Разработваната от талантливото немско студио Factor 5, Superman: Blue Steel първоначално е предвидена като игра към замисленото продължение на филма „Супермен се завръща”. Но след прекратяването на кинопродукцията, играта става самостоятелен проект. Тя има голям отворен свят и поставя акцент върху битките с комплексна комбо система, но за нея не се знае почти нищо друго.
Superman никога не е представян подобаващо във видеоигра, но с Blue Steel момчетата от Factor 5 изглежда са успели да се доближат до това повече от всички други. Познавайки тяхната магия при тясната им работа с Nintendo, можем само да съжаляваме, че това е една игра, която няма да изиграем.
Замислена като продължение на Marvel Nemesis: Rise of the Imperfects, Marvel: Chaos трябваше да замени по-мрачната атмосфера на оригинала с типичния за комиксите шантав и леко несериозен тон. Нещо повече, за да подобри основните елементи на бойния геймплей, екипът възнамеряваше да разшири значително ролята на заобикалящата среда, на практика превръщайки я в трети играч. Така геймърите щяха да могат да използват обектите наоколо за допълнителни атаки и капани, от които произлиза и подзаглавието Chaos. Действително, игри като Injustice по-късно показаха, че схватките между супергерои стават още по-епични, когато нивата са интерактивни и сякаш участват в двубоите. За съжаление, Rise of the Imperfects се провали като продажби и не се хареса нито на феновете на Marvel, нито на почитателите на бойните игри. Поради това, разпространителят EA предпочете да прекрати проекта и да продължи с други игри.
Работата по Daredevil за PS2 и Xbox започва като относително скромен проект, но амбициите се появяват, когато през 2003 г. е обявена холивудската кино адаптация по едноименния комикс. Изпълнени с надежда, че играта може да се представи добре, ако излезе успоредно с филма, разработчиците решават да включат елементи на игра с отворен свят, както и да добавят комикс герои като Electra и Bullseye, които ще се появят и във филма.
Освен бойни сцени, играта включва още елементи като ранна версия на детективския режим на бъдещите Batman: Arkham игри, както и платформинг елементи, вдъхновени от заглавия като Spider-Man 2 и Tony Hawk’s Pro Skater. За съжаление, на играта не й бе писано да излезе и шансовете й за издаване паднаха към нулата, след като екранизацията на Daredevil излезе.
Замислена като ексклузив за оригиналния PlayStation, Ghostrider на студиото Neversoft представлява екшън, вдъхновен от прочутите поредици Metroid и Castlevania. Интересно за играта е, че тя е замислена като пионер на 2.5D визията – използвайки новите технологични възможности на конзолата и аналоговите стикове на нейния геймпад, играчите могат да въртят и разглеждат нивата от различни перспективи, за да решават пъзели. Възможността да се движите в триизмерна среда от 2D перспектива (повече от десетилетие преди този метод да бъде популяризиран от игри като Fez) щеше да направи Ghostrider иновативно от гледна точка на дизайна на нивата заглавие, но фактът, че откривате тази игра в настоящата класация трябва да ви подскаже, че идеята е останала нереализирана.
Насрочена за края на 2009 г. и замислена като заглавие, което да се възползва от успеха на новата тогава Batman: Arkham поредица, The Flash е много близо да завършване, когато бива прекратена. Играта на Warner Bros. и Brash Entertainment първоначално е замислена като приключение из няколко комикс вселени от историите на DC и представлява интересен опит да се пресъздаде един от по-малко известните персонажи. Освен това, запалените фенове на The Flash са щели да видят още и колоритни, но непознати злодеи като Weather Wizard и Captain Boomerang.
Като жанр, The Flash представлява екшън приключение, но по все още неизвестни причини играта така и не вижда бял свят.
Cepиятa Ваtmаn: Аrkhаm нa aнглийcкoтo cтyдиo Rосkѕtеаdу бeз cъмнeниe e нaй-дoбpaтa гeйм aдaптaция нa пpиключeниятa нa eдин cyпepгepoй, нo в иcтopиятa нa гeйм индycтpиятa личи oщe eднo интepecнo имe, кoeтo зa cъжaлeниe e пoзнaтo нa мaлцинa – Gоthаm bу Gаѕlіght. B нaчaлoтo нa минaлoтo дeceтилeтиe cтyдиoтo Dау 1 Ѕtudіоѕ (днec извecтнo кaтo Wаrgаmіng Сhісаgо-Ваltіmоrе) зaпoчвa paбoтa пo игpa зa Чoвeкa-пpилeп и мнoгo cкopo ce oкaзвa, чe зaглaвиeтo нaиcтинa e пълнo c пoтeнциaл. Hapeчeнo Gоthаm bу Gаѕlіght, тo e бaзиpaнo нa eднoимeнния Ваtmаn кoмикc oт 1989 г. и paзкaзвa aлтepнaтивнa иcтopия, в кoятo мacкиpaният гepoй пaзи peдa в мeтpoпoлиca нe пpeз 1989 г., a пpeз 1889 г. Игpaтa ce пpaви зa Xbox360.
От изтекли в мрежата кoнцeптyaлни изoбpaжeния и cкpийншoтoвe oт Gоthаm bу Gаѕlіght, пpидpyжeни oт paннo гeймплeй видeо, научаваме кaк e изглeждaлa игpaтa. Te paзкpивaт cтиймпънк визия, caмocтoятeлeн бyтoн зa зaбaвянe нa вpeмeтo, кoйтo e ocoбeнo пoлeзeн в битки c пoвeчe oт eдин пpoтивник, кaктo и мнoжecтвo oт пoзнaтитe ни джaджи нa cyпepгepoя. Интepecнo e, чe e пpeдвидeнa и oпция зa изпoлзвaнe нa фeнepчe и мнoжecтвo интepecни oбяcнeния и въвeдeния, cвъpзaни cъc cпeцифичния пepиoд, в кoйтo ce paзвивa дeйcтвиeтo. Aкo нacкopo Вlооdbоrnе ни пoкaзa кoлкo пoтeнциaл имa в гoтичecкaтa oбcтaнoвкa, тo Gоthаm bу Gаѕlіght мoжeшe дa нaпpaви тoвa пpeди дeceтилeтиe. Haкpaя, oт кpaткoтo видeo личи и дocтa cнoceн физичeн мoдeл.
Зa cъжaлeниe, въпpeки пoлoжeнитe ycилия и пoтeнциaлa cи, Gоthаm bу Gаѕlіght тaкa и нe виждa бял cвят. Пpичинaтa e, чe нeйният издaтeл ТНQ „зaбpaвя“ дa cи ocигypи пpaвaтa въpxy мapкaтa oт Wаrnеr Вrоѕ. Тoвa вoди дo кoнфликт и пpoeктът в кpaйнa cмeткa e пpeкpaтeн мaлкo пpeди дa cтaнe гoтoв. Гoдини пo-къcнo ТНQ oбяви фaлит и вcичкo cвъpзaнo c игpaтa ce пpeвъpнa в мaлкa бeлeжкa пoд линия нa някoя oт пpaшacaлитe cтpaници нa гeйм иcтopиятa.
Напоследък Marvel манията се пренесе с пълна сила на големия екран и на мобилните телефони, където феновете се наслаждават на нови филми и игри, но традиционните РС и конзолни игри не получават достатъчно такива заглавия. Оказва се, че подобна игра с марката Avengers наистина е била планирана, но за съжаление никога няма да я видим в завършен вид.
По нея се е работило в периода 2011-2012 г. с финансиране на вече фалиралата компания THQ. Жанрът на играта е трябвало да бъде шутър от първо лице с ко-оп елемент, а проектът е бил поверен на студиото THQ Australiа. Предвиден е бил и РС порт, който да направи студиото Blue Tongue. Играта се очаквала успоредно с премиерата на филма „Отмъстителите” от 2012 г., а историята в нея се пишела от сценариста на Marvel Брайън Бендис. За разлика от други подобни проекти, тук шалтерът бил дръпнат не защото играта не струвала, а защото била прекалено скъпа за закъсалия издател.
След като направи недооценената Batman: Arkham Origins, студиото WB Montreal продължи със следващия си проект – игра по Suicide Squad. Предвидена като ко-оп екшън, опиращ се на бойната система, популяризирана от титулярите от Rocksteady, играта трябваше да излезе навреме за премиерата на филма през 2016 г.
За съжаление, след като работата по нея продължава поне две години, адаптацията е прекратена, защото не успява да впечатли шефовете от Warner Bros. Имайки предвид, че самият филм не се прие добре, изглежда логично това, че студиото обръща гръб на Suicide Squad и започва отново да работи по по-популярната Батман тематика. Слуховете твърдят, че в момента WB Montreal работи по нова Arkham игра, в главната роля на която е синът на Човека-прилеп.