Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Фиаско със строителството на Столична община*

Близо 50 млн. лв. са били планирани за ремонт и изграждане на улици, но са похарчени едва 7.4 млн. лева. Въпреки това столичния кмет Йорданка Фандъкова все обяснява как годишно общината дава по 26-27 млн. лв. за пълнене на дупки Снимка: Sofia Photo Agency
Близо 50 млн. лв. са били планирани за ремонт и изграждане на улици, но са похарчени едва 7.4 млн. лева. Въпреки това столичния кмет Йорданка Фандъкова все обяснява как годишно общината дава по 26-27 млн. лв. за пълнене на дупки

Столична община е изпълнила по-малко от половината от заложената си строителна програма за 2011 г. При план от 320 млн. лeва реално са изпълнени обекти за 167 млн. лв., което се дължи основно на строителството на метрото, което става със съфинансиране от еврофондовете. Това показва публикуваният отчет за изпълнението на капиталовата програма на общината на сайта й - www.sofia.bg, анализиран от Лили Границка в eлектронното издание Mediapool.bg.

Близо 20 обекта, планирани от "Московска" 33, не са пипнати. При план 130 млн. лв. са похарчени само 25 млн. лева, става ясно в публикацията.

За разлика от фиаското в строителните обекти, с изключение на метрото, Столична община е харчела щедро за закупуването на техника за информационната система на общината, за видеонаблюдение в паркове, детски градини и училища, както и други машини.

За четвърта година естакадите се отлагат

Четвърта поредна година София няма да има кръстовища на две нива, които трябваше да отпушат задръстванията на три възлови места. Mediapool.bg посочва, че причината е разнобой сред лобитата на ГЕРБ в общината. Едни искат парите да се пренасочат за нови возила в градския транспорт, тъй като предвидените средства по оперативна програма "Регионално развитие" се оказали недостатъчни.

За трите кръстовища на две нива беше теглен заем от 42 млн. лева от Европейската инвестиционна банка. Към момента единственото, което се строи от 2009 г., е в жк "Младост". Неговият пуск обаче непрекъснато се отлага от общината.

Другото кръстовище на две нива на бул."Драган Цанков" и "Алея Яворов" въобще не е започвано, като с избрания изпълнител все още не е сключен договор.

Третото кръстовище на две нива при Лъвов мост пък ще постави рекорд по неизбиране на изпълнител, след като повече от половин година общината не успява да отвори ценовите оферти. Според зам.-кмета по транспорта Любомир Христов причината е в сложността на процедурата и големия обем работа на комисията. За сравнение търговете за магистралите приключват в рамките два, три месеца, коментира авторът Лили Границка.

Така за миналата година при планирани 13.2 млн. лева за трите кръстовища на две нива са били усвоени едва 2 млн. лева, според отчета.

София не е направила нито един ремонт и на планираните 8 кръстовища, за които са били предвидени около 1 млн. лв. през 2011 г. Прехвърлени са в 2012-а. Сред тях са изграждането на кръстовището между улиците "Луи Айер" и "Хенрик Ибсен", кръгово движение на ул."Пушкин" и "Даскал Стоян Попандреев", както и при бул. "Г.М.Димитров" и "Драган Цанков".

Пълно фиаско с уличните ремонти

Близо 50 млн. лв. са били планирани за ремонт и изграждане на улици, но реално са похарчени едва 7.4 млн. лева. Въпреки това столичния кмет Йорданка Фандъкова все обяснява как годишно общината дава по 26-27 млн. лв. за пълнене на дупки.

Проверката на Mediapool.bg показва, че нито лев не е даден за направата на улици в "Малинова долина", където хората газят кал до колене при всеки по-обилен дъжд. Не са направени планираните пробиви на булевардите "Петър Дертлиев", "Царица Йонна" и "Климент Охридски", които се обещават от години.

Няма финансиране и за продължаването на бул."Андрей Сахаров" от бул."Андрей Люпчев" до ул."Св. Киприян", който трябва да отпуши задръстванията в жк."Младост". Същото е положението и с изграждането на бул."Тодор Каблешков" от бул."България до ул."Луи Айер". Новият надлез над ул."Адам Мицкевич" пък остава за тази година.

За ново улично осветление и тротоари Столична община също не е дала нито лев м.г. Но пък се бърза с гласуването на новите двойно по-високи цени за паркиране в синя зона и за картите за градски транспорт, които предстои да бъдат одобрени в четвъртък от общинския съвет.

*Оригиналното заглавие на статията е "Без нови кръстовища в София заради лобистки разнобой в ГЕРБ".

 

Най-четените