Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Японци купиха Jim Beam за $16 млрд.

Beam и Suntory планират всяка година да продават алкохол за 4.3 млрд. долара Снимка: Getty Images
Beam и Suntory планират всяка година да продават алкохол за 4.3 млрд. долара

Американската алкохолна компания Beam беше придобита от японския гигант Suntory Holdings, съобщават световните агенции. Производителят на Jim Beam и Maker's Mark беше оценен на 13.5 млрд долара при цена на акцията от 85.50 долара. Освен тях, японците ще покрият и задълженията на компанията, като така общата сума по сделката става 16 млрд. долара.

Тя стана факт от втория опит след неуспех през 2011 г.

Beam и Suntory имат дълга история. Американците са на пазара от 1795 г., а японската компания съществува от 1899 г. и е първият местен производител на уиски.

Комбинираното им портфолио ще включва бърбъните Jim Beam, Maker's Mark и Knob Creek, уискито Canadian Club, конякът Courvoisier и водката Pinnacle (до този момент произвеждани от Beam), уискитата Yamazaki и Hakushu, скочът Bowmore и ликьорът Midori (предлагани от Suntory). Очаква се общите им продажби да възлизат на над 4.3 млрд. долара годишно.

В Beam не се очакват сериозни сътресения, като настоящият президент и изпълнителен директор Мат Шаток ще остане начело на компанията. Тя си сътрудничеше със Suntory още преди продажбата, като японците осигуряваха дистрибуцията на американски алкохол в родината си, като в замяна получаваха достъп до някои азиатски пазари.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените