"Кой пръв написа това гениално изречение?", е парливият чалгаро-интелигентски въпрос, който вълнува социалните мрежи.
Защото е наистина трудно да се измисли строфата: "Линията на живота/ ми/ е на ръката/ ѝ". Тази пълен с метафори и дълбока художественост (неуловима за неизкушените от поезията духове) ред занимава целокупния високобразован български народ през последното денонощие.
Причината е спорът кой от кого открадна.
А той вече има и юридическо измерение, след като поетът Илиян Любомиров/Августин Господинов обвини Илиян (поп-фолк изпълнител) за кражбата на нежните редове.
Разбираемо е, че Илиян, който поради факта, че е повече притежание на "Пайнер", отколкото единица със собствена мисъл, не носи абсолютно никаква отговорност за това, което пее. Затова отговорността за скверната кражба пада върху авторката на високо художествения текст, в който изречението е матоморфозирало до
"Линията на живота ми все едно е на ръката ти".
Така спорът за авторството на песента "Обичам те, гадино" се измества към Мариета Ангелова - изтъкнат поп-фолк текстописец, зад който чалга лейбъла плътно застава.
"Кражбата наистина е най-голямото признание за един автор, но си остава наказуемо престъпление", заявява Господинов, който, въпреки възможната грешка, не е Георги.
И докато новата българска поезия се е запътила с бързи стъпки към бъдещето, предречено от филма "Идиокрация", за широката аудитория остава въпросът дали ако твой текст е допаднал на поп-фолк гилдията, трябва да се гордееш с авторството му.
Но какво пък, лоша популярност няма.
Каквото и да стане с незабравимия стих, и двамата Илияновци печелят.
А благодарение на скандала със сигурност достигнаха и до нова аудитория.