Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Малката тайна на Huawei - България

"Целта ни е да допринесем с повече смислени продукти и високи технологии, насочени към потребителите. Друга цел е дигитализацията на света - връзката между всеки индивид и всяка машина, общата им спойка, която прави живота на хората по-лесен. Това е нашата мисия и в момента я изпълняваме стъпка по стъпка", казва Янмин Уанг, президент на Huawei Consumer Business Group за Централна и Източна Европа и скандинавските страни Снимка: Getty Images
"Целта ни е да допринесем с повече смислени продукти и високи технологии, насочени към потребителите. Друга цел е дигитализацията на света - връзката между всеки индивид и всяка машина, общата им спойка, която прави живота на хората по-лесен. Това е нашата мисия и в момента я изпълняваме стъпка по стъпка", казва Янмин Уанг, президент на Huawei Consumer Business Group за Централна и Източна Европа и скандинавските страни

През 2018 година мобилната дивизия на Huawei успя да подобри много вътрешни за компанията рекорди.

Телефоните им достигнаха второ място в света по продадени бройки, задминавайки Apple, a за първите пет месеца на пазара флагманите P20 и P20 Pro са продадени в 10 милиона бройки. Компанията е особено силна в Азия и най-вече родината си Китай, а тъй като не се конкурира на американския пазар, Европа е мястото, където Huawei трябва да изгражда своя имидж.

На 16 октомври в Лондон се очаква да бъдат представени бъдещите флагмани на компанията от серията Mate 20. Техният чипсет Kirin 980 вече беше показан на технолoгичното изложение IFA в Берлин, взимайки приза - първият 7nm чипсет на пазара - ход от една своеобразна надпревара с Apple, която не виждаме за първи път.

Малко преди премиерата на новите устройства, публикуваме интервю с Янмин Уанг, президент на Huawei Consumer Business Group за Централна и Източна Европа и скандинавските страни.

Кои са най-интересните специфики на пазара в България и като цяло в широкия регион, за който отговаряте? По какво Българи се различава от Турция и Канада, които, нека отбележим, също участват в района, който ръководите?

В момента в нашата компанията регионът Централна и Източна Европа е обединен и със скандинавските държави, Турция и Канада. В световен мащаб ние правим най-големите приходи за компанията, като в първата половина на тази година постигнахме над 50% растеж на продажбите и почти 100% ръст на приходите. Представянето ни в региона е много зряло и затова можем да подкрепяме всички тези различни държави по един добър начин.

В този обширен регион, България е една от водещите държави за Huawei. Наскоро проведохме едно много специално събитие в София. На него бяха събрани представители на малки държави от цял свят, в които Huawei оперира - от Южна Америка, от Близкия изток, отвсякъде. Целта на вътрешното ни събиране беше да бъдат разучени успешните примери на отделните държави.

България е една от водещите държави за Huawei, толкова малка, но с добър и здравословен растеж, особено при смартфоните. Ако си спомням правилно, в сравнение с миналата година, имате ръст от над 40% при продажбите на телефони.

Поправете ме ако греша, но успехът на P20 Pro остави Mate 10 на заден план. Какви очаквате да са резултатите от Mate 20?

Да, смятам, че растежът в България се дължи именно на флагмана P20 Pro и цялата серия P20. Huawei e компания, водена от технологичния напредък, и мисля, че намерихме пулса на българския пазар. Вече представихме нашия нов процесор, Kirin 980, първият 7nm процесор в света, а на 16 октомври ще покажем и новата серия телефони Mate 20, които ще бъдат оборудвани с него. Вярвам, че новите флагмани ще допринесат за успеха ни в България, особено в премиум сегмента.

Наскоро заехте второто място по продажби на мобилни устройства на глобално ниво. Имате ли стратегия и планирате ли да заемете първото място?

Лично аз смятам, че преди всичко ние планираме да изградим технология, иновации и премиум бранд в смартфоните и в умните домове. Целта ни е да допринесем с повече смислени продукти и високи технологии, насочени към потребителите. Друга цел е дигитализацията на света - връзката между всеки индивид и всяка машина, общата им спойка, която прави живота на хората по-лесен. Това е нашата мисия и в момента я изпълняваме стъпка по стъпка.

Кое е нещото, което най-много се харесва на българските потребители при флагманите на Huawei. Камерата, батерията?

Различните потребители имат нужда от различни неща. Например на жените им допада повече дизайна, както и камерата, те обичат да правят снимки. Мъжете, от друга страна, харесват новите технологии, по-бързия процесор, повече памет. Различните потребители имат различни изисквания към смартфона си. Но ако трябва да определим нещо конкретно - в най-общия случай това са камерата и издръжливостта на батерията. Именно затова ние отделяме толкова много енергия, за да подобрим точно тези неща в нашия смартфон. При P20 Pro и P20 виждаме най-добрите смартфони за мобилна фотография на пазара към момента.

Huawei поддържа по-ниска цена от конкурентите Apple и Samsung, но и при вас, подобно на целия пазар се наблюдава поскъпване на телефоните. Цените стават все по-високи, в опит да се представят все повече нови технологии. Колко скъп може да бъде един телефон?

Не мисля, че мога да предвидя колко може да се вдигне цената в бъдеще, но смятам, че хората търсят все по-добри устройства, с по-добър дизайн, по-добри спецификации, а нашата работа е да продължим да предлагаме все по-качествени смартфони на потребителите. В същото време ние не забравяме, че все още много потребители имат нужда и от по-обикновени устройства и ние ще продължим да предлагаме нисък и среден клас смартфони на пазара.

На представянето на Kirin 980, главният изпълнителен директор на Consumer Business Group дивизията на Huawei, Ричард Ю, отбеляза, че новият чипсет е разработван в продължение на 2 години и е резултат от много усилия. Доколкото знам, Huawei има голям R&D отдел, за който се отделя сериозно финансиране. Бих казал, че 2018-а година беше добра за Huawei, ще успеете ли да  поддържате това високо ниво и през следващата година или ще можем да очакваме следващите големи новини от компанията едва през 2020?

Както казах, ние сме компания, изградена около иновации и технологии. Това е в нашето ДНК и ние ще продължим да инвестираме в бъдещи технологии, както и в подобряване на настоящите - не само при чипсета, но и в материалите, които използваме, софтуера и хардуера на нашите устройства. За всяка част от тези продукти ние ще продължим да инвестираме и развиваме. Това е сигурно. В ДНК-то на компанията ни е.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените