Американската алкохолна компания Beam беше придобита от японския гигант Suntory Holdings, съобщават световните агенции. Производителят на Jim Beam и Maker's Mark беше оценен на 13.5 млрд долара при цена на акцията от 85.50 долара. Освен тях, японците ще покрият и задълженията на компанията, като така общата сума по сделката става 16 млрд. долара.
Тя стана факт от втория опит след неуспех през 2011 г.
Beam и Suntory имат дълга история. Американците са на пазара от 1795 г., а японската компания съществува от 1899 г. и е първият местен производител на уиски.
Комбинираното им портфолио ще включва бърбъните Jim Beam, Maker's Mark и Knob Creek, уискито Canadian Club, конякът Courvoisier и водката Pinnacle (до този момент произвеждани от Beam), уискитата Yamazaki и Hakushu, скочът Bowmore и ликьорът Midori (предлагани от Suntory). Очаква се общите им продажби да възлизат на над 4.3 млрд. долара годишно.
В Beam не се очакват сериозни сътресения, като настоящият президент и изпълнителен директор Мат Шаток ще остане начело на компанията. Тя си сътрудничеше със Suntory още преди продажбата, като японците осигуряваха дистрибуцията на американски алкохол в родината си, като в замяна получаваха достъп до някои азиатски пазари.