Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Скандал с Карла Бруни и едни $3.5 млн.

Скандал с мадам Карла Бруни-Саркози за няколко милиона долара
Скандал с мадам Карла Бруни-Саркози за няколко милиона долара

Фондацията на първата дама на Франция Карла Бруни за борба с неграмотността е получила неправомерно $3.5 млн. за борба със СПИН. Този скандал публикува френското седмично списание Mariannе, като постави акцента върху две теми - парите са превеждани на фирма, собственост на приятел на Карла - по нейно настояване, и са дадени без търг или конкурс през 2010 г.

Бившият топмодел и певица се омъжи за френския президент Никола Саркози през 2008 г. и още същата година стана посланик на Глобалния фонд за борба със СПИН, малария и туберкулоза. Фондът - базирано в Женева дружество за публично-частно партньорство, е в центъра на скандала, тъй като - според изданието, е дал милиони без публичен търг или конкурс, на фирма, контролирана от приятел на Бруни - по нейно настояване.

В официално изявление организацията нарече публикациите "неверни" и "заблуждаващи".

Глобалният фонд, в който се набират милиони, е създаден през 2002 г. Според официални изявления на организацията, те са спасили живота на 7.7 милиона души с финансиране за лечение на СПИН и програми в световен мащаб за борба с маларията и туберкулозата.

Reuters отбелязва, че въпреки успехите си, фондът е бил замесен и в други скандали, навредили на репутацията му.

Пресслужбата на френския президент Никола Саркози, който след 4 месеца ще се бори за втори мандат, все още не е коментирала скандала.

На прицел

The Chicago Tribune разкри, че във фокуса на историята е разяснителна кампания за СПИН, наречена Born HIV Free, която струва общо $2.8 млн. и позволява да се наберe допълнителнd подкрепа за още $20.4 млн. - под формата на безплатна реклама и творческа работа на медийни партньори.

Официално Глобалният фонд заяви, че Бруни е поискала приятеля - Жулиен Сиванж, да я представлява и да бъде разработена концепция за това как забавленията и изобщо развлекателните дейности биха могли да се използват, за да се популяризира борбата със СПИН.

Въз основа на идеите на Сиванж, фондът се съгласил да плати на него и четирима служители 580 000 евро в продължение за 18 месеца, за да подготвят кампанията. Това било извършено в съответствие с правилата на организацията, които позволяват контракти на база подобно договаряне - без конкурс, когато лицето или фирмата държат правата върху идеята.

Като част от този процес, г-н Сиванж осигури - под формата на про боно вноски, $20.4 милиона - чрез безплатни медийни материали, реклама и творческа работа, са съобщили официално от Фонда, без повече подробности.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените