Във връзка с превърналата се в "гореща" за медиите и обществото тема от последната седмица - спечеленият от "Пайнер медиа" ООД проект за модернизация на технологичното оборудване, бих искал да сложа край на спекулациите".
Това обяви шефът на "Пайнер" инж. Митко Димитров в отворено писмо до медиите, след като музикалната компания се отказа от спечелените пари по програма "Конкурентоспособност".
"Фокусът на медийния интерес беше неправомерно изместен от полето на бизнеса, където нашият проект принадлежи стриктно, към ценностни полемики "за" и "против" масовата култура. Разбирам, че поругаването на най-слушаната музика в България е добър начин за много хора да предизвикат интерес към себе си, но какво общо има това с нашия проект", пита Димитров.
"Пайнер Медиa" ООД бе одобрена за финансиране в размер на 1 918 233 лв. по Оперативна програма "Развитие на конкурентоспособността на българската икономика".
"Пренебрегна се фактът, че и по трите телевизионни канала се излъчва само българска музика. Единият от тях - "Планета фолк", е създаден изключително и само за популяризиране на традиционния български фолклор, богатото културно наследство и красотата на България.
В другите два канала това се прави наред с българска музика от всички жанрове, включително и най-комерсиалния - попфолка", коментира шефът на "Пайнер" в отговор на нападките, че само най-лекият жанр ще бъде облагодетелстван от субсидията.
"Какво е бъдещето на една страна, в която на предприемаческия дух и бизнес нюх се гледа в най-добрия случай със съмнение и винаги се търси "далаверата"", пита още той в писмото.
"Правенето на популярна и обичана музика е творчески процес и бизнес, който помага на много хора, която развива индустрията и не на последно място предизвиква творците от останалите жанрове да се конкурират с популярността й, което със сигурност придвижва напред целия музикален бранш", смята Димитров.
Той съобщава, че е завършила официална проверка, която не е констатирала нередности при изпълнението на проекта.
"За мое голямо съжаление не мога да определя надигналата се вълна на очерняне по друг начин освен като тъжна индикация за дълбоки и трудно преодолими комплекси в нашето общество", коментира шефът на "Пайнер".
"Сега предстои тръжна процедура за определяне на доставчика на апаратура и чак след това би трябвало да бъдат направени заявките, което едва ли ще стане до крайния срок - 23.04.2013 година", посочва още той.
"Дори и да бъде удължен този срок с още 6 месеца, отново съществуват рискове за изпълнението му, поради факта, че сроковете за доставка, които някои от фирмите дават, са до 1 година", пише Димитров и констатира, че "при всички случаи изпадаме в ситуация на НЕконкурентоспособност".