Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Игрите, които искаме да видим като сериали

След успеха на "The Last of Us: Последните оцелели" обръщаме поглед към други заглавия, защото още велики истории чакат да бъдат преразказани в телевизионен формат Снимка: Rockstar Games / SIE Santa Monica Studio
След успеха на "The Last of Us: Последните оцелели" обръщаме поглед към други заглавия, защото още велики истории чакат да бъдат преразказани в телевизионен формат

Холивуд лека-полека се опитва да разбие проклятието на адаптациите по видеоигри след години на неуспешни опити. На публиката ѝ писна от комиксови филми и разнообразните сюжети от света на гейминга са новото поле, от което мързеливи продуценти и полукадърни сценаристи да берат идеи.

"The Last of Us: Последните оцелели" е най-добрият пример на какво ниво са сюжетите в игрите днес и как разказаното в тях може да резонира в много по-широка публика.

Тук събираме няколко игри, които с кеф бихме гледали като сериали, стига да се намери кадърен екип и подходящите актьори.

Историите им вече са обсебвали съзнанията ни и са събуждали в нас истински емоции. И могат да го направят отново, пак от малкия екран:

Red Dead Redemption 2

"Йелоустоун" доказа, че публиката по света има вкус за добре написани нео-уестърни, но един сериал по Red Dead Redemption 2 (RDR2) може да възроди прехласването по класическия уестърн - такъв, какъвто го познаваме от филмите на Леоне и Истууд.

Защо продължението, а не първата игра? Защо RDR2 всъщност е предистория на предшественика си. Разказва за бандата на Дъч Ван дер Линд, харизматичен лидер на група хора, повел ги из опасните щати в търсене на по-спокоен живот. Но все не им се получава. Главният герой е Артър Морган, закоравял от живота каубой, който на пръв поглед е един от биячите, грижещи се за сигурността на групата и за "набирането на средства" по невинаги законни начини.

Но Морган (в играта зависи от това как играете) всъщност е човек с голямо сърце, нагледал се на мъка и безсмислено насилие, и се опитва да направи правилното нещо. Ако не за себе си, то поне за другите.

RDR2 е идеална основа за сериал от няколко сезона, в който да бъдат описани разнообразните неволи пред Морган - от обири на влакове, през гонитби в прерията, стари любови, неочаквани съюзи и сблъсъка с цивилизацията.

••• За харесващите "Йелоустоун" - предстои още един спиноф:

God of War / God of War: Ragnarök

Снимка: SIE Santa Monica Studio

Всъщност по такъв сериал се работи, което едновременно е вълнуващо и притеснително. Скандинавската сага от поредицата God of War, разгърната великолепно в две игри, има филмови качества сама по себе си и сякаш налице е риск адаптацията да изглежда като евтино копие.

Кратос е бог на войната, оставил кървавото си минало в Гърция зад гърба си и заживял в суровите земи на Мидгард - земи, над които тегне сянката на Один и другите скандинавски богове. Още откриващата сцена на играта може да разплаче зрителите така, както и The Last of Us не може - Кратос с помощта на малкия си син Атреус подготвя кладата за починалата си съпруга.

Нейното последно желание ги изпраща на приключение не само през Мидгард, но и останалите кралства, където ще срещнат арогантни богове и изненадващи съюзници. А зрелищните битки и богатата митология са само допълнение към същинското сърце на God of War и Ragnarök. Това е историята за момче, което търси себе си, и баща, който се учи как да бъде родител и да напътства един млад живот, след като единственото, което някога е знаел, е как да отнема животи.

Всичко около евентуална адаптация на God of War ще е ключово - от правилния подбор на актьорите, през сценариите, та до визуалните ефекти, за да може тази епична сага да бъде разказана достойно пред зрителите, които не са запознати с всичките ѝ сюжетни завои.

Alan Wake 1 и 2

Снимка: Remedy Entertainment

"Алън Уейк" е нещо, в което феновете на "Туин Пийкс" и мистериите като цяло може да се влюбят. Писателят Алън Уейк и съпругата му отиват в гористо градче на почивка от големия град и творческия си блокаж. Отсядат в къща насред езеро, но малко след първия семеен скандал г-жа Уейк изчезва - сякаш е погълната от мрачните води.

Алън скача във водата да я спаси и се събужда в разбития си автомобил седмица по-късно. Докато се опитва да разбере какво се е случило, как така в езерото вече няма къща и къде е жена му, Уейк се оказва герой в история, в която думите имат истинска сила, а от мрака на гората дебнат опасни сенки.

Играта и продължението ѝ са пълни с WTF моменти, изненади и куп дребни детайли, които ще се харесат и на телевизионните зрители. Нещо повече, първата игра буквално е разделена на епизоди, които завършват с отворен край, за да продължаваш да играеш.

Добрата новина е, че студиото Annapurna вече има сделка с гейм компанията Remedy за адаптация на Alan Wake и тази страхотна история може да взриви умовете на още много хора по-скоро от очакваното.

••• Колко добра игра е Alan Wake 2 - разказваме тук:

Baldur's Gate III

Снимка: Larian Studios

Само интрото на BG3 е достатъчно, че да накара телевизионния зрител да се чуди какво му предстои да гледа. Космически кораб, в който извънземен, сякаш излязъл от фантазията на Лъвкрафт, заразява затворниците си с мозъчен паразит. След това дракони провалят атаката му над фентъзи град, а корабът в крайна сметка се разбива, а останките му са заобиколени от демони...

RPG-то на Larian Studios неслучайно обра редица отличия за игра на 2023 г., а с отлично написания сценарий, разнообразните си герои и богата история е готово за сериал. Ще бъде много скъп сериал, да, но нима най-големите фентъзи хитове на голям и малък екран също не бяха скъпи?

Нещо повече, Baldur's Gate III може да е пътят на Холивуд към богатия свят на Dungeons & Dragons, който така и не може да бъде оползотворен напълно досега.

Diablo

Снимка: Blizzard Entertainment

"Как?", ще попитате. "Точно това искаме да видим", отговаряме. Преди легендата около студиото Blizzard да се пречупи, в него имаше толкова много творчески заряд, че се родиха три от най-страхотните вселени в игрите - тези на Warcraft, Diablo и StarCraft.

От тях се пръкна само един филм - този по Warcraft от 2016 г., но там магията не проработи. Diablo е друга логична опция, като сюжетът на първата игра е основа за един сравнително по-нискобюджетен фентъзи епос.

Група странници (трябва да са всички класове) попада в градчето Тристрам, застигнато от мрачни времена. Кралят на тези земи е полудял, а от близката катедрала се появяват невиждани ужаси, които само смели, безразсъдни и алчни (да си го признаем) герои могат да спрат.

Спускането в дълбините на катедралата разкрива не само какво се е случило, но и богатата история на свят, в който ангели и демони са във вечна война, а човечеството често е косвена жертва на конфликта им.

Cut сцените на игрите могат да са отправна точка за темпото на битките - няма как да са 1:1 с тези в играта и главните герои да газят орди от противници, но може да се намери интересен баланс между силите на отделните персонажи и предизвикателствата по пътя им.

The Witcher III

Ще ни прощават и писателят Анджей Сапковски, и Netflix, но много по-добре щеше да е да получим сериал не по книгите на поляка, а по тяхното продължение - игрите на студиото CD Projekt Red и по-конкретно третата от тях.

Ако сте от малкото, които все още следят "Вещерът" по Netflix и не сте чели книгите (ние и повечето ни познати се отказахме от този сериал), няма да ви спойлваме. Доброто на играта е, че е много по-хомогенна и целеустремена от предшестващите я романи. И с правилните сценаристи (не тези на сегашния сериал!) може да се получат няколко чудесни сезона.

А при успех може да се разкаже историята и на двата експанжъна - Heart of Stone и Blood and Wine. Само като се сетим за историята им, пак ни хваща яд колко слаб сериал трябва(ше) да гледаме...

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените