Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Брюксел одобри концесията на летище София

Летище София си търси концесионер
Летище София си търси концесионер

Европейската комисия е одобрила концесионирането на летище София. В момента се изготвя анализ дали да бъде отдадена цялата аерогара или само отделни зони от нея, съобщи bTV.

Правителството потърси разрешение от Брюксел, защото част от модернизацията и изграждането на Терминал 2 бяха извършени за 50 млн. евро по програма ИСПА. Освен това държавата изтегли и заем от близо 90 млн. евро.

Идеята на министерството на транспорта е евентуалният бъдещ концесионер да поеме и непогасените задължения.

Докато правителството изчакваше одобрението на Еврокомисията, евродепутатката Антония Първанова раздуха скандал за изчезването на багажи на летището. Тя призова да бъдат отнети правата на летището да обслужва.

Според Монреалската конвенция от 1999 г. отговорни за багажа на пътниците си са авиокомпаниите. На летището в София всяка от тях работи по договор с един от трите наземни оператора, които се занимават с транспортирането на багажа между самолета и летището.

Самото "Летище София" е единият, другите два са "Суиспорт" и "Голдеър хендлинк". Всеки пътник може да се осведоми от разписанието на сайта на аерогарата коя компания обслужва неговия превозвач.

А започва и строителство

Междувременно стана ясно, че започва строителството на нова контролна кула на летище София. Договорът за нея се подписва между държавното предприятие "Ръководство въздушно движение" и главният директор на "Главболгарстрой". Съоръжението ще струва над 14.8 млн. лева.

Една от екстрите в нея е възможността авиодиспечерите да държат под око в буквалния смисъл на думата целия аеропорт, казаха от РВД. Тяхното работно място е на върха, стъклата ще бъдат с максимална УВ защита, за да няма отблясъци и прозрачност, залата е шумоизолирана.

Според публикация в "24 часа" подът ще има специално покритие за минимизиране на статичното електричество.

Предвидени са и камери за покриване на всяко кътче от терените. Новата кула, от която ще се водят самолетите при излитане и кацане, осигурява видимост на 360 градуса. Тя ще е висока 50 метра. Общата разгърната застроена площ е над 2400 кв. м.

Срокът за строителството й е 285 дни, обектът не може да се разгърне като строителна площадка, тъй като летището ще си функционира. Това налага и кратките срокове.

Освен подобряване на условията за работа на ръководителите на полети, ще има и екстри за самолетите, които кацат на летището в София. Една от най-важните е строителството на бърза пътека за рулиране на самолетите, както и на още една рульожка, казва пред "24 часа" новият шеф на аеропорта Веселин Пейков. Скоростната пътека ще бъде за 90 км в час.

Това ще отпуши небето над летището, ускореното изнасяне на самолетите от пистата ще позволи по-бързо излитане и кацане на чакащите. В Мюнхен към всяка писта има 12 рульожки, в София са 6.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените