Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Някои хора трябва да разберат, че не стават за политика

Вече сме „на другия ден". Вадим изводи и продължаваме напред. И да, оптимист съм. Англичаните са си направили обществото за 800 г. На нас ще ни отнеме само 250 г. Снимка: Getty Images
Вече сме „на другия ден". Вадим изводи и продължаваме напред. И да, оптимист съм. Англичаните са си направили обществото за 800 г. На нас ще ни отнеме само 250 г.

Моите точки по Избори 2017. По всяка от тях може да се напише цяло есе. Но ще оставим това за нататък.

 

1. ГЕРБ проведоха отлична кампания. Особено последните две седмици. И спечелиха. Взеха гласове от всички. Опитаха се да задоволят всички. Реализацията на обещанията ще е интересна.

2. БСП тотално объркаха кампанията. Особено последните две седмици. И загубиха. Въпреки увеличаването на гласовете си спрямо предишните парламентарни избори. С неадекватни действия направиха ГЕРБ да изглежда като приемлива дясна партия. С ретроградност към промяна? Серизоно?

3. Обединените „патриоти" проведоха кампания в стил „обикновени фашисти". С ритане на баби не се стига далеч. И разбираемо загубиха много подкрепа. Дано повече хора разберат, че плицикането в ледена вода не е патриотизъм.

4. ДПС проведе отлична кампания. Всички други партии работеха за тях. И разбираемо си взеха своето. Макар да изглежда по-малко.

5. Марешки не води никаква кампания. Да подкупваш избиратели с евтини стоки не е кампания. И разбираемо загуби гласове.

6. Реформаторският Блок 2 тотално обърка кампанията си. И целевите си групи. И разбираемо загуби. И са основните виновници, че ГЕРБ се приема за дясна партия.

7. Нова Република... Какво по дяволите е Нова република?

8. "Да, България" взе доста гласове като за млада формация. Има потенциал. Но за да се разгърне, трябва да се комуникира повече. И само с една правосъдна реформа не става.

9. Последните три формации страдат от звездна болест и не търпят конструктивна критика. Полезно е понякога да чуват какво им говорят добронамерени приятели.

10. АБВ и Дончева тотално потънаха.

11. ДОСТ стана жертва на обстоятелствата. Теоретично добрата идея, че ченгетата и комунистите отклоняват общественото внимание към „турската заплаха", потъна в безобразното поведение и действия на тиранина Ердоган. И разбираемо нищо не се постигна.

12. Хората гласуват за това, което виждат, чуват и мислят, че е добре за тях.

13. В комуникациите има правило: Отговорност за доброто разбиране на посланието е на този, който го излъчва, не на този, който го получава.

14. Политическите журналисти трябва да намерят начин да се справят с целенасоченото поведение на Борисов да подменя всеки разговор.

15. Интелигенцията не трябва само да пуска възмутени статуси как хората са тъпи. Може би е вина на интелигенцията, че все още не може да намери правилния начин да комуникира политическите въпроси с масовата публика.

16. Който политик или политическа сила заговори за излизане от ЕС, търпи загуба.

17. Когато печелиш, внимавай какво губиш. Следващото правителство ще е интересно.

18. Това са само едни избори. Само един малък момент от живота. Демокрацията не е състояние, а процес. Днес всички ние направихме този избор. Горе главата, нищо не е приключило. Утре ще трябва да правим друг избор. След това пак. И пак.

19. Май няма да има нови избори през есента. Ще се изложим с Председателството. Не че сега няма да се изложим. Но поне няма да разберем. Борисов е в състояние да представи всяка излагация като огромен успех.

20. Някои хора трябва да разберат, че не стават за политика. И да се оттеглят. То не може само да губиш. Все някаква реална преценка трябва да имат. Вярно, че сигурно не стават и за нищо друго. Но поне ще намалят шума.

21. Вече сме „на другия ден". Вадим изводи и продължаваме напред. И да, оптимист съм. Англичаните са си направили обществото за 800 г. На нас ще ни отнеме само 250 г...

 

* Текстът е публикуван в профила на Любомир Аламанов във Facebook и се препечатва в Webcafe с разрешението на автора. Любомир Аламанов е PR-специалист с дългогодишен опит в предоставянето на консултантски услуги и изграждане на комуникационни стратегии; един от създателите на Българската асоциация на PR агенциите.



Най-четените