Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Най-големия обрат в историята на гейминга

Най-накрая се разкрива възможност за едно наистина позитивно бъдеще пред Cyberpunk 2077 Снимка: YouTube
Най-накрая се разкрива възможност за едно наистина позитивно бъдеще пред Cyberpunk 2077

Едва ли някой си е представял, че Cyberpunk 2077 ще се превърне в успех след катастрофалния си дебют през 2020 година.

Почти три години и един куп неприятности по-късно играта вече може да се счита за един от най-големите обрати в историята на гейминга.

Само седмица след дебюта си на 26 септември от полското студио CD Projekt Red отчетоха над 3 милиона продадени копия на мащабния експанжън Phantom Liberty. Той получи изключително високи оценки от всички престижни гейминг издания и надгради успешния пач 2.0, който изцяло преобрази основната игра.

В момента Cyberpunk 2077 трупа приходи и нови фенове, като от 2020 година насам има продадени над 25 милиона копия. Играта се нарежда сред най-популярните заглавия в Steam и една от петте в историята на цялата платформа, които са преминавали границата от 1 милион конкурентни играчи.

А началото действително беше тежко.

Първо бяха отлаганията. Създаването на Cyberpunk 2077 отнема цели 9 години, като премиерата се отлага на три пъти.

Едва през декември 2020 г. е представен един продукт, който въпреки всичките години се оказва абсолютно незавършен и пълен с толкова много бъгове, гличове и проблеми, че Sony спират продажбите в своя Playstation Store чак до юни 2021 г.

Ситуацията е толкова отчайваща, че CD Projekt Red публикуват официално извинение към всички фенове.

"Абсолютно никога не сме имали намерение да се случи нещо подобно. Уверяваме ви, че ще направим всичко по силите си, за да си върнем вашето доверие", пишат от компанията през януари 2021 г.

Проблемите съответно водят дo финансови загуби и се отразяват на служителите в студиото, което променя своята бонусна система за заплащане.

Въпреки че системата допреди това е предлагала финансови поощрения, става ясно, че тя е била устроена, така че да принуждава служителите да работят извънредно с цел спазване на срокове и достигане на бонуси.

Впоследствие полското студиото бе поразено от хакерски атаки, които компрометираха изходните кодове на Cyberpunk 2077, The Witcher 3 и Gwent, а в крайна сметка няколко души от висшия мениджмънт на CDPR загубиха работата си и бяха сменени.

Спокойно може да се каже, че рамките само на няколко месеца Cyberpunk 2077 бе сполетяна от всеки един възможен проблем, който може да се случи на високобюджетен и изключително амбициозен проект.

Нужна е повече от година време, преди ситуацията да започне да се подобрява. Първо е пуснат пач 1.5, който оправя голяма част от проблемите на играта, а след това се появява и аниме сериалът Cyberpunk 2077: Edgerunners в платформата на Netflix.

Той е приет изключително добре от фенове и критици и води до нов бум на интерес към играта.

Едва през юли тази година, след цели две години и половина, Cyberpunk 2077 съумя да достигне до 80% положителни ревюта на потребители в Steam с близо 500 000 души, дали положителна оценка за играта.

Сега на дневен ред стои следващата крачка - филм.

В скорошна публикация в своя сайт CDPR обявиха началото на партньорство с продуцентската компания Anonymous Content, която стои зад сериала True Detective и филма "Завръщането" с три награди "Оскар".

Проектът тепърва ще се развива и все още няма сценарист, но идеята е да се получи "чисто нова история от света на Cyberpunk 2077."

Не може да се отрече амбицията на CD Projekt Red да се отърси от всичко, което сполетя компанията. Обещаха и действително превърнаха Cyberpunk 2077 в една от най-добрите ролеви игри в отворен свят, които са правени някога.

Изглежда, че поне за момента проблемите остават в миналото. Най-накрая се разкрива възможност за едно наистина позитивно бъдеще пред Cyberpunk 2077.

 

Най-четените