Успехите на TRUTH Social - социалната мрежа на Доналд Тръмп, която е почти точно копие на Twitter, може и да са съмнителни, но за бившия американски президент, който подготвя почвата за нов поход към Белия дом през 2024 г., това не е проблем.
Напротив, основата на TRUTH Social е повод за неговата компания Trump Media and Technology Group (TMTG) да обърне поглед към едно друго поле, в което компаниите от сектора се борят за внимание и огромни печалби - стрийминг услугите.
През миналата седмица TMTG публикува обява за две нови висши мениджърски позиции, които да помогнат за това компанията да стартира собствена стрийминг платформа с оригинално съдържаниe. Тя ще трябва да се бори за вниманието на зрителите наравно с Netflix, HBO Max, Disney+, Peacock, Paramount+, Hulu и всички останали подобни платформи в САЩ.
Медийният конгломерат на Тръмп официално търси "мениджър за разработка на оригинално съдържание" и "професионалист по придобиване на съдържание" за новия стрийминг проект на компанията, който поне засега ще носи името TMTG+.
Длъжностните задължения за първата позиция включват разработване на "вътрешни концепции за оригинално съдържание", сред което се посочват нескриптирани формати като риалити шоута и други, минисериали, специални проекти, филми и сериали.
От човека, който ще поеме тази роля, ще се очаква и да управлява списъка с проекти за разработка, включително да отговаря за разработката на сценарии, подбора на актьори и създаването на пилотни проекти. Той също така трябва да следи тенденциите в социалните медии, какво се гледа, какво се харесва и какво е актуално.
Що се отнася до втората позиция, изброените там отговорности включват лицензиране и придобиване на вече създадено съдържание за платформата. Професионалистът там също така ще договаря правата за разпространение и "ще участва във всички аспекти на развитието на новия бизнес", включително договаряне на сделки, изготвяне на финансови анализи, изготвяне на прогнози, управление на отношенията с партньори и т.н.
"Това е вълнуваща възможност за някой да постави своя отпечатък върху нова и вълнуваща SVOD платформа", се казва още в публикуваната обява.
Идеята зад TMTG+ е това да бъде платформа, която да предлага богато и разнообразно съдържание, "основано на свободата на словото". В нея ще се предлагат сериали, ситкоми, токшоута, новинарски програми, документални филми и риалити формати, като всичко това ще бъде обединено от визията на Тръмп за Америка.
Самата компания Trump Media and Technology Group беше стартирана през октомври 2021 г. като противовес на сегашния американски либерализъм и политиките на идентичност, които според десните и крайнодесните кръгове в САЩ владеят почти изцяло Холивуд.
Компанията засега включва социалната медия TRUTH Social, създадена за да даде глас на Доналд Тръмп след изгонването му от Facebook и Twitter след атаката срещу Капитолия на 6 януари 2021 г. Двете големи социални платформи блокираха профила на бившия президент на САЩ заради влиянието му върху гневните тълпи.
В момента мултимедийният конгломерат се оценява на 1,7 милиарда долара, а с пускането на стрийминг платформата TMTG+ цената неминуемо ще се увеличи.
За целта обаче тя първо трябва да бъде изградена - усилие, което ще бъде значително по-голямо от създаването на социална медия като TRUTH Social (чиято същност на практика е базирана върху Twitter).
От TMTG оценяват потенциала на бъдещия си стрийминг проект на около 10 млн. абонати поне за началото - далеч по-малко от стотиците милиони потребители, на които се радват гиганти като Netflix и Disney+. В компанията обаче са убедени, че TMTG+ предоставя "възможност за дългосрочни приходи" за милиарди долари.
Нещо по-важно за самия Тръмп в случая ще е възможността той да осигурява новини, публицистика и развлечение в едно за милиони свои последователи, което ще му е от полза, ако избере да се кандидатира отново за президент през 2024 г.
Друг важен фактор, който със сигурност е оказал влияние за решението на Тръмп да се впусне в света на стрийминга, е и Барак Обама. Според сп. Rolling Stone през последните няколко години бившият президент е изразил своето недоволство от изгодната сделка с Netflix, която семейство Обама сключи след края на престоя им в Белия дом.
От списанието цитират свой източник в Белия дом, според когото Тръмп се е оплаквал на няколко пъти, че именно той, а не предшественикът му на президентския пост, е достоен за големи холивудски сделки, защото той бил далеч по-добре запознат как се печелят рейтинги заради опита си с шоуто "Стажантът".
Според източника също така Тръмп дори е започнал да нарича Netflix "платформата на Обама".
Едно обаче е да имаш опита от един риалити формат, та бил той и успешен, но съвсем друго е да управляваш цяла стрийминг платформа и да предоставяш през нея достатъчно атрактивно и интересно съдържание, че да печелиш пари от това. За целта TMTG трябва да намери своя специфичен бизнес модел, който да ги отличи от останалите играчи на пазара.
Сп. Forbes посочва, че вече има пример за консервативна развлекателна платформа, който се опитва да пробива на пазара със задоволителен успех - The Daily Wire.
Създаден като новинарски сайт и платформа за коментари на десни и консервативни анализатори от изпълнителния директор Джеръми Боринг и известния коментатор Бен Шапиро, The Daily Wire започна да разширява присъствието си с нови услуги и проекти.
Така под шапката на бранда се появяват подкасти, публицистични уеб програми, издателство за книги, марка самобръсначки и продукти за брада Jeremy's Razors (създадени като отговор на оттеглената реклама от бранда Harry's Razors), както и създаване на оригинално съдържание за абонатите на платформата.
Пред списанието Боринг споделя, че сайтът му има над 600 хил. абонати към момента, които плащат един от трите абонаментни плана. Компанията вече е създала и първите си два филма Shut In и Run Hide Fight, а трети - уестърна Terror on the Prairie с Джина Карано (Mandalorian), предстои да се появи това лято. Компанията пусна нов трейлър за него на ММА събитие миналата седмица.
По думите на Боринг компанията е избрала да избягва полемични теми, когато прави своите филми. Продукциите на The Daily Wire избират да не правят "големи изявления" за живота, а по-скоро търсят забавление заради самото забавление - нещо, което може да се излъчва в местното кино, а не само в платформата на компанията.
Подобна линия на производство на филми и сериали за "републиканските щати", в които да се залага повече на история, но и на относително ненатрапчиво вкарване на консервативни ценности, може и да работи за The Daily Wire, но не е сигурно дали ще съвпадне с гръмките и огнени идеи на Тръмп, особено ако той иска да си върне президентския стол през 2024 г.
Тепърва ще се реши по какъв път ще тръгне TMTG+, както и като цяло дали изобщо ще успее да се реализира.
До момента единственото име, което се свързва с платформата, е това на Скот Сейнт Джон, бивш продуцент от NBC, в чиято биография попада телевизионната игра "Сделка или не". Очаква се той да има водеща роля за развитието на новия стрийминг проект, като тепърва ще идват новини оттам.