БДЖ обяви железничарската стачка за незаконна с мотива, че на 18-ия ден от протеста - 11 декември, влиза в сила нов график за движение на влаковете.
В откритото писмо, публикувано на сайта на дружеството, пише че арбитражните решения, които стачните комитети и стачкуващите от трите дружества смятат като сключени споразумения за транспортно обслужване на населението по време на стачка, са издадени въз основа на стария график. При влизане в сила на новия график, арбитражните решения нямат никакво действие.
Преди дни ръководството на БДЖ обяви намерението си да спре всички пътнически влакове, които се движеха в интервала 8-16 часа, тъй като те са почти празни и това носи големи загуби на фирмата.
От Обединения стачен комитет на КНСБ и КТ "Подкрепа" заявиха, че стачката продължава и днес - влаковете ще бъдат спрени от 8 до 16 часа. Според двата синдиката стачката е законна и след 10 декември. По техни данни 154 влака от 222 вчера не са се движили.
За последните 4 дни броят на стачкуващите железничари беше под двеста.
От предложението за доброволно напускане на железниците с компенсация от 6 брутни работни заплати са се възползвали 925 служители на дружеството.
Стачка до смърт!
"Ще стачкуваме, докато умрем!". Такава е позицията на голяма част от железничарите в страната, заяви за БНР Димитър Динев, председател на стачния комитет на Синдиката на железничарите към КНСБ.
Според Динев ръководството на БДЖ до този момент не е дало отговор има ли в банковите си сметки влог от 60 милиона лева. Тази седмица "24 часа" съобщи за милионите, сложени на 2-годишен влог в Корпоративна търговска банка. От железниците избегнаха категоричен отговор за местонахождението на парите, както и от транспортното министерство.
При започнала стачка всякакви действия на ръководния екип на БДЖ и на НК "Железопътна инфраструктура" като промяна на графиците на движение на влаковете и на работното време или отмяна на движение на влакове са локаут, коментира Динев, като се позовава на юридическите консултанти на синдикатите.
По думите му в 18-ия ден на стачката участват възлови гари като София, Стара Загора, Сливен, Ямбол, Царева ливада. Синдикалистът заяви, че продължението на стачката зависи изцяло от волята и решението на хората по места. Според Динев, ако в сметките на БДЖ има 60 милиона лева, неизплащането на лихвите по заема за мотрисите е лъжа към правителството на Германия - гарант по кредита.