Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Пожар на борда виновен за изчезването на самолета призрак

Вероятно пилотът просто се е опитвал да спаси самолета, насочвайки се към най-близкото летище Снимка: getty images
Вероятно пилотът просто се е опитвал да спаси самолета, насочвайки се към най-близкото летище
Възможно е пилотът Захари Шах да е упражнявал маневри, които не би могъл да извършва на официалния симулатор
Все още в Индийския океан не са открити отломки от изчезналия самолет Снимка: getty images
Все още в Индийския океан не са открити отломки от изчезналия самолет
Търсенето на самолета е в две основни дъги - от Лаос до Каспийско море, през Индийския океан от западната страна на остров Суматра до западната граница на Австралия

Пожар на борда е причината за изчезването на самолета на малайзийските авиолинии на 8 март, твърди блогърът и пилот с дългогодишен опит Крис Гудфелоу. Това е една от последните версии за това какво се е случило с Боинг 777, който излетя от Куала Лумпур към Пекин с 239 пътници на борда, а час по-късно изчезна от радарите.

Гудфелоу публикува в Google + позицията си, според която не пилотът е виновен за случилото се със самолета. Гудфелоу твърди, че пилотите с голям опит винаги знаят кое е най-близкото безопасно летище, докато са във въздуха. Така, ако възникне проблем, пилотът ще знае какво точно да направи. Това е обяснението, което Гудфелоу дава на левия завой, направен от самолета, преди да изчезне - насочвал се е към най-близкото летище в малайзийския архипелаг Пуалу Лангкауи, където има 4-километрова писта.

Като причина за изключването на транспондерите и другите канали за комуникация той изтъква версията за пожар. В такива ситуации първо се спират, а после се възстановяват електрическите вериги една по една, за да се локализира причината за проблема. Самолетът наистина се скрива от радарите, но това е била последната грижа на пилотите, които са се опитвали да се преборят с пожара. А тези случаи изискват само едно - машината да бъде свалена на земята по най-бързия начин.

Вероятно пожарът е предизвикан от пламването на гума, излетяла от предния колесник. Заради нея в пилотската кабина е навлязъл дим и маските в кабината не са били достатъчни. Вероятно пилотите са припаднали и самолетът просто е продължил да се движи на автопилот по посоката, в която е бил програмиран, докато не е останал без гориво или докато огънят не се е разпространил.

Според Гудфелоу пилотът е герой, който е предприел правилните действия, но не е имал достатъчно време. Той обаче се чуди защо никой от журналистите или разследващите не е опитал да види ситуацията от гледна точка на пилота.

Версия за падане в Индийския океан

Според друга версия самолетът на Malaysia Airlines най-вероятно е паднал в южните части на Индийския океан, въпреки че към момента не са открити отломки, твърдят източници, цитирани от Reuters. Издирването на Боинг 777 включва 26 държави, като периметърът на търсенето обхваща два „коридора" - единият е дъгата от Лаос и до Каспийско море, а другият се извива на юг през Индийския океан от западната страна на остров Суматра до западната граница на Австралия.

Работната хипотеза е, че самолетът е завил на юг и е стигнал до южната част на втория коридор. Предположението е основано на липсата на доказателства от страна на държавите по северния коридор самолетът да е навлизал в тяхното въздушно пространство, както и на липсата на следи от катастрофа в северната част на южния коридор.

Източници от разследването изразяват опасения, че може да се стигне до задънена улица, защото страните от региона не са склонни да споделят информация от радарите, свързана с военни данни или да позволят пълен достъп до територията си. Източник, пожелал анонимност, изтъкна като причина факта, че в разследването се използват разузнавателни самолети, предназначени за шпионаж.

Изчезнала информация

Записите от самоделния тренажор, открит в дома на един от пилотите на самолета-призрак, са изтрити.

Това е установило Министерството на отбраната на Малайзия след обиска в дома на първия пилот на полет MH 370 - капитан Захари Шах.

От министерството съобщават, че следователите се опитват да възстановят файловете. Рано е да се говори за вина на пилота, докато не бъде доказана.

Вече са ясни и резултатите от проверката на пътниците в самолета, с изключение на трима, за които Русия и Украйна още не са изпратили информация. Нито една от проверките не е довела до някакви подозрения.

Засега подозренията падат върху двамата пилоти. Тези подозрения изразиха служители на американските спецслужби, които също помагат в разследването.

Преди броени дни премиерът на Малайзия Наджип Разак даде да се разбере, че разследването преминава в криминално дело и че с "висока степен на вероятност" може да се твърди, че един или повече от 239-те души на Боинга умишлено е изключил двете сигнализиращи системи на самолета 40 минути след излитането от Куала Лумпур.

А по време на обиска в дома на капитана беше открит и конфискуван самодеен летателен симулатор с три големи екрана. Следователите не изключват пилотът да е упражнявал маневри, които не би могъл да извършва на официалния симулатор.

Известните за 52-годишния първи пилот данни показват човек, който е обичал да майстори разни неща и освен това е пускал безброй видеоклипове на семейството си в интернет. Приятелите му го описват като отдаден на работата си - след 33 години служба все още бил очарован от професията си и демонстирал самоделния тренажор с гордост на приятелите си, дори ги учел да пилотират на него.

Според други данни е привърженик на опозицията в Малайзия.

 

 

Най-четените