Ако трябва да дадем по-духовито описание на Asura's Wrath, вероятно можем да заключим, че това е японският вариант на Heavy Rain - тежка история, дълги кът сцени, напомнящи повече на филм, отколкото на видеоигра, и геймплей, базиран на Quick Time Events (бързото натискане на зададени поредици от клавиши). Вдъхновена от будизма и индуизма, находчиво комбинирани с научна фантастика, тази игра на CyberConnect2 е трудна за характеризиране и със сигурност не е за всеки.
Ако обаче искате да видите как изглежда едно интерактивно аниме, както и да се нагледате на сцени, които ще озадачат и най-смелото човешко въображение, Asura's Wrath определено ще ви даде храна за размисъл. Безспорно една от най-шантавите и различни игри на последното десетилетие. Предимно за ценители, но заслужава да я пробвате.
В много отношения, Kingdoms of Amalur: Reckoning е жертва на своите прекалени амбиции. Замислена като екстравагантен коктейл от сценария на известния фентъзи писател Робърт А. Салваторе, визията на дизайнера на The Elder Scrolls III: Morrowind и IV: Oblivion Кен Ролстън, и арта на Тод Макфарлън (създател на комикса Spawn), тя трябваше да бъде пленяващо ролево приключение в огромен и колоритен свят. За съжаление, името на играта се свързва най-вече с фалита на създателите й от 38 Studios и последвалите скандали около нейното финансиране.
И това е голяма грешка, защото Kingdoms of Amalur всъщност е изненадващо добро заглавие с доста раздвижен геймплей, ефектна графика и завладяваща история. Ако търсите ролева игра с голям и красив свят и фентъзи атмосфера, дължите го на себе си да се потопите в Kingdoms of Amalur поне за малко.
В зората на PlayStation 4 Capcom обяви екшън ролевата игра Deep Down, която мнозина виждат като духовен наследник на Dragon's Dogma. Докато все още чакаме тя да се появи - а изглежда, че това няма да стане скоро - не пропускайте да изиграете въпросния й предшественик. Dragon's Dogma е интересен пример за това как японските дизайнери могат да създадат нещо добро, дори когато не работят в добре познатия им собствен ролеви сегмент. Вместо традиционните за Страната на изгряващото слънце походови RPG-та, Dragon's Dogma е пълна с екшън и хак-енд-слаш елементи, огромни дракони, мрачни подземия и множество заемки от утвърдени заглавия като Devil May Cry и Dark Souls.
Очаква ви кампания с дължина около 50 часа и поне още толкова време в странични мисии. Ако се насочите към тази игра, най-доброто решение е да се сдобиете с версията с вградения експанжън Dark Arisen, който добавя нови предмети, оръжия и мисии, както и така необходимата опция за бързо пътуване из огромната карта.
Веднъж на няколко години се появява игра, която наистина ще тества нервите ви. За по-голямата част от десетилетието това бе поредицата Dark Souls, но през 2016 г. се появи една скромна игра с ограничен бюджет, която си постави за задача да предизвика всяка частица от тялото ви: Furi.
Екшън със стилизирана графика, който на практика представлява колекция от битки с босове, Furi изисква от вас несломимо упорство, здрави нерви и невероятно прецизни реакции. Студиото The Game Bakers ви дава арсенал от различни атаки с оръжия, който постепенно се разширява с нарастващата трудност на играта. Как и колко бързо ще ги комбинирате е ключът към успеха. Furi е безмилостна, но адски удовлетворяваща, когато най-сетне преодолеете поредното препятствие.
Какво става, ако комбинирате мрачния и пълен с кървави интриги свят на "Игра на тронове" с добре изпипана походова тактическа игра? Отговорът е The Banner Saga, която бе доста успешен дебют за студиото Stoic през 2014 г. Две години и изненадващо малко реклама по-късно дойде и нейното продължение.
The Banner Saga 2 използва формулата на оригинала, добавяйки някои доста интересни механики в битките, които непрекъснато ви карат да взимате важни решения. Играта някакси се загуби в потока нови заглавия, затова ако досега сте я пропуснали, вече е крайно време да поправите тази грешка. А най-хубавото е, че ако имате добър таблет, може да я изиграете на него, така че вашата вярна дружина бойци да е винаги с вас.
ReCore не получи вниманието, което заслужаваше при излизането си миналата година. Това е игра, която изглежда препратка към отминали времена и поколения - от опростените кътсцени и примитивните анимации до изпипаната формула на екшън и платформинг, всичко в нея ни напомня за големите игри от PS2 поколението.
Истината е, че играта на известния дизайнер Кейджи Инафуне има и слаби места като многото технически бъгове, но това не трябва да ви спира. Очаква ви един фантастичен отворен свят с доста ресурси за събиране и битки за водене. ReCore не е най-стабилното и технически безупречно заглавие, но странната на пръв поглед комбинация между носталгична механика и модерна визия заслужава внимание.
Всяка Wii U игра, която не е Mario Kart или Super Smash Bros., ще има проблем с това да се наложи сериозно сред запалените фенове. Такова едно често пропускано заглавие е Captain Toad: Treasure Tracker. Спомняте ли си кратките пъзел раздели от страхотната Super Mario 3D World? Е, тук те са разгърнати в цяла една игра. Captain Toad: Treasure Tracker взима основната концепция за пъзели, платформинг и навигация из все по-комплексни нива и я превръща в невероятно чаровна пълноправна игра, пълна със съдържание и готини моменти, както е типично за Nintendo. Тя е забавно и фантастично изглеждащо заглавие, което отлично намира баланса между достъпност и предизвикателство за онези, които го искат.
Тя може и да се прие изключително добре от критиката и да си спечели невероятно верни последователи сред геймърите, но тази комплексна и предизвикателна ролева игра така и не стана толкова масов хит, колкото заслужаваше. Divinity: Original Sin безспорно е най-добрата игра на белгийското студио Larian Studios, а нейната Enhanced Edition версия, налична в момента, е най-добрият начин да я изиграете. Тя добавя оптимизиран за геймпад интерфейс и дузина дребни, но важни подобрения, към и без това солидната основа на това RPG.
Играта е пълна със забележително добре сглобени куестове, интригуващи диалози и пристрастяваща бойна система. Ключова тук е свободата на избор - както за това как ще решиш да играеш, така и за това какви избори ще направиш в хода на приключението. Да не забравяме и кооперативния режим за игра заедно с приятели.
Едва ли има игра, която пострада повече от негативната репутация на Xbox One преди премиерата на конзолата от Ryse: Son of Rome. Ексклузивът на Crytek и Microsoft бе замислен като заглавие, което да демонстрира мощта на новия хардуер и дори днес това хак-енд-слаш приключение продължава да бъде една от най-впечатляващите във визуално отношение Xbox One игри. Освен това обаче, тя е и по-добра, отколкото повечето хора смятат. Битките са кървави, динамични и с известен тактически елемент, тъй като внимателно трябва да редувате атаки и защитни действия.
На моменти дори командвате цели групи войници и тежка обсадна техника. Ryse е перфектното лятно заглавие: визуално пленяващо, динамично и кратко (кампанията може да се играе за не повече от 7-8 часа). Потърсете Legendary Edition за пълния пакет допълнително съдържание на съвсем достъпна цена.
Ако трябва да опишем Helldivers с една дума, то това безспорно е "хаос". Идеята за кооперативен шутър, в който четирима играчи се бият с извънземни на случайно генерирани карти, е гениално проста и точно това я прави толкова добра. Helldivers е вдъхновена от филми като „Пришълците” и Starship Troopers, а най-отличителната й черта е приятелският огън. Почти всяко оръжие може да нарани и съотборниците ви, което прави координацията и дисциплината изключително важни. Имайте предвид, че ако играете сами, мисиите могат да ви се сторят малко трудни, затова наличието на поне един приятел е добре дошло. Кооперативният режим е незабравимо забавление.