Напредва разследването на тежката влакова катастрофа от преди седмица в Испания, в която загинаха 79 души. Експерти разчетоха черните кутии на композицията и установиха, че машинистът е говорил по телефона в момента, в който тя е излетяла от релсите в района на Сантяго де Компостела.
Според следователите, Франсиско Хосе Гарсон Амо е провеждал разговор със служители на железопътната компания „Ренифе". „Минути, преди композицията да излезе от релсите, той е получил входящо обаждане по служебния си телефон, за да получи указание за маршрута си до Ферол. От съдържанието на разговора и фоновия шум изглежда, че машинистът проверява карта или чете документ, разпечатан на хартия", посочиха разследващите.
Секунди, преди да влезе във фаталната крива в района на Сантяго де Компостела, влакът се движел със 192 км/ч. Гарсон активирал спирачките и скоростта паднала до 153 км/ч - все още твърде много за завоя, който се взема с максимум 80 км/ч. В резултат и осемте вагона на композицията дерайлирали и се ударили в бетонната стена.
Още не е обвинен
Според последна информация, машинистът все още е само със статут на заподозрян за убийство поради безразсъдство. Очаква се да му бъдат повдигнати обвинения за всички 79 жертва на катастрофата, която потресе Испания. Той беше освободен от ареста, но остава под съдебно наблюдение. Забранено му е да напуска страната, а паспортът му, както и разрешителното му за машинист бяха отнети.
Според свидетели, минути след трагедията Гарсон казал, че съжалява, че не е сред загиналите.