Facebook и Федералната комисия по търговията (FTC) на САЩ са близо до споразумение относно измамни практики, свързани с услуги на Facebook, включително и възможностите за контрол на личните данни от страна на потребителите. Това съобщава New York Times.
След като споразумението бъде прието, Facebook ще се подложи на стриктен контрол по отношение на личните данни, които се споделят в социалната мрежа, за период от 20 години.
Компанията, която има над 800 милиона акаунта на потребители, няма да може да прави публично достъпна лична информация на потребители, споделили я само сред определен кръг от хора в социалната мрежа, без изричното им съгласие.
Така всички нови приложения и подобрения на социалната мрежа ще трябва да са подчинени на принципа за получаване на съгласие от потребителите преди да бъдат активирани (opt-in). Това е различно от сегашния начин на работа на Facebook - нововъденията да се активират за всички потребители, които от своя страна имат възможност да ги спрат напълно или ограничат обхвата на достъп и разпространение на лични данни впоследствие (opt-out).
Много потребители критикуват социалната мрежа заради промените на политиките по отношение на личните данни, благодарение на които разпространява лична информация сред широка аудитория, без да предупреди притежателите й.