там.

Потребителите на музикалната стрийминг услуга Spotify вече са 286 милиона, съобщават от компанията, като 130 милиона от тях са с платени абонаменти.

През първото тримесечие на годината - т.е. периодът, в който по света се въведоха строги ограничителни мерки заради коронавируса - броят на активните месечни потребители е скочил с 31%.

"Сега всеки ден изглежда като уикенд", коментират от Spotify. Преди кризата именно през почивните дни се наблюдаваше най-голяма активност, но в сегашната ситуация потребителите слушат много и то всеки ден от седмицата.

Но какво точно слушат? От компанията отчитат, че има скок в търсенето на успокояваща музика (chill) и плейлистите с инструментали.

Очевидно от толкова много гласове - от екрана и на живо, бърборещи само и единствено за едно нещо, на мнозина им се е приискало да се отдадат на "гласа" на инструментите.

Друга любопитна тенденция е засилване търсенето на подкасти за уелнес и медитация. Едно напълно разбираемо поведение на потребителите, подложени на постоянен поток от неприятни новини.

Интересно, но също обяснимо с оглед на ситуацията, е, че двойно е намалял броят на потребителите, които се свързват с платформата чрез своите автомобили, преносими и настолни компютри.

За сметка на това все повече се свързват с любимата си музика чрез своите телевизори и конзоли - устройствата, които са постоянно пред очите им у дома. Ръстът на тези потребители е с над 50% за тримесечието.

Забелязва се покачване в използването на семейните планове, посочват още от компанията, вероятно защото са по-изгодни за потребителите.

Едно от бюджетните пера за Spotify - подкастите, изглежда също изплаща своите дивиденти по време на пандемията. Почти една пета от потребителите на платформата слушат подкасти, които пък вече наброяват над 1 милион. Повече от половината от тези предавания - над 60%, идват от Anchor - платформата за собствен подкаст, която Spotify купи в началото на 2019 г. Изглежда, че много хора приемат оставането вкъщи като подходящо време да започнат свое излъчване.

От всичко това проличава, че ако допреди пандемията само се гадаеше кога точно ще бъде златната ера на стрийминг услугите, през последните седмици все по-ясно се очертава, че те са големите печеливши от глобалната криза.

С отчета си за първото тримесечие на годината Spotify също потвърждава това, макар и тя да губи от спада в рекламите (20% по-надолу през март). Компанията обаче отчита приходи от 1,8 милиарда евро за тримесечието, докато оперативните загуби са паднали до едва 17 милиона евро. Очакванията са този растеж да се забави през следващите месеци, но смята, че в кратък срок Spotify ще наброи своите първи 300 милиона потребители.

 

Най-четените